Istraživači sa MIT-a su nedavno otkrili da veći dio podataka koje - bez znanja korisnika - šalju i primaju najpopularnije Android aplikacije nemaju nikakvog utjecaja na krajnje korisničko iskustvo.

Polovina tih "tajnih" komunikacija otpada na standardne analitičke informacije o performansama aplikacije i statističke podatke, koji pomažu developerima da poboljšaju svoj softver. Ali, druga polovina nema nikakve veze sa analitikom.

"Ono što je interesantno je da drugih 50 procenata [poslanih i primljenih podataka] ne može biti pripisano analitici," izjavila je Julia Rubin, vođa istraživačkog tima, te dodala: "Iza ovih tajnih komunikacija može stajati vrlo dobar razlog. Ne želimo reći da one moraju biti uklonjene. Samo želimo reći da korisnici trebaju biti obaviješteni o njima."

Kao primjer tih "tajnih" komunikacija, ekipa sa MIT-a je navela Walmart aplikaciju, koja korisnicima omogućava da skeniraju bar-kodove proizvoda na policama Walmartovih prodavnica kako bi provjerili njihove cijene - prilikom skeniranja koda, Walmart aplikacija iz nekog razloga stupa u kontakt sa eBayovim serverom.

Kako bi dokazali da spomenute komunikacije nemaju skoro nikakvog utjecaja na korisničko iskustvo, istraživači sa MIT-a su modifikovali 47 od 100 najpopularnijih Android aplikacija, kako bi u njima zatvorili kanale za tajne komunikacije - u 30 od tih 47 aplikacija, korisnici nisu mogli pronaći nikakve razlike u odnosu na regularne verzije. Kod 9 aplikacija je primjećen nedostatak reklama; u 3 slučaja, korisnici su primjetili "manje" razlike u odnosu na standardne verzije aplikacija, dok je 5 aplikacija nakon modifikacije postalo disfunkcionalno.

1/1