Originalni Desperados pamtimo kao jednu od dražih nam igara sa početka stoljeća, tako da su nas nedavno uskrsnuće real-time tactics žanra i najava trećeg nastavka ovog westerna obradovali kao malo koje druge gaming vijesti.

Još kada smo saznali da na igri rade kreatori fantastičnog Shadow Tactics: Blades of the Shoguna, očekivanja su skočila do neslućenih visina.

***

I odmah vam možemo reći kako je Desperados III opravdao sva ta očekivanja. Pred nama je tako još jedan prvoklasni primjer žanra, uz kojeg smo već proveli više neprospavanih noći nego se usudimo priznati.

Samu igru ćete, kao i njene prethodnike, igrati iz izometrijske perspektive, upravljajući sa šačicom likova od kojih svaki ima unikatne vještine. Pri tome ćete izbjegavati ili tiho eliminirati brojne protivnike, koji će po nepisanom pravilu uvijek biti u vidnom polju jednog ili više svojih kolega - što će vam redovno otežavati kovanje novih ili eksperimentiranje sa već skovanim planovima.

Uz to, u skoro svakom trenutku ćete biti i brojčano nadjačani - i to sa prilično smrtonosnim protivnicima - tako da ćete novi Desperados igrati poput kakve puzzle igre. Ili možda poput izometrijskog Hitmana.

A kada smo već kod Agenta 47, Desperados III će vas na njega podsjetiti i sa neutralnim lokacijama, po kojima se možete slobodno kretati bez da vas protivnici napadaju - barem ne prije nego ušetate u zabranjena područja. Osim toga, kao i Hitman, igra stavlja nešto veći fokus na mogućnost eliminacije protivnika u improviziranim nesrećama koje neće aktivirati alarm (poput recimo one u kojoj ćete meti na glavu gurnuti ogromno zvono sa obližnjeg crkvenog tornja).

Međutim, igra na koju će vas Desperados III najviše podsjetiti je prethodni naslov njegovih kreatora - počevši od strukture kampanje i određenih misija, pa do vještina vaših likova, Shadow Tacticsa smo se prisjećali puno više nego smo očekivali. Što zapravo uopšte i nije neki problem, uzimajući u obzir nivo kvalitete obje igre.

Doba dana, zvuk i obližnje životinje su samo neki od faktora koji će utjecati na stealth mehanike, što će sasvim sigurno obradovati sve fanove žanra.

Naravno, ima tu i nekih noviteta u odnosu na Shadow Tactics (kao što su interijeri koje možete posjetiti u određenim misijama ili recimo dodatne misije koje ćete obavljati za misterioznog Barona), a posebne pohvale idu na račun Isabelle Moreau, novog igrivog lika. I to jer će vas sa svojim voodoo moćima podsjetiti na maestralni Dishonored 2 kada krene kontrolisati umove protivnika, ili ih povezivati nevidljivim vezama u parove, kako bi svaki napad na jednog automatski utjecao i na drugog.

Na kraju, moramo pohvaliti i vrhunsku audio-vizuelnu prezentaciju igre. Naime, Desperados III izgleda i zvuči apsolutno fenomenalno, a svaka lokacija koju ćete posjetiti je prepuna detalja koji joj udišu život - od malih guštera koji se pentraju po zidovima kuća, preko predivne prirode i drveća koje se njiše na vjetru, pa do civila koji samo pokušavaju preživjeti na Divljem Zapadu. I pri tome vam tu i tamo remetiti naizgled savršene planove.

A da i ne spominjemo kako će vrhunskom western ugođaju dodatno doprinositi i raznolikost samih nivoa, obzirom da ćete tokom igre posjetiti ne samo klasična žanrovska okruženja poput suncem sprženih pustinja New Mexica i kanjona u Coloradu, već i divlje močvare Louisiane i ulice New Orleansa pod okriljem noći, ali i nekoliko drugih, podjednako impresivnih lokacija.

Sa svim tim u vidu, ne preostaje nam ništa drugo nego vam Desperados III preporučiti kao jednu od najboljih igara godine - bilo da volite westerne ili stealth i taktiziranje.

1/1

Žanr: real time tactics