U sklopu fantastičnog Carya Regnum resorta, IFA Global Press Conference 2014 je kao i prošle godine trajao nešto više od dva dana. Prvog dana smo imali prilike pratiti power briefinge, odnosno prezentacije kompanija koje očekuju veliku ulogu na sajmu ali i globalnom tržištu, kao i analize tržišta i kretanja prodaje potrošačke elektronike na globalnom nivou. Naravno, najviše se pričalo o UltraHD odnosno 4k TV uređajima, sa kojima se TV tržište konačno uspjelo vratiti na noge i ponuditi nešto novo nakon što je 3D tehnologija neslavno propala. Iako mi i dalje imamo naše rezerve naspram ovog novog standarda, a o čemu smo već pisali, svakako se ne možemo oteti dojmu da je prelazak na UHD neminovna stvar – barem u zemljama koje, za razliku od naše, već godinama uživaju u digitalizaciji TV signala.
Prvu prezentaciju su otvorili predstavnici kompanije Grundig, koji su najavili ekspanziju ovog poznatog hi-fi i TV proizvođača u segment kućanskih aparata, dok je na drugoj prezentaciji Claudia Happ iz BSH grupacije pojasnila značaj mobilnih uređaja, aplikacija i povezanosti u modernom svijetu, te kako su svi uređaji zapravo "osuđeni" na to da budu međusobno povezani. U obje prezentacije fokus je bio na "digital world" elementu, odnosno digitalnoj povezanosti svega i svačega, što je bila i osnovna tema ove press konferencije i što će biti glavna tematika i samog IFA sajma u septembru.
Potom je uslijedilo predavanje Turana Erdogana, predsjednika turske kompanije Vestel koja je zapravo treći najveći proizvođač TV panela na svijetu. Vestel se dokazuje kroz svoja partnerstva i širi svoju mrežu, a sada je počeo i sa samostalnim razvojem i prodajom LCD i UHD televizora. Dvije iduće prezentacije su nam dale uvid u poslovanje kompanija koje aktivno sarađuju sa Philipsom – WOOX je kćerka-kompanija Philipsa koja se bavi zvukom, dok se TP Vision bavi TV uređajima i Ambilight integracijom. U obje prezentacije je istaknuto kako i male kompanije mogu biti od velikog značaja kao partneri velikim imenima, dok je npr. u slučaju WOOX-a moguće i da se odjeli određenih velikih kompanija pretvore u samostalne jedinice ili kompanije. Konačno, program za petak su zatvorile panel diskusije o stanju na različitim tržištima, dok je našu nagradu za najzanimljivije predavanje dobio Paul Gray iz DisplaySearch grupacije, a koji je dao vrlo interesantan pogledaj na budućnost wearables uređaja i tehnologija, čime su power briefings predavanja oficijelno i zatvorena.
Subota
S druge strane, sama IFA GPC 2014 press konferencija, koja je održana u subotu ujutro, je opet ponudila dosta zanimljivih informacija o samom IFA sajmu – kako o prošlogodišnjem izdanju, tako i o očekivanjima za iduće, ovogodišnje izdanje. Na pozornici se izmijenilo čak pet govornika, od kojih je svaki govorio o različitim uticajima i perspektivama koje IFA unosi na tržište potrošačke elektronike. Direktor GfU grupacije Hans Joachim-Kamp je pričao o značaju nedavnih velikih kupovina Microsofta, Googlea i Facebooka, te kako te kupovine utiču na potrošačku elektroniku i globalno tržište i diktiraju promjene na IFA sajmu, dok je izvršni predsjednik Electroluxa za Njemačku i Austriju, Klaus Wuhrl, dao vrlo interesantan psihološki opis stanja kupaca koji svoje stare uređaje mijenjaju za nove, te objasnio razloge zašto sve više ljudi mijenja ne samo svoje prastare, već i nove uređaje za najmoderniju tehnologiju. Juergen Boyny, globalni direktor GfK i šef odsjeka za prodaju i tehnologije, ponudio je vrlo detaljnu analizu stanja na svim tržištima, te je objasnio glavne motive pada prodaje na evropskim tržištima i značaj rasta prodaje u Aziji, kao i neke od efekata koje će npr. fudbalsko prvenstvo u Brazilu imati na tržište TV uređaja.
CEO Messe Berlin, dr. Christian Goke je pak dao uvid u uspjehe prošlogodišnje IFA-e, a koja i dalje bilježi uspješan rast izlagača ali i posjetilaca, od čega su najvažniji oni koji dolaze „preko bare“, ali i oni koji dolaze iz dalekih azijskih zemalja. Pored toga, on je dao i nešto više detalja o novoj sajamskoj zgradi, CityCube Berlin, a koja će na preko 6.000 kvadratnih metara ponuditi dva nivoa za izlagače, od kojih će onaj najveći pripasti ekskluzivno Samsungu. S druge strane, i druge kompanije se migriraju po salama, te je tako Sony dobio zgradu koju je prije koristio Samsung, čime se otvara veliki broj novih štandova za nove izlagače iz čitavog svijeta. Konačno, na Q&A sesiji koja je uslijedila nakon same konferencije, najviše posla je imao izvršni direktor sajma, Jens Heithecker, koji je morao odgovoriti na zaista veliki broj pitanja, od kojih su neka bila jako škakljiva – kao npr. zašto je baš Samsung dobio CityCube, a ne neka druga kompanija.
Ipak, Heithecker je istakao kako je to sve dio „logističkog razmještaja“, te da sajam neprestano raste kako po broju izlagača, tako i po broju posjeta, i da je CityCube dokaz toga koliko je IFA sajam postao značajan. Konačno, neki od naših kolega su naglasili činjenicu da na sajmu nedostaju neka „zvučnija“ imena poput Googlea, Facebooka, itd, na šta su Heithecker i dr.Goke objasnili da je situacija sa softverskim kompanijama i servisima dosta komplikovanija kada je u pitanju izlaganje i učestvovanje na sajmu, te da oni imaju mnogo manje interesa za izlaganje jer je Internet pristup puno bolji i efikasniji način reklamiranja u odnosu na sajam. Konačno, postavljeno je i pitanje zašto nema Applea, ali svi već jako dobro znaju odgovor koji je ponudio i sâm dr. Goke: Apple ne ovisi o distributerima, pa nema ni potrebe za izlaganjem na bilo kojem sajmu na svijetu, a IFA nije izuzetak.
Mini sajam
Unutar prostorija hotela, organizatori su napravili mini-izložbeni sajam. Pored kompanija Karcher, Miele i WMF koji su se fokusirali na kućanske aparate, bijelu tehniku i robotske usisivače (!), nas su ipak više zanimali štandovi koji su naginjali našoj domeni interesa. Svakako najznačajniji je bio Phillipsov štand, koji nam je ponudio dva vrhunska uređaja, za koja smo pripremili i ekskluzivni hands-on video. Prvi uređaj su profesionalne slušalice A5-PRO nastale u saradnji sa DJ-em Arminom van Buurenom, a koje odlikuju vrhunska ergonomija, sjajan zvuk i zaista impresivna zvučnost imena odgovornog za njihov dizajn i funkcionalnost. Cijena još uvijek nije poznata, ali s obzirom na ime i naše prve utiske, bojimo se da neće biti dostupne najširem krugu kupaca – ali oni koji budu imali novca, itekako mogu biti sigurni da kupuju vrhunski par slušalica.
Drugi uređaj nas je, uprkos smanjenoj upotrebljivosti, još i više iznenadio – u pitanju je Philipsov TV uređaj iz serije 8000, a koji posjeduje integrisani Android operativni sistem. Nažalost, tokom našeg predviđenog vremena za testiranje Internet nije radio, pa smo ostali uskraćeni za detaljno korištenje Play Storea i Google Chromea – ali su zato sve ostale Android funkcije i aplikacije bile na mjestu i vrlo upotrebljive. Ponajviše smo se zabavili sa raznim igrama, te smo probali i daljinski sa gesturnim kontrolama i Xbox 360 joypad kao načine interakcije sa TV-om, te smo ostali impresionirani responzivnošću i lakoćom korištenja. Konačno, Philips je predstavio i novu seriju Fidelio zvučnika sa baterijama i odvojivim vrhom, čime svoje zvučnike možete odvojiti od baze i prenijeti bilo gdje unutar prostorije, s obzirom da su bežično povezani sa bazom. Zvuk koji dolazi iz njih je zaista sjajan, a Fidelio serija uređaja je već otprije poznata po istinski vrhunskom dizajnu, pa je ovo dobitna kombinacija za zvuk u modernim, bežičnim vremenima.
Kompanija Vestel je predstavila svoje UHD uređaje, od kojih je svakako najimpresivnija bila UHD televizija dimenzija 85“. Spominjalo se i to da je upravo ova kompanija razlog zašto na GPC-u, za razliku od prošle godine, nije bilo Samsunga. Ipak, insajderi su nam rekli da je razlog bio vrlo jednostavan – glavni PR Samsunga koji je zadužen za ovakve evente je bio na odmoru, pa je Samsung jasno istakao kako "ne mogu poslati bilo koga drugog". Ovo je jako rijetka situacija u poslovnom svijetu, ali i jasan dokaz koliko neke kompanije cijene svoje zaposlenike, ali i koliko ovise o svojim radnicima.
Panasonic je pak imao vrlo zanimljiv štand. Pored njihove verzije UHD TV uređaja dijagonale 55“, a koja nudi automatsko uključivanje nakon što korisnik prođe pored TV uređaja, Panasonic je prikazao i nekoliko vrlo interesantnih fotoaparata – Lumix G DSLM nudi 4K snimanje i superbrzi autofokus iz novi procesor za teksture, dok je Lumix GMC-DM1 superkompaktni Micro-Four-Thirds fotoaparat koji je u našim rukama izgledao izuzetno minijaturno, te će sigurno biti pravi hit kod pripadnica ljepšeg spola. Panasonic je prikazao i jedan specijalni 4K snimač, HX-A500E, a koji nudi 4k snimanje u 25 fps-a, a pri tome je i otporan na prašinu i vodu. Grundig se iskazao sa jednim UHD TV modelom vrlo zanimljivog dizajna – u pitanju je bio Vision 7 Frameless TV, te GSB 110 i GSB 120 wireless zvučnicima vrlo simpatičnog dizajna i sjajnih konekcijskih mogućnosti, a koji nude Bluetooth povezivanje i autonomiju do 10 sati rada, kao i sve moderne stadarde bežične reprodukcije zvuka poput DAB+.
Ipak, moramo priznati da smo ostali pomalo zatečeni – prošlogodišnji mini-sajam na Sardiniji je nekako ponudio dosta više uređaja koji su nas interesovali. To je donekle i odraz čitave industrije – prodaja mobilnih telefona je u padu, TV uređaji se sa UHD standardom pokušavaju vratiti na velika vrata, a velika imena polako počinju ulaziti i na tržišta malih aparata, bijele tehnike i kućanske elektronike, a sve sa ciljem da skoro sve kompanije postanu dio "digitalnog svijeta" i ponude apsolutnu povezanost. Naravno, veliki je problem kakav će to uticaj imati na privatnost korisnika, uslijed činjenice da Internet of Things znači i veliki broj stvari koje mogu poći naopako. Ipak, za neke odgovore ćemo morati sačekati septembar i IFA 2014 sajam, kao i prateći IFA+ Summit koji će kao glavnu temu upravo imati Digital World & Digital Society. Nadamo se da ćemo biti i tamo, a to odmah znači i više hands-on najava, recenzija i intervjua sa nekim od najznačajnijih imena iz svijeta potrošačke elektronike, IT-a i gadgeta.
Komentari 0 KOMENTARA
Komentiraj