Bastion je jedna od onih igara koje naprosto odišu stilom – predivni vizuali, još ljepši soundtrack, fenomenalna naracija i zabavan akcioni RPG gameplay su bili zaslužni za igru u kojoj su mnogi od nas itekako uživali. A sada, tri godine nakon njegovog izlaska, Supergiant Games se vraćaju na scenu sa svojim novim naslovom, koji sa njihovim prvijencem dijeli mnogo toga, ali i donosi štošta novo.

I sve to se dalo naslutiti još u prvom traileru za Transistor, koji nam je jasno dao do znanja kako su u Supergiantu pronašli vlastiti stil i kako od istog nemaju namjeru odustajati – i to sa punim pravom. Naime, baš kao i u slučaju Bastiona, osnovu njihove nove igre čini akcioni RPG gameplay, predivni 2D vizuali i soundtrack, te priča koja je sve samo ne in-your-face i naporna. I tu sličnosti prestaju, a Transistor postaje neka sasvim druga i, ako mene pitate, bolja igra.

Ok, možda sam ipak prerano rekao kako sličnosti "tu prestaju", jer i u Transistoru preuzimamo ulogu nijemog lika čije avanture prati glas Logana Cunninghama, koji je genijalno odglumio naratora u Bastionu. Ali, za razliku od Bastiona, Logan u Transistoru ima nešto značajniju ulogu i daje glas naslovnom Transistoru – neobičnom "maču" kojeg sa sobom nosi naš lik, pjevačica Red, kojoj je misteriozna organizacija Camerata iz nekog razloga oduzela glas.

I na stranu sad to što me Camerata kroz igru svojim imenom konstantno podsjećala na Camarilla klanove iz Vampire the Masquerade univerzuma – priča u Transistoru je ispričana pametno i na jako zanimljiv način. Transistor će tako tokom cijele igre komunicirati sa Red, koja mu može odgovoriti tek sa vremena na vrijeme, kada naleti na neki od kompjuterskih terminala na kojima može otkucati ono što želi reći. Sa druge strane, ostatak pozadinske priče i detalja o likovima ćete otkrivati korištenjem brojnih skillova (o tome nešto više u nastavku) – ukoliko to želite. Naime, kao što sam već rekao, Transistor vas neće gnjaviti sa svojom pričom, koja je na prvi pogled nejasna, iako će postajati koliko-toliko jasnija kako igra bude odmicala, te vas upoznavati sa novim i zanimljivim likovima, da bi na kraju završila na najbolji mogući način, usput ostavljajući dosta mjesta za interpretaciju.

Osim priče, na početku igre bi vam pomalo nejasan mogao biti i gameplay, jer su se u Supergiantu odlučili na "pametni ste, skontajte nešto i sami" pristup, zaobišavši foolproof tutoriale i uvijek naporno držanje igrača za ruku. No, budite bez brige – igra će vam u prvih nekoliko minuta objasniti osnove gameplaya, nakon čega je na vama da istražite sve ostale odlično dizajnirane i pametno povezane sisteme.

1/1

Osnovu gameplaya čini borba sa protivnicima koja će se odvijati u stvarnom vremenu... sve dok ne pritisnete tipku za planiranje poteza, kada će se akcija pauzirati i dati vam vremena da pažljivo isplanirate nekoliko idućih koraka, bilo to pozicioniranje na bojnom polju ili korištenje određenih skillova. Pri tome će vam svaka odabrana akcija oduzeti dragocjenu količinu vremena kojeg imate u jednom potezu – neki skillovi će vas koštati više, a neki manje. Također, ukoliko ih pametno iskombinujete, možete ih pojačati, smanjiti im vremenske zahtjeve prilikom planiranja poteza, ili im dodati raznorazne bonuse, što me dovodi do priče o još jednom od odlično dizajniranih gameplay sistema.

Transistor na najbolji mogući način iskorištava neke od noviteta na DualShock 4 kontroleru – sam Transistor mač će se tako oglašavati putem zvučnika integrisanog u gamepad, dok će kontroverzni light-bar svijetliti u ritmu njegove priče. Sve to diže imerziju na neki novi nivo, jer ćete se tokom igre osjećati kao da i sami u rukama držite Transistor koji se obraća direktno vama.

Naime, sve skillove u igri možete koristiti na tri načina – kao aktivne (aktivirate ih pritiskom na neku od face tipki: X, krug, trokut ili kocku), pasivne (tada vam daju određene pasivne bonuse) ili kao nadogradnje za neke druge skillove (poput npr. skilla koji će preobratiti protivnike na vašu stranu na nekoliko sekundi, koji dodaje sličan bonus svakom drugom skillu koji sa njim nadogradite).
Naravno, svaki skill u jednom trenutku možete koristiti u samo jednom slotu, tako da ne možete recimo jedan te isti skill istovremeno koristiti i kao aktivni i kao pasivni. I kao šlag na tortu, brojni skillovi će se odlično nadovezivati na neke druge tokom same borbe, što će rezultovati znatno jačim i boljim kombo napadima. Zbog svega toga, u Transistoru će svako moći prilagoditi borbeni sistem svom ukusu. Preferirate korištenje miniona u borbi i napade koji nanose štetu tokom produženog vremenskog perioda? Nije problem. Više volite preobratiti protivnike na svoju stranu i nanositi ogromne količine štete sa jakim komboima? Možete i to. Draži su vam napadi koji vam postepeno vraćaju health? Transistor ima kombinacije skillova i za vas.

Uz sve to, korištenje skillova u različitim slotovima će vam otključavati i pozadinsku priču i detalje o brojnim likovima iz Transistor univerzuma, što je pomalo neobičan vid kombinovanja narativnih i gameplay elemenata, ali ne i loš. Istini za volju, mogu shvatiti i ljude kojima se isti neće svidjeti, ali isto tako nije nemoguće zamisliti ni ljude koje će isti inspirisati da isprobaju i neke nove kombinacije skillova, ukoliko ih priča Transistora bude iole zaintrigirala.

No, vratimo se još malo sa priče o priči na priču o gameplayu – Transistor je jedna od rijetkih igara kojih se trenutno mogu sjetiti pored Demon's i Dark Soulsa, a koja nudi pametno i kvalitetno dizajniran sistem kažnjavanja igrača za neuspjeh. Tako će vam igra, umjesto da vas vrati na zadnji checkpoint kada vam health spadne na nulu, jednostavno oduzeti jedan od aktivnih skillova i ponovo vam dati punu health skalu. Drugim riječima – svaki put kada "zaginete", akciju nastavljate na istom mjestu, ali siromašniji (čitaj: slabiji) za jedan skill i njegove nadogradnje. I tako sve dok ne izgubite sva četiri, kada će vas igra konačno vratiti na zadnji checkpoint, što je sistem koji me prilično oduševio i često tjerao da borbi prilazim sa znatno većom dozom opreza nego inače. Odnosno, sistem kojem je to pošlo za rukom nakon nekoliko sukoba u kojima sam nakon početničkih grešaka ostao bez svojih najdražih skillova.

Muziku za igru je komponovao Darren Korb – poznat po svom fenomenalnom Bastion soundtracku – i moram reći kako je ovdje ponovo odradio vrhunski posao. Na nekoliko numera kao vokal gostuje i predivna Ashley Barett, a kompletan soundtrack se odlično uklapa u ostatak audio-vizuelne prezentacije – iako ga na prvo slušanje vjerovatno ne bi povezali sa cyberpunk estetikom.

Na kraju, odličnu gameplay cjelinu zaokružuje i pametan sistem povećavanja težine poznat iz Bastiona – umjesto klasičnog izbora između nekoliko nivoa težine, Transistor nudi tzv. Limitere koji će utjecati na pojedinačne gameplay elemente (protivnici će vas napadati u većim brojevima, moći će se respawnati nakon što ih ubijete i sl. zavrzlame) i tako povećavati izazov, ali vam davati i dodatne iskustvene poene za svaki koji uključite.

I što je najbolje, ima tu još nekoliko aspekata igre i gameplay elemenata o kojima bih sada mogao trubiti, ali ću se radije ovdje zaustaviti i dati vam šansu da nešto i sami otkrijete. Ali, ne mogu izdržati a da još jednom ne upotrijebim riječ 'pametno', za koju sam upravo shvatio da sam je u prethodnim pasusima iskoristio vjerovatno u rekordnoj količini. A razlog tome je jednostavan – Transistor odlikuje toliko pametnih i zanimljivih dizajnerskih odluka i rješenja, da je naprosto nemoguće ne uživati u načinu na koji su povezani priča i gameplay, kao i pojedinačni gameplay elementi. Istina, ima tu i nekih čudnih dizajnerskih odluka – pojedini elementi interfejsa i nisu baš intuitivni koliko su mogli biti (mijenjanje skillova koje ste ubacili u pojedinačne slotove) – ali na njih ćete se brzo navići i nastaviti sa uživanjem u odličnom gameplayu, vrhunskoj audio-vizuelnoj prezentaciji i zanimljivoj priči. Stoga, kreditnu karticu u ruke i pravac PlayStation Store ili zvanični sajt developera – čeka vas još jedna indie poslastica sa potpisom Supergiant Gamesa koju ne smijete propustiti.

pametno dizajnirane i kombinovane gameplay mehanike, zanimljiva priča, vrhunska audio-vizuelna prezentacija, odlično iskorišten DualShock 4 gamepad;

ništa posebno vrijedno spomena;

Žanr: akcioni RPG;