I dok vijesti o redovnim nadogradnjama drajvera za grafičke kartice i nisu toliko zanimljive (jer ih uglavnom prate “poboljšali smo performanse za 3% u toj-i-toj igri”, “uključili smo podršku za rad sa više grafičkih kartica u tim-i-tim naslovima” i sl. opisi), proizvođači grafičkih kartica će sa vremena na vrijeme lansirati i opcijama nešto bogatije nove drajvere, koji zaslužuju i da ih se detaljnije predstavi široj javnosti. A najnoviji AMD-ovi drajveri, nazvani Catalyst Omega, su upravo takvi i donose nekoliko bitnih noviteta i poboljšanja.

Iz AMD-a ističu kako su nove drajvere odlučili lansirati uoči praznične sezone u znak zahvalnosti svojim brojnim korisnicima, dodavši i to kako su Catalyst drajveri u proteklih godinu dana bili downloadovani preko 80 miliona puta.

Sami Catalyst Omega drajveri pored standardnih ispravljenih bugova i poboljšanja performansi u različitim igrama - i to kako na odvojenim grafičkim karticama poput R9 290X modela, tako i na integrisanim APU rješenjima poput A10 7850K modela - donose i nekoliko potpuno novih opcija koje će obradovati brojne vlasnike grafičkih rješenja baziranih na Graphics Core Next arhitekturi.

A prva nova opcija sa kojom su se pohvalili iz AMD-a je Fluid Motion Video, koja će biti dostupna vlasnicima AMD APU-a niske potrošnje i koja donosi bolji kvalitet slike tokom reprodukcije Blu-ray filmova. Pored nje, AMD je predstavio i Contour Removal, novi algoritam koji će se koristiti prilikom reprodukcije kompresovanih videa i koji će poboljšati kvalitet slike uklanjajući artefakte uzrokovane kompresijom (poput pikselizacije slike na dijelovima gdje npr. tamno-plava boja prelazi u svijetlo-plavu).

1080p Detail Enhancement je opcija koja bi trebala poboljšati kvalitet slike u video fajlovima niže rezolucije, a tu je i kombinacija Fluid Motion Video, Detail Enhancement i Adaptive Upscaling opcija koja bi 1080p video trebala prikazati na najbolji mogući način na 4K monitorima i televizorima (ova opcija će biti dostupna isključivo vlasnicima R7 260 i jačih AMD-ovih grafičkih kartica).

No, ako zanemarimo poboljšanja na polju video reprodukcije, sa kojima AMD želi usrećiti vlasnike 4K monitora i televizora koji polako postaju sve pristupačniji, šta Catalyst Omega drajveri zapravo donose svojoj glavnoj publici - igračima? A odgovor na to pitanje je: nekoliko zanimljivih noviteta.

1/1

Prije svega, tu su Frame Pacing poboljšanja za sve vlasnike konfiguracija sa dvije AMD-ove grafičke kartice, koja su ranije bila dostupna korisnicima Crossfire kombinacija dvije odvojene AMD grafičke kartice, a koja će sada biti dostupna i vlasnicima AMD Dual Graphics konfiguracija, odnosno vlasnicima računara u kojima su kombinovani AMD APU i odvojeni Radeon GPU.

Dalje, Catalyst Omega drajveri donose i podršku za nekoliko… nazovimo ih “egzotičnih” tehnologija i (kombinacija) uređaja. Konkretno, riječ je o podršci za FreeSync monitore, koji se na tržištu očekuju iduće godine, Eyefinity podršci za kombinacije do čak 24 monitora, a tu je i podrška za 5K monitore poput Dellovog UP2715k modela.

I tu dolazimo do možda najbitnijeg noviteta iz Catalyst Omega drajvera - zvanične podrške za downsampling, odnosno jednostavno pokretanje igara u rezolucijama većim od vaše nativne, koja će se potom konvertovati u nativnu, sa čime se dobija znatno bolji kvalitet slike i uklanjaju nazubljene ivice na raznoraznim objektima u igrama (zbog čega je downsampling jedna od najboljih metoda svojevrsnog anti-aliasinga). Hard-core igrači i vlasnici jačih konfiguracija/skupljih grafičkih kartica su vjerovatno upoznati sa ovom tehnologijom, koju u AMD-u nazivaju Virtual Super Resolution (skraćeno VSR).

VSR će podržavati downsampling rezolucija do 4K na 1080p monitorima, te će izgladiti ivice objekata i donijeti bolji kvalitet tekstura, simulirajući Super Sampling Anti-Aliasing (SSAA) u igrama koje nemaju SSAA podršku. VSR će se uključivati unutar Catalyst Control Center softvera, a biće dostupan isključivo vlasnicima R9 285 i grafičkih kartica iz R9 290 serije.

Iz AMD-a su naglasili i to da i dalje rade na konstantnom ispravljanju bugova u svojim drajverima, te da će nastaviti pratiti i rješavati najčešće prijavljene probleme koje korisnici budu istakli na www.amd.com/report stranici.

Na kraju vrijedi dodati i to kako je AMD na svojoj nedavno održanoj konferenciji novinarima predstavio i nekoliko noviteta koje će ponuditi developerima igara, među kojima su i, između ostlaih, nova verzija TressFX efekata (TressFX Hair 3.0 Maya plugin sada donosi i podršku za krzno), te podrška za OpenCL 2.0 i AMD CodeXL 1.6 set alata. Naravno, AMD se dotakao i svog Mantle API-ja, koji je trenutno podržan u 5 grafičkih enginea i u preko 20 objavljenih i najavljenih igara, dok je u Mantle Beta programu trenutno prijavljeno skoro 100 developera.