Izaći iz svoje zone komfora nije lako, ali je rizik koji se nekada definitivno isplati. Pogotovo ako pri tome uspijete iskoristiti svoje iskustvo i vještine kako bi postigli nešto veće i bolje nego ikada prije - što nam je sa svojom novom igrom dokazao i finski studio Housemarque.

Returnal tako kombinuje njihovo iskustvo u kreiranju vrhunskih arkadnih i bullet hell pucačina sa roguelike žanrom, uz akciju koju ćemo posmatrati iz - za njih potpuno nove - perspektive trećeg lica. I, kao da nam novi žanr i perspektiva nisu bili dovoljni, Housemarque je sve to upakovao u intrigantnu i atmosferičnu naučno-fantastičnu priču koja se savršeno uklapa u cijeli koncept igre.

Vi ste Selene, astronautkinja čiji brod se srušio na misterioznu planetu Atropos, gdje ćete zaglaviti u vremenskoj petlji koja će vas nakon svake pogibije vraćati u trenutak u kojem se vaš brod ruši. Ono što slijedi su bezbrojni pokušaji da preživite što duže i otkrijete kako priču o planeti na kojoj ste se zatekli, tako i o našoj heroini.

Po svojoj strukturi, Returnal je klasični primjer roguelike žanra - nivoi su randomizirani i podijeljeni u “svjetove”, a smrt permanentna, što će reći da ćete oružja i poboljšanja za njih, kao i ona za svog lika, gubiti nakon svake pogibije. Srećom, kroz igru ćete pronalaziti i neke trajne gadgete i bonuse, poput recimo mača za borbu na blizinu ili kratica za prelazak u naredni svijet, koje ćete otključati jednom kada pobijedite bossa u trenutnom svijetu.

1/1

A kao i svaki roguelike koji drži do sebe, Returnal će vas zasipati sa gomilom drugih randomiziranih elemenata, koji će svaki prolazak kroz igru učiniti koliko-toliko drugačijim od prethodnog. Artifakti koje pronađete će vam tako donositi posebne bonuse - poput npr. nanošenja više štete ranjenim protivnicima - dok će paraziti koje zakačite za sebe rezultovati nešto drugačijim bonusima kombinovanim sa negativnim efektima. Jedan od njih će vam tako povećati šanse da pronađete dodatnu opremu, istovremeno usporavajući cooldown na alternativnoj paljbi na vašem oružju, dok će drugi npr. anulirati maligne efekte koje ste pokupili, istovremeno povećavajući šanse da ćete pokupiti neke druge i još opasnije.

Kakvi sad maligni efekti, pitate se? Naime, prilikom otvaranja određenih škrinja ili kupljenja nekih resursa, igra će vam dati do znanja kolike su šanse da ćete sa njima pokupiti i slučajno odabrane maligne efekte - od kojih će vam svaki dati do znanja na koji način ga se možete riješiti - a koji će dodatno otežati konstantno vaganje između potencijalnog rizika i nagrade.

No, koliko god kvalitetni i interesantni, navedeni roguelike elementi nam puno značili da akcija upakovana u njih nije na zavidnom nivou. A akcija u Returnalu je - očekivano - vrhunska, počevši od napucavanja sa protivnicima, preko sistema adrenalina koji će nagrađivati precizno izbjegavanje protivničkih napada, pa do bullet hell haosa u kojem će vas nerijetko hvatati panika od silne količine protivničkih projektila u zraku.

Zapravo, znate šta? Returnal ne čine samo njegovi roguelike, shooting i narativni elementi, već način na koji su svi oni uvezani u vrhunsku cjelinu. Returnal čine njegova mračna atmosfera i misterije koje vas čekaju iza svakog ugla. Returnal čini njegova adrenalinom nabijena akcija, u koju vas još dublje uvlače vrhunski vizuali, prvoklasna podrška za DualSense kontroler i maestralni soundtrack. Returnal, ukratko, čini sve ono u čemu je Housemarque oduvijek briljirao - ali i sve ono sa čime je ovaj studio odlučio eksperimentisati upravo u ovoj igri.

Official Site

SPECIFIKACIJE:
Žanr: bullet hell/roguelike
Razvojni tim: Housemarque
Izdavač: SIE
Platforme: PS5