Kako je i bilo najavljeno, kolege iz hrvatskog gaming časopisa Reboot su proteklog vikenda u Zagrebu organizovale prvu regionalnu konferenciju namijenjenu game developerima i profesionalcima iz industrije video igara. Hrvatska prijestonica je tako tokom dva dana, koliko je trajao Reboot Develop 2014, ugostila brojne posjetioce koji su imali priliku uživati u preko 20 prezentacija i predavanja, čije teme su varirale od stanja na sceni visokobudžetnih konzolaških igara, preko PR savjeta za indie developere i razvojne timove, pa do priče o game dizajnu i virtuelnoj stvarnosti.
Među predavačima su se našla i neka svjetski poznata imena: Guillaume de Fondaumière, izvršni direktor i jedan od osnivača francuskog studija Quantic Dream, zaslužnih za naslove kakvi su Fahrenheit, Heavy Rain i Beyond: Two Souls, Steve Ince, jedan od originalnih članova Revolution Softwarea (kreatori Broken Sworda), kao i Alen Ladavac i Davor Hunski iz Croteama, studija koji stoji iza najpopularnije hrvatske igre – Serious Sama.
Pored njih, prezentacije su održali i brojni drugi developeri i dizajneri, a obzirom da su prezentacije bile podijeljene u dva tracka koja su se održavala istovremeno u dvije odvojene sale, povremeno se bilo prilično teško odlučiti koje od dva predavanja posjetiti.
Neke od zanimljivijih prezentacija kojima smo i sami prisustvovali su svakako bile one o stanju na sceni AAA konzolaških igara, o čemu je pričao de Fondaumière, kao i prezentacija koju su održali Mario Mihoković i Hrvoje Kelemenić iz hrvatskog studija Little Green Men Games, na kojoj je bilo riječi o razvoju igara kompatibilnih sa Oculus Riftom. Također, posebno su zanimljive bile i prezentacije o game dizajnu koju je održao Renaud Charpentier iz Seginog Creative Assembly studija, Croteam prezentacija o kreiranju velikih igara sa malim timom (ekipa iz Croteama je usput zagolicala maštu pristunih sa malim teaserom svoje nove igre, koja bi trebala biti prilično drugačija od Serious Sama), kao i priča o naprednoj facijalnoj animaciji za koju je bio zadužen Vladimir Mastilović, osnivač kompanije 3Lateral (između ostalog, zaslužna za facijalne animacije za GTA V i Ryse: Son of Rome).
Naših 5 minuta sa Oculus Riftom: prvo što smo primjetili kada smo Rift stavili na glavu je bila izuzetno mala težina, zbog čega bi čak i duže igaće sesije trebale biti prilično ugodne. Naravno, prije toga se treba navići na neobičan osjećaj i savladati eventualnu mučninu, izazvanu činjenicom nam tijelo stoji u mjestu, dok smo u virtuelnom svijetu konačno – prisutni, bez straha da će nam pogled odlutati sa akcije na nešto što se dešava pored ekrana. Posebno nas je oduševila VR implementacija u svemirskom RPG-u Starpoint Gemini 2, gdje je senzacija kretanja kroz 3D svemir, dok pokraj nas prolaze asteroidi, a u daljini se naziru nebule i planete, zaista vrhunska. I to uprkos maloj rezoluciji testnog dev-kita prve generacije.
Prisutnim indie developerima i razvojnim timovima je svakako od koristi bio i veliki broj drugih predavanja - Agnieszka Szóstak, bivši član CD Projekt RED PR tima, im je tako dala brojne korisne savjete o PR kampanjama i saradnji sa novinarima, dok su dizajneri i developeri iz timova kao što su Wargaming, Cateia Games i Nordeus sa njima podijelili i savjete o vizuelnim efektima, korištenju videa u animaciji, dizajnu korisničkog interfejsa i mnogim drugim aspektima game dizajna.
Između prezentacija, posjetioci Reboot Developa 2014 su imali priliku zaigrati i 5 indie igara regionalnih razvojnih timova, da bi drugog dana konferencije bilo održano i glasanje za najbolju indie igru sajma, na kojem je nagradu odnio Starpoint Gemini 2, hrvatskog studija Little Green Men Games. Također, par nominovanih igara je nudio i Oculus Rift podršku, što je izazvalo veliko interesovanje prisutnih.
Na kraju, moramo pohvaliti odličnu organizaciju konferencije, koja bi prema najavama ogranizatora iduće godine trebala postati trodnevni event, sa mjestom održavanja u Dubrovniku. Na što jedino možemo odgovoriti sa – jedva čekamo!
Komentari 0 KOMENTARA
Komentiraj