Reći bilo šta o Shadow of the Colossusu što već niste čuli je teško. A kako i ne bi bilo, kada smo imali cijelih 13 godina da vam pričamo o tome koliko je ovo remek-djelo Fumita Uede i njegovog tima divno, veličanstveno i unikatno.

No, 13 godina ispunjenih hvalospjevima ne znači da ćemo uskoro stati sa istim, pogotovo sada kada smo dobili i punokrvni Shadow of the Colossus remake za najnoviju generaciju PlayStation konzola - i to sa potpisom majstora za remasterizovanje klasika - studija Bluepoint Games.

***

Ako se, kao i mi, ubrajate u fanove originalnog Shadow of the Colossusa, možete komotno odahnuti, jer je remake koji je pred nama u potpunosti vjeran originalu. Štaviše, toliko mu je vjeran da nas je već u prvih nekoliko minuta igre podsjetio i na neke manje nam drage sitnice, poput kamere sa kojom se treba boriti više nego biste očekivali, prije nego se pomirite sa činjenicom da je najbolje da joj pustite da sama prati akciju - što će u većini slučajeva raditi i više nego dobro.

Ali, isto tako, remake nas je podsjetio i na sve ono zbog čega original obožavamo - počevši od maestralnog soundtracka i melanholične atmosfere, u kojima smo uživali još od prvih trenutaka uvodne cut-scene, pa do spektakularnih sukoba sa veličanstvenim kolosima, koji i danas oduzimaju dah baš kao što su ga oduzimali davne 2005. na dobrom starom PlayStationu 2.

Naravno, osim kolosa bi vas mogla impresionirati i priča igre, kao i način na koji je ista ispričana, odnosno - ako ćemo biti precizniji - način na koji su napori vašeg lika da u život vrati misterioznu djevojku dočarani u samoj igri i njenim kontrolama.

1/1

Kada su u pitanju tehničke specifikacije, Bluepoint se potrudio da svakom vlasniku PlayStationa 4 ponudi najbolje moguće iskustvo - igra se tako na regularnoj PS4 konzoli vrti u Full HD rezoluciji i u savršeno stabilnih 30 frameova u sekundi, dok će PS4 Pro igrači na raspolaganju imati izbor između Full HD rezolucije i 60 frameova u sekundi, odnosno 1440p rezolucije i 30 frameova u sekundi.

Osim toga, Bluepoint je osvježio i kontrole, čineći igru pristupačnijom igračima koji su odrasli na modernim igrama (nove kontrole su jako logične i sada tako recimo možete skakati na X, a za kolose se držati na R2), istovremeno ostavljajući i opciju korištenja klasičnih kontrola, što će fanovi originala itekako cijeniti.

Sa druge strane, moramo priznati da kao veliki fanovi originala nismo baš najsretniji sa uključivanjem novih collectiblesa u igru, čijim prikupljanjem je moguće otključati izvjesni bonus, koji ćete potom moći koristiti u naknadnim odigravanjima. Istina, navedeni collectiblesi nam nisu puno smetali, pogotovo jer su bili dobro sakriveni, ali nam se jednostavno ne uklapaju u igru i bilo bi nam draže da ih je moguće u potpunosti izbjeći - ako ništa, onda barem tokom prvog odigravanja.

Nasuprot njima, tu je jedan drugi novitet koji je itekako dobrodošao - naime, Bluepoint je novi Shadow of the Colossus obogatio sa robusnim photo modom, sa kojim ćete na screenshotovima moći ovjekovječiti njen predivni svijet, koji sa novim vizualima izgleda još i ljepše - iako nikada ne i drugačije od originala. A to važi i za skoro svaki drugi aspekt ovog remakea - što je ujedno i najveća pohvala za ekipu iz Bluepointa, koja je Uedin klasik uspjela izgraditi iz temelja, zadržavajući njegovu dušu i približavajući ga nekoj potpuno novoj publici, koja će ga - nadamo se - cijeniti onoliko koliko i zaslužuje.

atmosfera, priča, kolosi, predivni vizuali, savršen soundtrack, nove kontrole;

sa kamerom se i dalje treba boriti više nego biste očekivali, u prvom odigravanju smo komotno mogli i bez novih collectiblesa;

Razvojni tim: Team Ico, Bluepoint Games