Izgradnjom kvalitetne reputacije tokom nekoliko prethodnih godina, IFA sajam u Berlinu definitivno opravdava status jedne od najznačajnijih svjetskih destinacija za sve ljubitelje tehnoloških noviteta, ali i onih koje svoje proizvode žele plasirati krajnjim korisnicima. To su dobro prepoznali brojni svjetski tech-giganti, pa se i ovogodišnji IFA 2014 sajam koji je održan od 5. do 10. septembra u gotovo nepreglednim halama Messe Berlina prolamao od svega i svačega.

Od svjetskih premijera mobilnih uređaja, televizora UHD ili 4K rezolucija, laptopa, audio sistema, foto i video opreme, pametnih satova, pa do frižidera, veš mašina i četkica za zube, uz globalnu povezanost svega, IFA sajam sasvim lako može ponuditi viziju kuće vrlo bliske budućnosti.

Na Philips press konferenciji, koja bi trebala biti primjer mnogima jer je bila kratka, koncizna, zabavna i jasna, čelni ljudi kompanije su dali uvid u glavne ideje i inovacije ovog holandskog proizvođača potrošačke elektronike.

Prvo se pričalo o njihovom Lifestyle konceptu i tehnologijama koje mogu pomoći svima da žive ljepše, zdravije i sretnije.

Tu su kratko predstavljena rješenja recimo za "dizajn lica" sa mobilnom aplikacijom za uređivanje brade i brkova, zatim aplikacija koja animira, zabavlja i uči djecu da redovno i pravilno peru zube, pa do pametnih prečišćivaća zraka koji automatski detektuju kvalitete zraka i pročišavaju ga. Novitet je Airfrayer uređaja koji koristi Rapid Air tehnologiju i samo zrak za pečenje, te tako dobivate hranu sa 80% manje masnoće u odnosu na tradicionalno kuhanje.Takvom pametnom konceptu kuće se može priključiti i nova ideja u njihovom asortimanu Hue rasvjete - Philips HueBeyond. Ona dolazi u formi lampe ili plafonjere sa dva različita svjetla, gdje se pored ličnog podešavanja putem mobilne aplikacije i miješanja dva svjetla može postići bezbroj svjetlosnih kombinacija. Na primjer, gornje svijetlo se može podesiti da bude ono notifikacijsko, pa ono treperi kada dobijete e-mail ili slično. Nismo li rekli da sve postaje globalno uvezano?

WOOX Innovations, kćerka-kompanija zadužena za zvuk nastala kao samostalna podružnica Philipsa, u nekoliko posljednjih godina je uspjela osvojiti brojne nagrade za audio proizvode, a kvalitet je prepoznao i Gibson Brands- poznati proizvođača gitara. Gibson je tako kupio Woox, pa se ova kompanija pridružila imenima kao što su TEAC, TASCAM ili Onkyo u Gibson AV protfoliu, a potpisano je 7-godišnje partnerstvo o licenciranju, što znači da će Philips brendirani proizvodi i dalje biti na raspolaganju, ali će sada osim Evrope biti dostupni u Americi i Aziji.

U sklopu svojih audio noviteta Philips je predstavio svoje prve slušalice sa tehnologijom eliminisanja buke - Fidelio NC1, koje definitivno prate dosadašnju Fidelio politiku premium zvuka. Odlikuje ih jednostavna prenosivost sa sklapajućom konstrukcijom, vrhunski dizajn i ergonomija, te funkcionalnost i kvalitet zvuka u šta smo se i sami uvjerili u posebnoj prostoriji koja simulira razne vanjske bučne faktore. I moramo priznati, NC1 zaista odlično obavljaju posao za koji su namijenjene. Baterija koja aktivira tehnologiju eliminisanja buke može potrajati oko 30 sati (puni se 2 sata), a nakon toga slušalice će i dalje funkcionisatisamo bez aktivne tehnologije, što nije slučaj za neke konkurentne proizvode na tržištu. Premium rješenja uvijek izazivaju češkanje po glavi, pa ćete za kvalitetno uživanje u muzici i pored pneumatske bušilice na ulici morati izdvojiti 249 eura.

Još jedan Philipsovhighlight u pogledu zvuka je i tzv. Surrond on Demand, a kompanija će vam ga ponuditi u formi Fidelio B5 Soundbara. Riječ je o kućnom bežičnom stereosoundbaru koji se u trenu pretvara u surround sistem. Fidelio B5 omogućava da se „krajevi“ bara odvajaju u posebne zvučnike koji se mogu pozicionirati bilo gdje u prostoriji. Ujedno, iz kompanije tvrde da je ovo njihov „najpametniji“ i najsvestraniji soundbar, jer zahvaljujući integrisanoj prostornoj kalibraciji sistem automatski prepoznaje poziciju odvojenih zvučnika, čime bolje prilagođavaju zvuk prostoru. Također, čitav soundbar, ali i odvojeni zvučnici sada se mogu koristiti i kao nezavisni zvučnici koji se na izvor priključuju Bluetooth konekcijom. Ne možemo se oteti dojmu da su dizajn i ideja vrhunski.

1/1

Nasuprot njemu, HTL6145C kombinacija soundbara i subwoofera bi korisnike trebala privući svojim proporcijama. Soundbar je tanak svega 3cm, dok bežični subwoofer debljine 8cm nudi maksimalnu fleksibilnost pozicioniranja – na primjer ispod fotelje ili kreveta, na druga skučena mjesta i slično.

Pored nastavka saradnje sa svjetski poznatim DJ-em Arminom van Buurenomkoji je radio na A5-Pro slušalicama koje smo vam predstavili u tekstu o IFA GPC konferenciji u aprilu mjesecu, Philips je predstavio i saradnju sa Spotify-em. U saradnji sa ovim muzičkim servisom kompanija je predstavila i niz Multiroom (SW700M i SW750M) zvučnika sa SpotifyConnect funkcijom, što znači da će korisnici na tržištima na kojima je Spotify normalno dostupan moći uživati u dijeljenu muzike sa telefona ili tableta samo pritiskom na jedno dugme, bez zaustavljanja, prebacivanja i sinhronizovanja uređaja i muzike. Uz njih je dostupna i posebna aplikacija koja omogućava kontrolisanje, ali i grupisanje više zvučnika u jedan set.

Naravno, Philips nije ostao imun i na sve veću popularnost portable uređaja, pa je svoj audio portfolio obogatio i on-the-go zvučnicima, za sve one koji u muzici žele uživati na izletu, plaži, u šumi i slično. Tu su sada FL3X i PIX3L Bluetooth zvučnici koje karakteriše gumirano i otporno kućište u veselim bojama, vezica sa kojom ih možete pričvrstiti na ruksak, granu ili drugo slično pogodno mjesto, a po cijeni od 39, odnosno 35 eura, sigurno će ponuditi mnogo više nego bilo koji zvučnik vašeg mobilnog telefona.

Najviše očiju bilo je usmjereno ka njihovom segmentu televizora, a kao i drugi brojni proizvođači, i Philips je potvrdio da je 4K ili Ultra HD rezolucija neminovnost, odnosno standard koji će obilježiti naredne generacije televizora. Tako je TP Vision, kompanija zadužena za njihove televizore i Ambilight tehnologiju predstavila novu seriju UHD televizora, čija je smart TV platforma bazirana na Androidu.

Riječ je o izuzetno atraktivnim uređajima, tankog kućišta i vrlo tankih ivica oko ekrana, koji u zavisnosti od serije (7900, 8900, 9100 i 9800) kao da “plove” u svjetlosnim efektima Ambilight tehnologije, a posebno njihov 9800 flagship sa četverostranim Ambilightom. Kada smo kod Ambilighta, press konferencija je iskorištena i za kratku najavu Afterglow-a, tehnologije koja bi trebala biti iduća generacija svjetlosnih efekata zasluženih za još kvalitetnije uživanje u TV sadržaju. Iako niko nije izustio niti detalj o ovoj tehnologiji, sve što se moglo vidjeti je to da dio slike “izlazi” van ekrana i projektuje se na zid iza, što moramo priznati izgleda veoma impresivno. Prvi primjerci uređaja na tržištu se očekuju 2016. godine.

Što se tiče Androida, mogli bi reći da je ovo do sada najbolje implementirana Smart TV platforma, tj. podizanje Smart TV-a na viši nivo. Interfejs je vrlo pregledan, intuitivan, a brzina i iskustvo korištenja tečno.I to sve čak i kada se koristi daljinski upravljač kao neka vrsta Air Mouse-a. Android nudi velike mogućnosti konfiguracije, šarolikost aplikacija i igara. Philips tvrdi da su brojna istraživanja pokazala da su igre prva stvar koju korisnici televizora žele da im bude dostupna. A sa Androidom su napravili pun pogodak.

Pored igara koje će biti dostupne kroz Google Play Store i Philips Smart TV prodavnice, nova Android serija Philipsovih televizora integriše i OnLivecloud-gaming servis sa više od 300 velikih naslova. Kontrolisanje u igrama radi preko velikog broja dostupnih gamepada, a grafika izgleda veoma konkurentno i kvalitetno za igranje u cloudu. Za najbolje rezultate potrebna je brzina konstantne Internet konekcije između 4 i 10 Mbs.

Na kraju treba reći da se u novom TVlineupu nalazi i model 8909 - prvi 55-inčni 4K zakrivljeni TV sa Androidom na tržištu. Baš zbog Androida, Philips se i ne trudi posebno naglašavati eventualne prednosti zakrivljenih TV ekrana, kao što to konstantno rade konkurenti. On kao i ostali modeli integrišuSpotifyConnect funkciju, ali mogućnost povezivanja Ambilighta sa njihovom Hue rasvjetom

Zbog nedostatka i slabe raspoloživosti 4K sadržaja, Philips je predstavioMedia Player UHD 880 koji će korisnicima omogućiti streamanja 4K UHD sadržaja na sve Philipsove UHD televizore iz 2013. i 2014 godine. Uređaj će imati podršku za HEVC enkodirane video sadržaje koje će moći reprodukovati preko Wi-Fi, Etherneta ili USB-a, a sadržaj će sa kompatibilnim televizorima razmjenjivati preko HDMI 2.0 porta. Pokretati će ga nadolazeći Android L, a svi kupci nekog TV-a iz serija 8000 i 9000 ćeplayer dobiti besplatno. Na tržištu se očekuje u prvom kvartalu iduće godine.