Ako ćete ovih dana igrati jednu igru, neka to bude Death Stranding. A ukoliko ste iole zainteresovani za Death Stranding, vjerujte nam na riječ da ga se itekako isplati zaigrati na slijepo, bez da imate pojma o čemu se radi u igri i na šta ona uopšte liči.

Sa tim upozorenjem iza nas… dame i gospodo, vrijeme je da vam predstavimo novo remek-djelo legendarnog Hidea Kojime i njegovog tima iz Kojima Productionsa.

***

Death Stranding je sve ono što smo htjeli od Kojimine prve igre nakon odlaska iz Konamija - što će reći visokobudžetni naslov koji je u svom srcu čudna indie igra, drugačija od svega što smo mogli zamisliti.

Odakle početi? Možda od toga da, uprkos bizarnom svijetu u kojem se dešava radnja igre i još bizarnijim trailerima, Death Stranding ima vrlo jasnu premisu - vi ste Sam ‘Porter’ Bridges, nosač koji će tegliti teret sa jedne lokacije na drugu diljem postapokaliptične Amerike.

No, stvari će se ubrzo zakomplikovati i postati čudnije, kada počnete otkrivati na šta zapravo liči postapokaliptični svijet igre i koliko ona inspiracije crpi iz kosmičkog horora - i kada vam priča na leđa natovari nezahvalan zadatak ponovnog povezivanja Amerike u jednu cjelinu. A to ćete pak postići dostavljanjem tereta na ključne lokacije i njihovim konektovanjem na tzv. “kiralnu” mrežu, odnosno svojevrsni Internet Kojiminog novog univerzuma.

I tu stvari postaju još interesantnije. Naime, Death Stranding obiluje neobičnim i zadivljujućim gameplay sistemima do te mjere da smo nakon nekoliko sati igre jednostavno ostali bez teksta. Ili, bez daha, ako ćemo se poistovjetiti sa Samom, koji će na svojim leđima nositi na desetine, a nekada i stotine kilograma tereta - što će mu pak mijenjati težište i otežavati kretanje, pogotovo po kompleksnijem terenu. A kompleksnijih terena u igri ima koliko vam duša želi, počevši od rijeka koje ćete teško preći zbog njihove dubine, pa do strmih planina koje će Samu pojesti kompletnu staminu u par minuta, zbog čega ćete se svako malo zaustavljati samo kako bi razgledali teren oko sebe i isplanirali rutu kojom ćete se kretati.

Osim terena, planove će vam mrsiti i nevrijeme manifestovano kroz misteriozne timefall kiše, koje ne samo da ubrzavaju protok vremena i polako ali sigurno uništavaju sav teret koji nosite (o da, teret koji nosite se može oštetiti i propasti, što definitivno ne želite), već najavljuju i pojave podjednako misterioznih, nevidljivih i po život opasnih stvorenja poznatijih samo kao BTs.

Sve to rezultuje nesvakidašnje interesantnim, strašnim i stresnim iskustvom od kojeg se naprosto nismo mogli odvojiti proteklih nekoliko sedmica. A ukoliko se i vama svidie njegov nešto sporiji tempo i unikatna atmosfera, pa mu odlučite posvetiti svo vrijeme ovog svijeta, Death Stranding će vas redovno nagrađivati sa novim i još luđim sistemima, koje ćete otkrivati i nakon 20, 30, pa čak i 40 sati igre - i koji će se odlično nadovezivati na one koje ste već savladali.

1/1

Sve to vrijeme, uživaćete i u briljantnom asinhronom multiplayeru i integraciji online sistema koji su evoluirali iz Souls igara, sa porukama koje možete ostavljati drugim igračima, ali i raznim objektima koje možete graditi, a koji će od koristi biti ne samo vama, već i svima koji budu koračali vašim utabanim stazama.

Usput, kada kažemo “utabanim stazama”, onda to zaista i mislimo, jer ćete u Death Strandingu doslovno vidjeti staze koje su utabali drugi igrači birajući iste rute kroz američku divljinu, što je samo još jedna od stvari u ovoj ludoj igri koje su nas oduševile. Isto tako, oduševljavale su nas i vrhunske cut-scene, sve sa Kojiminom simpatičnom fiksacijom na lica holivudskih zvijezda koje je angažovao sa Sonyjevim milionskim budžetom (tu su Norman Reedus, Lea Seydoux, Mads Mikkelsen i mnogi drugi), a ništa nam manje nisu bili dragi ni momenti u kojima bi nas igra podsjetila na Red Dead Redemption, utišavajući ambijentalne zvukove i u prvi plan ističući pjesme bendova kao što su recimo islandski indie post-rockeri Low Roar, dok smo mi sa Samom koračali pustim dolinama kontemplirajući o stanju svijeta u kojem smo se zatekli.

Inače, ako se pitate gdje su u cijeloj toj priči šunjanje, akcija i borba sa protivnicima, odgovor bi vas mogao iznenaditi, obzirom da Death Stranding stavlja neočekivano veliki fokus na izbjegavanje nasilja i opasnih situacija, što je naglašeno ne samo kroz gameplay sisteme, već opravdano i narativno - baš kao i skoro svaki drugi element igre.

I to bi, ukratko, bio Death Stranding. Istini za volju, mogli bismo mi o Kojiminom novom remek-djelu pričati još satima, ali vremena više nemamo, pa ćemo vam reći samo još da ga obavezno zaigrate, jer se ovako neobične, drugačije i zanimljive igre viđaju jako, jako rijetko.

Official Site

SPECIFIKACIJE:
Žanr: Kojima reče "action game/strand game (social strand system)", tako da idemo sa tim
Razvojni tim: Kojima Productions
Izdavač: SIE
Platforme: PS4 (testirano), PC (dogodine)