Za sve postoji prvi put, pa i za optužbe protiv programera zbog toga što je – programirao

Znali smo da iza odlaska legendarnog programera Johna Carmacka iz Id Softwarea stoji nešto više od njegove puke nemogućnosti balansiranja između posla u Oculus VR-u i Idu. Međutim, nismo ni sanjali da se radi o Zenimaxovom (kompanija koja posjeduje Id Software) prisvajanju koda kojeg je Carmack napisao dok je još uvijek formalno bio zaposlen u Id Softwareu.

Konkretno, Zenimax je poslao formalno upozorenje Oculus VR-u, nedavno kupljenom od strane Facebooka za 2 milijarde dolara, da posjeduje ključne dijelove tehnologije korištene u razvoju Oculus Rifta te optužio Johna Carmacka za prosljeđivanje te tehnologije bez Zenimaxove dozvole. Problem je, naime, u sljedećem: mnogi izdavači igara u ugovore sa svojim dizajnerima i programerima igara stavljaju klauzule kojima prisvajaju sve što ti dizajneri i programeri razviju i naprave u svoje slobodno vrijeme. Nije pošteno, ali industrija igara je već dugo takva, što je mnoge dizajnere i potaknulo da se odmetnu u indie vode.

Što se tiče Oculus Rifta, Zenimax tvrdi da se kompanija koja stoji iza ovog revolucionarnog headseta za virtuelnu realnost, Oculus VR, prije Facebookove akvizicije složila da ono što Carmack za njih uradi dok je još uvijek zaposlenik Id Softwarea pripada Zenimaxu. Dogovor je navodno bio takav da Oculus VR Carmackovu tehnologiju ne smije proslijediti nikome, a upravo se to, u principu, desilo kada je firma odlučila da se proda Facebooku.

U Oculusu su brzo demantovali da Zenimax ima ikakvog osnova za potraživanje novca ili tužbu, dok se na sve oglasio i Carmack, tvrdeći da njegov bivši poslodavac ne posjeduje spornu tehnologiju:

"Ništa što sam radio nije patentirano. Zenimax posjeduje kod kojeg sam napisao, ali ne posjeduje VR. Oculus ne koristi nijednu liniju koda kojeg sam napisao dok sam bio pod ugovorom sa Zenimaxom."

1/1