Ako ste se ikada pitali na šta bi XCOM ličio kada bi se umjesto invazijom vanzemaljaca bavio Hladnim ratom, obradovaće vas činjenica da je poljski studio CreativeForge Games odlučio na to pitanje odgovoriti sa strategijom na poteze à la XCOM, u kojoj ćete sa svojim špijunima tumarati svijetom, pokušavajući Hladni rat održati što je moguće hladnijim.

***

Iako je Phantom Doctrine najlakše opisati kao hladnoratovski XCOM, u pitanju su dvije vidno drugačije igre kako na površini, tako i ispod nje.

Odmah na početku ćete tako primjetiti da je fokus umjesto na borbu stavljen na šunjanje, što vam omogućava da - uz pažljivo planiranje, propisno izviđanje situacije i dobro opremljene agente - neke misije završite bez da protivnici uopšte znaju da ste bili tu.

A kada vas protivnici otkriju, Phantom Doctrine će vam dati do znanja kako jedna jedinica drugu ne može promašiti u toku borbe - nanošenje štete je ovdje zagarantovano sve dok se ta druga jedinica ne nalazi u punom zaklonu, za razliku od XCOM-a, gdje su promašaji bili mogući i u takvim situacijama.

Tome dodajte i sistem koji vam omogućava da povećate “svijest” svojih jedinica u borbi, te tako smanjite količinu primljene štete, kao i mogućnost da birate da li želite ispaliti kompletan rafal ili samo jedan metak sa opremljenim oružjem (na koje pak možete kačiti razne dodatke, uključujući i vrlo korisne prigušivače) i dobićete taktičke misije koje se odvijaju znatno drugačije nego one u XCOM-u.

1/1

Sa druge strane, u strateškom segmentu igre ćete upravljati vlastitom bazom sa različitim postrojenjima za liječenje, ispitivanje i unapređivanje svojih agenata - sa tim da je nećete sami graditi, već ćete jednostavno istraživati različite tehnologije, od kojih će vam neke automatski otključavati dodatna postrojenja za vašu bazu.

Osim toga, u strateškom segmentu ćete rješavati i interesantne zagonetke i u vidu ogromne ploče sa teorijama zavjere, na kojoj ćete koncima povezivati različite dokumente i fotografije kako bi otkrili identitete protivničkih agenata, lokacije njihovih postrojenja i kojekakve druge detalje bitne za priču igre.

I dok nam se fokus na šunjanje, istraživanje raznih dokumenata i otkrivanje teorija zavjere prilično svidjelo, tokom igre smo redovno nailazili na sitnice koje su nam bile iritantne i zbog kojih kvalitet kompletne cjeline nepotrebno ispašta.

Uzmimo za primjer šunjanje, koje je nekada potpuno nelogično (vaši agenti neće čučnuti kako bi se sakrili kada se nađu u polu-zaklonu), baš kao što su nelogični i određeni gameplay sistemi. Počinjete taktičku misiju? U nju možete bez ikakvih ograničenja povesti i agente koji su u tom trenutku na drugom kraju svijeta, iako za sve druge akcije sa njima morate sačekati da stignu na određenu lokaciju. Želite sakriti protivničko tijelo? Dovoljno je da kliknete na jednu tipku, nakon čega će vaš agent podići odabrano tijelo, koje će nakon toga jednostavno - nestati. I to bez ikakve potrebe da birate gdje ćete ga sakriti.

No, najviše od svega nam je smetalo to što su nas protivnici u toku borbe mecima pogađali iz nemogućih uglova i kroz vrata i prozore kroz koje nas uopšte nisu mogli ni vidjeti - barem ako ćemo poštovati zakone fizike. A da i ne spominjemo kako nam, ni nakon nekoliko sati igre, nije bilo jasno kako uopšte funkcioniše overwatch mehanika, koja je u XCOM-u bila savršeno jednostavna.

***

Ako vam iz priloženog čini kako Phantom Doctrine za svaki korak naprijed pravi i jedan nazad - niste u krivu. Za svaki element igre koji nam se svidio, tu je bio po jedan koji nam je bio manje drag, iako moramo priznati da bi se na neke od mana igre možda i mogli navići uz dovoljno vremena i strpljenja. Šteta samo što ovih dana nemamo dovoljno ni jednog ni drugog.

Official Site

SPECIFIKACIJE:
Žanr: strategija na poteze
Razvojni tim: CreativeForge Games
Izdavač: Good Shepherd Entertainment
Platforme: PC, PS4 (testirano), Xbox One