NASA je objavila kako razvija tehnologije neophodne da ljude pošalje na asteroid do 2025. godine, odnosno na Mars u periodu između 2030. i 2040.

"Mars je bogata destinacija za naučna otkrića i istraživanje od strane robota i ljudi" navodi se na zvaničnom sajtu američke svemirske agencije. "Njegov nastanak i evolucija su slični onima planete Zemlje, zbog čega bi nam mogao pomoći i da naučimo više o historiji i budućnosti vlastite planete. Mars je imao uslove prikladne za razvoj života u svojoj prošlosti. Njegovo istraživanje u budućnosti bi moglo otkriti dokaze o životu na njemu, odgovarajući tako na jednu od najvećih misterija kosmosa: postoji li život negdje osim na planeti Zemlji?"

1/1

NASA naglašava kako su roboti istraživali Mars već više od 40 godina, te kako će njihov put ka slanju ljudi na Crvenu planetu početi u Zemljinoj niskoj orbiti - na Internacionalnoj svemirskoj stanici, gdje astronauti u posebnim laboratorijama već pomažu u istraživanju tehnologija i komunikacionih sistema koji će biti neophodni za slanje ljudi u duboki svemir - uključujući i sam Mars.

Konkretni planovi američke svemirske agencije uključuju slanje posebne robotske letjelice koja će "zarobiti" i preusmjeriti asteroid koji će potom početi kružiti oko Mjeseca. Nakon 2020. NASA planira poslati svoje astronaute na spomenuti asteroid, gdje će prikupiti posebne uzorke i sa njima se vratiti na Zemlju.

NASA će astronaute na asteroid poslati u svojoj novoj Orion letjelici, posebno kreiranoj za slanje ljudi na misije u duboki svemir - prvoj još od Apollo svemirskih letjelica iz 60-ih i 70-ih godina prošlog stoljeća. Sam Orion će za dva dana, 4. decembra, biti poslan na prvi probni let bez posade (više detalja o Orionu možete pronaći ovdje, a tu je i naš tekst o projektu koji smo objavili još u julu ove godine).

Nakon Asteroid Redirect misije, tokom koje će testirati Orion i novu Solar Electric Propulsion tehnologiju pogona svemirskih letjelica, NASA planira krenuti i sa pripremama za slanje ljudi na misiju na Mars tokom 2030-ih.

2018. i 2019. godine NASA planira i nove testne letove, kao i testiranje novih laserskih/optičkih vidova komunikacije i satelita koji će odašiljati i primati laserske signale - što će biti neophodno za komunikaciju sa Orionom tokom njegove Asteroid Redirect, ali i misije odlaska na Mars.

***