Kako god da ga posmatrate, dvadeset godina je dug period. Pogotovo u svijetu igara, u kojem smo tokom protekle dvije decenije svjedočili rađanju i umiranju kompletnih serijala, brojnih razvojnih timova - pa čak i potpuno novih žanrova.

A kada vam se neka igra ili serijal urežu u sjećanje i uđu u legendu, o njima ćete pričati dugo - nekada čak i dvadeset godina, baš kao što dvadeset i kusur godina pričamo o kultnim RPG-evima Planescape Tormentu i Baldur’s Gateu. I upravo te RPG-eve je razvojni tim Beamdog, u saradnji sa izdavačkom kućom Skybound Games, nedavno prvi put ponudio vlasnicima konzola, tako da ih sada konačno mogu zaigrati svi oni igrači koji su ih propustili odigrati na PC-u iz bilo kojeg razloga.

Sa tehničke strane, u pitanju su sasvim solidni portovi, koji se bez ikakvih problema vrte u Full HD rezoluciji i stabilnom framerateu, što je bilo i za očekivati od igara starih 20 godina. Jedinu zamjerku možemo uputiti Skyboundu zbog odluke da igre ne prodaje odvojeno, već isključivo u kolekcijama od dvije - Planescape Torment ćete tako dobiti u paketu sa originalnim Icewind Daleom, dok sa druge strane Baldur’s Gate stiže u paketu sa svojim nastavkom, ali i Siege of Dragonspear ekspanzijom (u pitanju su Enhanced Edition verzije sve četiri igre).

Ako nas pitate, Planescape i ekipa izgledaju i više nego dobro na ogromnim 4K televizorima, sve sa svojim rukom crtanim pozadinama i starinski animiranim likovima, što samo još jednom potvrđuje kako je dobar vizuelni stil važniji i dugotrajniji od puke tehnički kvalitetne grafike - što ne znači da će se ovi old-school izometrijski RPG-evi nužno svidjeti nekim novim generacijama i igračima razmaženim modernim vizualima.

Naravno, njihove priče i likovi su i dalje sposobni da vas prikuju uz ekran, u što smo se i sami još jednom uvjerili kada smo pokrenuli Planescape Torment “samo da vidimo kako izgleda i kako se igra na PlayStationu”, nakon čega smo se izgubili na ulicama Sigila i na nekoliko sati u potpunosti zaboravili na vanjski svijet.

1/1

I tu dolazimo do kontrola, koje su u jednu ruku konzolama prilagođene na najbolji mogući način, ali u drugu nezgrapne - jer je ovdje ipak riječ o igrama originalno dizajniranim prije dvije decenije, za potpuno drugačiju platformu.

Po defaultu, likovima ćete upravljati kao u modernim igrama, kontrolišući ih lijevim analognim stickom, a desnim kontrolišući kameru, dok će vam opcija za aktiviranje kursora koji pomjerate desnim analogom (dostupna klikom na desnu strelicu na D-padu), biti od izuzetne koristi kada poželite nešto veći stepen kontrole.

Sa druge strane, R1 i L2 tipke će vam omogućiti da se brzo i jednostavno prebacite sa jednog lika na drugog, dok ćete sa R2 aktivirati Select meni (sa mapom, inventarom, skillovima i sl. opcijama), a sa L2 meni za odabir osnovnih akcija i korištenje predmeta iz quick slotova.

Jednom kada se naviknete na kontrole, shvatićete (ili se prisjetiti) na šta zapravo liče stari D’n’D sistemi borbe u koje su se old-school PC igrači kleli godinama, a za koje ćemo mi priznati da nam nikada nisu bili pretjerano dragi. Zbog toga smo ovaj put nivo težine odmah spustili na Easy, pomirivši se sa činjenicom da nema potrebe da ikome išta dokazujemo i posvetivši se onome zbog čega smo Planescape i Baldur’s Gate zapravo i zaigrali na PlayStationu - njihovim pričama, likovima i atmosferi.

A obzirom da su upravo priče, likovi i atmosfera Planescape Tormenta i Baldur’s Gatea bezvremenski, ne preostaje nam ništa drugo nego njihove konzolaške verzije preporučimo kako novim igračima koji ih nikad nisu imali priliku zaigrati, tako i onima koji se žele prisjetiti nekih starih dana, ovaj put uživajući u klasicima žanra iz udobnosti svog kauča.

Official Site

SPECIFIKACIJE:
Žanr: RPG
Razvojni tim: Black Isle Studios/Beamdog
Izdavač: Skybound Games
Platforme: PC, PS4 (testirano), Xbox One, Nintendo Switch