Kamion budućnosti koji će sam voziti bit će spreman daleke 2025. godine, a ovo prvo samovozeće teretno vozilo nastalo je kako bi se pokušala eliminisati mogućnost ljudske pogreške. Njemački automobilski proizvođač zadužen za projekat i Mercedesov vlasnik, Daimler, demonstrirao je vožnju prototipa Future Trucka na njemačkom autoputu pred zainteresovanim medijima, vladinim dužnosnicima i naravno investitorima, s tim da je sama vožnja trajala kratko – pokrila je samo četiri kilometra puta, dok je vozač surfao Internetom preko tableta.

Dobiti dozvolu C kategorije, koja je potrebna svim vozačima velikih kamiona, nije nimalo lagan ni jeftin posao, a upravo jedan ovakav kamion mogao bi olakšati kamiondžijama duga putovanja po svijetu. Napokon će vozači teretnih kamiona moći malo odmoriti oči od ceste ne gubeći na vremenu prevoza, a kada kontrolu preuzme autopilot i kada se kamion bude priključio saobraćaju, nastavit će voziti ujednačenom brzinom od 85 kilometara na sat. To što će kamion moći voziti sam, ne znači da je došao kraj potrebi za vozačima. Oni će i dalje morati ručno preticati sporija vozila, ali vožnja će im definitivno biti znatno olakšana.


Future Truck 2025 ima posebno osmišljene kamere i radarske sisteme koji paze na cestu te vozila iza kamiona. Dvije kamere i senzori koji će se nalaziti pod sjedištem upozoravat će vozača ukoliko napravi neki potez koji bi mogao potencijalno ugroziti učesnike u saobraćaju, a predviđa se da bi ovaj samovozeći kamion u budućnosti mogao komunicirati sa drugim vozilima preko baza cestovnih podataka.

Senzori koji se nalaze na prednjoj strani Future Trucka 2025 imaju domet od 70 do 250 metara, pa kamion koristi sve raspoložive informacije kako bi se uskladio sa ostalim vozačima, ubrzavajući i usporavajući prema potrebi. I ne samo to! Future Truck će čak biti u stanju prepoznati vozilo hitne pomoći, nakon čega će se samo prestrojiti kako bi hitna pomoć što prije stigla na svoje odredište. Iako iz firme nisu precizirali cijenu kamiona, neki analitičari procjenili su da će dodavanje self-driving tehnologije povećati njegovu cijenu za 10.000 dolara. Mnogi od sastavnih dijelova potrebnih za Future Tuck već se nalaze u najmodernijim kamionima koji se nalaze na tržištu, kao što su sistemi koji vozačima pomažu da održe prikladnu udaljenost od ostalih vozila, sistemi za navođenje i mapiranje, itd.

U 2025. godini, kada se ovaj autonomni kamion i zvanično nađe u komercijalnoj upotrebi, kamiondžije će izgubiti svoju staru titulu i biti promaknuti u "transportne menadžere".

1/1