Fascinantno je koliko paralela možemo povući između novog naslova studija Heart Machine i jedne od najboljih igara prošle godine, The Pathlessa.

Iza obje igre stoji izdavačka kuća Annapurna Interactive, obje su lansirane u decembru, a minimalizam nije stran ni jednoj ni drugoj. I obje nas vode u neobične svjetove gdje će sam čin kretanja činiti srce igre, dok će se borba svoditi (uglavnom) na sukobe sa ogromnim stvorenjima, prizivajući u sjećanje legendarni Shadow of the Colossus.

No, paralele tu staju.

***

Tamo gdje ste The Pathless igrali kao bezimena heroina, otkrivajući misterije njenog svijeta bez ijedne progovorene riječi, Solar Ash ćete igrati kao Rei, nešto pričljivija djevojka koja će pokušati spasiti svoju planetu od crne rupe prije nego je ista proguta.

A tamo gdje se The Pathless fokusirao na kretanje uz korištenje luka, strijele i orla - koji su bili i ključno oružje u borbi sa nekoliko velikih bossova - Solar Ash će se fokusirati na klizanje kroz svijet kao na kakvim lebdećim klizaljkama. I povremeno korištenje svojevrsnog grappling hooka, dok ćete se osim sa kolosalnim bossovima, u Solar Ashu tu i tamo boriti i sa manjim protivnicima.

Srećom, borba je jednostavna i u njoj nećete provoditi onoliko vremena koliko ćete zapravo juriti vizuelno impresivnim svijetom (koji je zapravo dio istog univerzuma kao i svijet prethodne igre Heart Machinea - onaj iz Hyper Light Driftera),  rješavajući platformerske izazove i otključavajući sebi put ka novim bossovima i još zanimljivijim lokacijama.

A jednom kada dođete do nekog od bossova, inače sačinjenih od neobične i ubitačne crne materije, borbu ćete započinjati hvatanjem za njihovu prvu slabu tačku i uništavanjem iste - nakon čega ćete imati kratko vrijeme da dođete do iduće.

Nekoliko nizova uništenih slabih tački kasnije, zaštitni oklopi bossova - koji su vas štitili od njihovih opasnih tijela dok ste jurili po istim - će se raspasti, čineći iduću fazu borbe težom. Ali i interesantnijom, jer Solar Ash na ovaj način inkorporira svoj jedinstveni stil kretanja ne samo u istraživanje, već i u borbu - čineći cijelu igru koherentnijom.

Ono što nam je pak zasmetalo je slaba implementacija podrške za DualSense kontrolere i njihov haptički feedback, koji je igri na PlayStationu 5 mogao dati novu dimenziju - pogotovo da su developeri kopirali osjećaj kretanja kroz oblake kakav je imao Astro’s Playroom, pošto ćete u Solar Ashu često juriti upravo po oblacima. Osim toga, nismo sigurni ni da li je audio mix trebao zvučati kako zvuči - sa glasom naše heroine koji smo u surround soundu uvijek čuli sa stražnjih zvučnika, iako je ona na ekranu stajala ispred kamere. A neki igri mogli zamjeriti i ponekad nestabilan framerate, što za nas i nije bio neki problem, obzirom da nismo toliko razmaženi ni zahtjevni.

I šta reći na kraju? Solar Ash izgleda predivno i igra se drugačije od gomile drugih naslova, a ne možemo da ne pohvalimo i njegov fokus na unikatan sistem kretanja koji istraživanje svijeta igre čini još boljim.

Istina, nedostaje mu nešto… nešto što ne bismo znali definisati u ovom trenutku, a što je The Pathless učinilo jednom od najboljih igara koje smo igrali prošle godine. Ali, ako je to najveća kritika koju mu možemo uputiti, trebalo bi vam biti jasno da je Solar Ash i više nego solidan i vrijedan vaše pažnje.

Official Site

1/1

 

SPECIFIKACIJE:
Žanr: akciona avantura / platformer / ko će ga više znati
Razvojni tim: Heart Machine
Izdavač: Annapurna Interactive
Platforme: PS5 (testirano), PS4, PC