Terrafugia je firma koja se bavi razvojem transportnih sredstava vizionarskog izgleda i još vizionarskije upotrebe, a u tu viziju ubraja se i njihov najnoviji projekt: leteći automobil.

Naime, Terrafugia je prošle godine najavila planove za razvoj hibridnog automobila koji će biti u stanju vertikalno polijetati i slijetati, poznatog pod nazivom TF-X. Ovo vozilo za četiri putnika imalo bi krila koja bi se savijala prema unutra kada se vozač poželi voziti po tlu, dok bi se pri uzlijetanju krila sa propelerima okrenula prema gore i tako podizala vozilo u zrak. Nakon tog početnog procesa, kada TF-X dobije dovoljan zalet, propeleri se automatski isključuju, a uključuje se poseban motor sa unutrašnjim sagorijevanjem, koji istovremeno radi dvije stvari: pogoni stražnji veliki propeler pomoću kojeg letjelica nastavlja letjeti visoko u zraku i puni bateriju koja služi za napajanje spomenutih manjih propelera na krilima.

TF-X će pri vožnji po zemlji raditi na električnu energiju, pri čemu će njegova krila biti sklopljena kako bi mogao učestvovati u normalnom saobraćaju, te kako bi se mogao parkirati u garažu vlasnika. Mora se priznati da je Terrafugia pri planiranju ovog letećeg automobila itekako pazila na sigurnost, tako da će svaki propeler imati 16 odvojenih motora, čisto za slučaj da neki od njih prestane funkcionisati u zraku.

Ni brzina kojom će ova hibridna letjelica letjeti nije zanemariva: TF-X će imati sposobnost generalnog, takoreći "casual" kretanja od 322 kilometra na sat, pa sve do 805 kilometara na sat, bez potrebe za dopunjavanjem goriva ili baterije.

Još jedna zanimljivost: procjenjuje se da će korisnicima TF-X-a trebati samo pet sati da bi naučili njime rukovati, a sve zbog postojanja automatskog moda koji će od pilota zahtijevati samo unošenje lokacije do koje želi stići. Ostalim stvarima, kao što su izbjegavanje loših vremenskih uslova, zagušenost zračnog prostora te zaobilaženje zračnog prostora koji kontrolišu ljudski kontrolori, bavit će se samo "vozilo".

Međutim, TF-X će ipak morati imati barem tridesetak metara prostora oko sebe kako bi uzletio, što znači da će se pilot/vozač najvjerovatnije morati služiti mjestima za slijetanje sličnim onima kakvima se koriste helikopteri i kretati se od jednog do drugog. Dakle, zaboravite na njihovo parkiranje pred omiljenim kafićem pri slijetanju. Zaboravite i na to da će do komercijalne upotrebe ovih vozila  doći u skorije vrijeme. Iz matične firme već su naglasili da bi do toga moglo doći tek za nekih osam do dvanaest godina. Ipak, lijepo je maštati.

Više o ovim letećim automobilima saznajte u videu koji je objavila Terrafugia (ispod) i na zvaničnom web sajtu.

1/1