Želite zaviriti u svijet nijemog filma 1920-ih i steći uvid u način života tadašnjih glumaca i glumica? Zanima vas na koji su način tadašnji mediji pisali o najnovijoj dostupnoj tehnologiji za snimanje filmova? Onda vam preporučujemo da zavirite i u publikaciju  "American Cinematographer" iz  1923. godine, u kojoj možete pročitati, iz sadašnje perspektive, zanimljiv članak o periskopu ili pogledati popise zanimljivih patenata iz tog perioda.

Media History Digital Library je projekat kreiran sa misijom da u saradnji sa Internet Archiveom digitalizuje sve moguće primjerke starih časopisa koji su se bavili temama kao što su film, radio i njihov razvoj. To znači da će svi ljubitelji tema vezanih za rani razvoj modernih medija, biti jako dugo zauzeti "listanjem" starih magazina, budući da skeniranog sadržaja ima na hiljade stranica, a odnosi se na period od 1896. godine, pa do kraja prošlog vijeka.

Sve dostupne digitalizovane sadržaje birate prema nazivu časopisa, godini u kojoj su objavljeni ili na osnovu generalnih tema tipa "Early Cinema Collection". Svi magazini su grupisani po tomovima, što znači da u jednom tomu može biti skenirano i do 120 brojeva nekog magazina, pa imajte ovu činjenicu na umu pri pretrazi.

1/1

Sadržaj možete odmah čitati ili downloadati, a treba spomenuti i da imate opciju u kojoj vam digitalni glas čita sav predstavljeni sadržaj. Ovu opciju pokrećete klikom na ikonicu za zvuk, samo trebate imati malo strpljenja dok se aplikacija ne pokrene. Naravno, ovo nije baš najsretnije rješenje jer sintetizovani glas nije ni najmanje ekspresivan, što bi vam posebno moglo zasmetati u tekstovima Illustrated Films Monthlyja, ali ako su vam slova i nakon uvećanja teksta presitna ili imate težih problema sa vidom, onda ovo i nije najlošija opcija na svijetu.

Svaka kolekcija popraćena je historijatom u kojem je ukratko objašnjeno u čemu se ogleda njen značaj, a često se tu nađe i zanimljivih informacija o bitnim medijskim događajima i pojavama koje su okarakterisale period koji vas zanima.

Pored historijski bitnog sadržaja, zanimljivo je vidjeti i neke reklame u ovim časopisima. I dok neke izgledaju komično i prava su priča same za sebe (npr. reklama za dezodorans "Mum" – magazin "Hollywood" iz 1940. – oko koje je isprepletena fabula dostojna kakvog chick-lit romana), drugi kao da su dio nekog paralelnog univerzuma (npr. "Džep prepun zadovoljstva" – reklama za cigarete Chesterfield iz istog časopisa). Davno je prošlo vrijeme kada su proizvođači duhana mogli ovako lahorasto predstavljati svoje proizvode.

Ima toga još mnogo, ali poenta je sljedeća: ako želite vidjeti jedan dio prošlosti kroz prizmu starih specijaliziranih časopisa ili ste jednostavno njihov kolekcionar ili student na filmskoj akademiji, onda vam ovaj projekat pruža pravu priliku za to.

http://mediahistoryproject.org/