Na vožnju pod uticajem alkohola vozači mogu lako uticati tako što neće piti prije vožnje, ali – kako da utiču na stepen umora? Ovo se posebno tiče profesionalnih prevoznika koji moraju stići do svog odredišta u zakazano vrijeme, bez obzira na to koliko su umorni. Sudeći prema posljednjim podacima istraživanja o saobraćajnim nesrećama i njihovim uzrocima, došlo se do sljedećeg alarmanantnog podatka: saobraćajne nesreće izazvane umorom vozača bit će do 2020. godine na trećem mjestu kao jedan od glavnih uzročnika smrtnih slučajeva i invaliditeta u cijelom svijetu. Na svu sreću, Evropska unija već radi na tome da se u budućnosti smanji broj saobraćajki, a pošto smo i mi u Evropi, valjda ćemo i mi ubrzo profitirati od njihovih izuma.
 
Evo, dakle, o čemu je zapravo riječ. Ove godine stigla je vijest da su naučnici uspjeli napraviti prototip uređaja koji predviđa vozačev umor pri vožnji i koji bi sistemom upozoravanja u takvim slučajevima mogao spriječiti da dođe do saobraćajne nesreće. Ovaj inovativni sistem bit će integrisan u napredne materijale sposobne za nadziranje srčanog i respiratornog ritma kako bi se spriječilo da vozači zapadnu u san. Čitav sistem zasnovan je na tri glavne komponente: senzoru koji se nalazi u sjedištu, senzoru u sigurnosnom pojasu te uređaju za procesiranje signala koji obrađuje senzorske podatke u stvarnom vremenu.

U principu, riječ je o još jednom senzoru koji mjeri otkucaje srca i disanje kod vozača, koji će biti smješten u sigurnosnom pojasu i presvlaci vozačevog sjedišta.

Uređaj je razvijen na Biomehaničkom Institutu u Valenciji, a dio je evropskog projekta HARKEN (Heart and Respiration in-car Embedded Non-Intrusive Sensors). HARKEN  senzorni sistem u stanju je upozoriti vozača prije nego što se i pojave simptomi poput umora ili dremljivosti, a sve zahvaljujući detekciji promjena u broju otkucaja srca i disanju. E sad, kako će alarmiranje tačno funkcionisati, još uvije nije navedeno. Jer, imate i onu vrstu ljudi koje ni čopor vukova ne bi uspio probuditi svojim zavijanjem, pa bi ovaj senzor zaista morao imati jak alarm za ukomirane spavače.


Razlog za radovanje predstavlja i činjenica da sve do sada nije postojao sistem koji bi bio u stanju mjeriti vitalne znakove vozača u automobilu na neinvazivan način, što znači da su naučnici zaista dali sve od sebe da u roku od dvije godine (projekat je započet 2012.) naprave značajan pomak u konstruisanju uređaja čija je osnovna funkcija sprečavanje broja budućih saobraćajnih nesreća.

HARKEN je već testiran na zatvorenoj cesti kako bi se dokazala njegova efikasnost u svakodnevnom životu, a ako zanemarimo mogućnost hakiranja (što je neminovna posljedica korištenja napredne tehnologije) – ovo je zaista dobra vijest za sve vozače zabrinute za (ne)sigurnost na cestama.

http://harken.ibv.org/

 

1/1