Na sličan način razmišljao je i tim iz tajvanskog startupa Gogoro, pa su na ovogodišnjem CES-u predstavili svoj električni skuter na kojem su radili skoro četiri godine u tajnosti. Ovaj pametni skuter neće se puniti priključivanjem na utičnicu, kao klasična električna vozila, nego će mu se puniti dvije velike baterije preko posebnih stanica nazvanih GoStations.

Gogoro Smartscooter ima LED farove, Bluetooth konekciju koja je povezana sa pratećom smartphone aplikacijom preko koje se mogu mijenjati različite postavke na vozilu, a ima i wireless ključ. Zahvaljujući pratećoj aplikaciji, korisnici će za svog ljubimca moći skinuti nove zvukove za pokretanje ili gašenje vozila, zvučne signale za skretanje, itd. Na ovu ideju različitih zvukova, tim iz Gogoroa nije nadošao slučajno. Naime, većina njih već je radila u smartphone industriji, a sam direktor kompanije, Horace Luke, bivši je dizajner iz HTC-a.

Baterije za skuter napravljene su u saradnji sa kompanijom Panasonic, a svaka od njih teži skoro 10 kilograma i na jednom kraju imaju ergonomsku ručku za lakše rukovanje. Ispod sjedišta pametnog skutera nalazi se dio predviđen za dvije ovakve baterije, pa kada vlasnik zatreba više energije, zaustavit će se kod jedne od ovlaštenih Gogoroovih stanica, izvaditi baterije ispod sjedišta i staviti ih na punjenje, a mašina će prepoznati vlasnika na osnovu jedinstvenog identifikacijskog koda koji će imati svaka pojedina baterija.


Za otprilike šest sekundi, mašina će provjeriti ima li nekih registrovanih problema sa skuterom, a u slučaju da ih ima, predložit će vlasniku šta da uradi povodom toga te usput napuniti baterije.

Skuter će moći preći 97 kilometara na jednom punjenju, a imat će i Gogoroov motor sa vodenim hlađenjem. Spomenute baterije imaju NFC autentifikaciju, 256-bitnu enkripciju te pametna strujna kola, pa se baterije ne mogu napuniti ukoliko se ne smjeste u ovlaštenu napravu za to, kakve su GoStations.

Planiranje ovakvog sistema za napajanje vozila, kakve će biti Gogoroove stanice strateški raspoređene na svakih 1.5 km po gradovima, nije izmotavanje od strane kompanije, nego ima za cilj uštedu. Naime, kompanija misli da bi ovakav skuter mogla prodavati po istoj cijeni po kojoj se prodaju trenutno nabolji skuteri na benzin, a kupcima ponuditi pretplatničko korištenje GoStationsa. Dakle, novac koji današnji vlasnici skutera daju na gorivo, u ovom slučaju dali bi na mjesečnu pretplatu za energiju koja će im puniti baterije skutera. Međutim, kompanija još uvijek nije zvanično objavila cijenu pretplate, kao ni samoga skutera.

Svaka pojedina stanica koštat će ih 10.000 dolara, ali novac neće biti problem, s obzirom na to da su već sakupili $150 miliona za ovaj projekat. Kada baterije više ne budu bile iskoristive za skutere, planiraju ih prodavati za napajanje IoT domova ili centara za podatke, a iako im je trenutno prioritetno tržište Azija, ako ovaj sistem tamo zaživi, možda jednom dođu i u Evropu.

http://www.gogoro.com/#/faster

1/1