Opisati novu igru studija Cold Symmetry bez da spomenemo Dark Souls je… skoro pa nemoguće. Istina, možemo pokušati, ali vam garantujemo da ćete nas nakon rečenicu ili dvije upitati: “Zar to nije kao Dark Souls?”.

Međutim, Mortal Shell ima i nekoliko ideja koje do sada nismo viđali u sličnim igrama.

***

Kao i Dark Souls, Mortal Shell je izazovan i od vas će očekivati da pažljivo zamahujete mačem kako ne bi iscrpili staminu svog lika, istovremeno vam prepuštajući da sami dopunite praznine u priči ispričanoj kroz njegov svijet i poneku liniju dijaloga.

I dok su nas sličnosti sa kultnim From Software igrama privukle Mortal Shellu, razlike između njih su nas u početku strašno nervirale… ili smo barem tako mislili dok nismo uhvatili ritam i naučili kako ga zapravo treba igrati. A onda nam je postalo jasno kako je pred nama i više nego kompetentan predstavnik žanra sa nekoliko interesantnih vlastitih ideja.

Najveća od njih su svakako naslovni Mortal Shell “oklopi”, koji ovdje predstavljaju svojevrsne klase. Naime, obzirom da ne možete kreirati vlastitog lika, te da svi igrači Mortal Shell počinju kao bezlični sivi humanoid kojeg je najlakše opisati kao “kost i kožu”, tokom igre ćete pronalaziti nove oklope, od kojih će svaki imati različit omjer healtha i stamine. Drugim riječima, iako ne možete poboljšavati svog lika, svaki tip igrača će u Mortal Shellu pronaći oklop za sebe - i to uprkos činjenici da igra nudi tek četiri komada dotičnih, baš kao što ćete se boriti protiv četiri glavna bossa (i nekoliko sporednih), usput pronalazeći tek četiri različita oružja.

No, budite bez brige - skromna ponuda opreme i raznolikost protivnika i bossova nije nikakav problem, već samo ogledalo pametnog dizajna ograničenog budžetom i veličinom razvojnog tima. Uostalom, ono što je najbitnije je da je srž igre - što će reći istraživanje svijeta i borba - sasvim solidna.

Istina, svijet Mortal Shella na momente zna izgledati monotono, čemu ne doprinosi ni manjak raznolikosti u postavi protivnika sa kojima ćete se boriti usput, kao ni relativno linearni dizajn većine lokacija. Ali, tu je nekoliko osjetno drugačijih područja, kao i poneka iznenadna zamka, tako da je igri lako progledati kroz prste kada je u pitanju dizajn njenog svijeta.

Sa druge strane, borba je nešto bolja i traži manje gledanja kroz prste - iako je daleko od revolucionarne. No, moramo priznati da nam je bilo zabavno eksperimentisati sa specijalnom vještinom da se “učahurimo” na nekoliko sekundi u bilo kojem trenutku i na taj način poništimo svu štetu koju nam protivnici nanesu dok smo u spomenutoj čahuri. Uz to, iz čahure vas protivnici mogu trajno izbaciti kada vam spuste health na nulu - isto kao što se u nju možete pokušati vratiti po jednom između svakog respawna ukoliko vas protivnici u međuvremenu ne zakače sa nekim od svojih napada.

Sve to Mortal Shell čini igrom sa specifičnim ritmom, uz koju bi fanovi žanra sebi mogli prikratiti vikend ili dva. Istina, teško da će im dugo ostati u sjećanju, ali da će se uz nju zabaviti i tu i tamo iznenaditi - u to ne trebate sumnjati.

1/1

Žanr: soulslike
Razvojni tim: Cold Symmetry