Razgovor sa teksturom betona

- "Dobar dan. Možete li nam reći kako se osjećate kao jedna od desetaka ili stotina tekstura koje se iscrtavaju u prosječnoj sceni neke novije igre?"

- "Ne razumijem pitanje."

- "Kako mislite, ne razumijete pitanje?! Nismo kako treba ni počeli intervju, a vi odmah nešto ne razumijete. Da li osjećate da imate svoj vlastiti identitet u obilju sličnih tekstura oko vas?"

- "Ja mislim da to uopšte nije bitno. Kao jedna od tekstura, bez obzira na to koju površinu prikazujem, a prikazujem površinu betonske ploče dva sa dva metra, doprinosim generalnom ugođaju igre i njenoj atmosferi."

- "Ali, zar ne mislite da je vaša uloga u sceni umanjena time što ste gotovo uvijek okruženi teksturama korodiranog metala i zatrpani gomilama smeća? Sigurno vam je makar malo krivo kada vas niko ne primjećuje na screenshotovima i nema apsolutno nikakvo mišljenje o vama. Ipak vi imate nešto što većina drugih tekstura betona nema."

- "Istina, imam ovu crvenu liniju pri vrhu i dva krupna metalna klina. Na dobrom osvjetljenju zaista sam ponosna na njih. Ponekad se pitam kako bi bilo da imam još dva klina pri dnu i ljubičasti krug u sredini, ali moji crtači bi mislili da je to glupo."

- "E, o tome vam govorim. Sav taj raskoš vaše verzije betona ostaje neprimjećen u novim igrama u kojima sve izgleda isto, smeđe, sivo, itd."

- "Pa, čujte, ja ne propitujem umjetničku viziju svojih dizajnera."

- "Šta je umjetničko u tome što sve izgleda kao razmazano g..no?

- "Ne razumijem pitanje."

- "Razumijete li išta?"

- "Šta?"

* * *

Kada su u Electronic Artsu svojevremeno objašnjavali zašto neće isporučiti editor nivoa uz Battlefield 3, nisu se trudili čak ni da, kao recimo ljudi iz Infinity Warda, opravdaju taj potez na neki uvjerljiv način (IW se pere time da nemaju vremena za editor). Umjesto toga, nas igrače su predstavili kao poluretardirane, izjavama kako je editor za Battlefield 3 previše kompleksan za modanje igre od strane običnih smrtnika. Arhitektura i kompleksnost njihove igre je, naime, takva da bi "pravljenje modova bilo nedostižan izazov" zbog toga što je "čitava stvar zamršena zbog rasporeda elemenata na lokacijama". To što te zamršenosti na kraju nije bilo nigdje u igri koja je dala sve od sebe da liči na Modern Warfare valjda nije bitno.

Za globalnu komunu modera izraz "nedostižan izazov" ne samo da je uvredljiv, nego se odnosi na nešto što zapravo ne postoji. Da li je "nedostižan izazov" bilo upuštanje u pravljenje Falskaar kampanje za Skyrim, koju je manje-više jedna osoba dizajnirala u roku od godinu dana? Da li je nedostižan izazov bilo prilagođavanje Doom 3 enginea Thiefovoj gameplay mehanici u The Dark Modu? Poprilično sam siguran da bi ljudi koji su u Id Tech 4 uprogramirali bolju detekciju osvjetljenosti nego što je ona u Thiefu 4 raskupusali Battlefield 3 uzduž i poprijeko sa kakvim dobrim editorom i do sada nam vjerovatno podarili šest puta bolju igru od izvorne. Čak je i Bethesda popustila i objavila komplikovani i zahtjevni editor za frustrirajući Rageov Id Tech 5 engine.

Dosadilo mi je da primjer zadnjeg savršeno teksturisanog FPS-a bude Half-Life, star 16 godina.

Pošto smo u međuvremenu vidjeli da su novi Battlefield naslovi komplikovani samo po količini skriptiranosti i notifikacija kojima je zagađeno iskustvo igranja, Electronic Arts je u slučaju Battlefielda 4 promijenio priču, tako da njegov editor nećemo dobiti zato što firma ne želi da iko čačka po njihovom engineu. Yep, to im je obrazloženje. Naravno, svi znamo šta stoji iza toga – želja da se kupcima uvale skupi DLC-ovi siromašni sadržajem. Prije su paketi od tri mape i par skinova bili besplatni, jer nikom nije padalo na pamet da plaća ono što je zapravo mogao sam sebi napraviti u editoru. Da ne govorimo o tome da iživljavanja tipa svake godine isti Assassin's Creed s drugačijim likovima i žbunjem ne bi bila moguća.

Druga i bitnija stvar, kompanije neizbacivanjem editora uz hitove čuvaju svoju poziciju na tržištu. Nebrojeni dizajneri su se u industriji igara uspjeli zaposliti zahvaljujući svom entuzijastičnom pravljenju modova za Unreal, Unreal Tournament, Half-Life, Quake, Thief, itd. Više kolektivnog iskustva automatski znači i turbulentnije tržište. Pojedini razvojni timovi i izdavači ne žele da drugi vide tajne njihovog zanata, da sa sobom ponesu neprocjenjivo iskustvo u pravljenju megahitova iz određenih žanrova.

Šta se dešava kada određeni broj kupaca povrća s pijace počne sebi uzgajati bijeli luk, kupus, paradajz i ostale darove prirode? Prestaju te stvari kupovati, eto šta. Ukoliko ih počnu prodavati drugima, kvalitetni proizvodi će postati jeftiniji i dostupniji, budući da "Ne dam ti da probereš krastavce!!1!" lobi s pijace više neće imati kontrolu nad tržištem.  

Treba ipak biti iskren – danas postoji mnogo igara koje dolaze sa moderskim alatima i editorom, a na kraju krajeva, tu su i razvojna okruženja kao što je besplatni Unity Engine. Međutim, nije poenta u tome. Problem je u tome što editore nemaju igre kojima oni najviše trebaju. Dok pohlepu izdavača za naplatom DLC-ova donekle razumijem, nije mi jasna kratkovidnost pojedinih studija koji su propustili neprocjenjivu šansu da svoj naslov učine besmrtnim radi nekakve imaginarne zarade. Savršen primjer: Thief 4. Bez obzira na to koliko igra bila grozna, s obzirom na aktivnost fanova serijala, bilo je dovoljno samo da Square Enix objavi editor za njega – za jedno 3-4 godine bismo dobili remek-djelo od singleplayer kampanje, uz ko zna koliko pojedinačnih korisničkih misija. Nasuprot tome, Square Enix je ignorisao pozive javnosti da objavi editor i naznake da će se Thief 4 relativno loše prodavati ukoliko to ne bude slučaj. Sada u rukama imaju samo neisplativa prava na uništeni serijal.



Meni lično najviše smeta to što nemamo priliku da popravimo izgled najružnijih igara današnjice. Zamislite ljepote kada bi se u novom Call of Dutyju mogla napraviti horor kampanja sa šarolikim level dizajnom po uzoru na Duke Nukem 3D i velikim količinama bezrazložno brutalnog nasilja ili pak, da na raspolaganju imate mogućnost pravljenja mapa u Dishonoredu? Ne, ozbiljno, zamislite da Dishonored ima editor nivoa.

Tuga.

Dosadilo mi je da primjer zadnjeg savršeno teksturisanog FPS-a bude Half-Life, star 16 godina. Može li nešto novije developeri, pliz?