Ako vam se trenutno ne jedu lepine, to ne znači da one nisu objektivno ukusne. Isto važi i za Bound by Flame – ovaj RPG je često smeđ, zahtijeva od vas kopanje po inventoriju i pravljenje vlastite opreme, ali to što vam proljeće trenutno ne dozvoljava da se skoncentrišete na njega ne znači da on ne valja. To bi trebalo objasniti nekim igraćim medijima. Lepina je lepina, u svim vremenskim uslovima.

Ali, da budem iskren, prvi utisak Bound by Flamea mi nije bio baš bajan. Čim sam pokrenuo igru, u glavnom meniju me dočekalo nekakvo plemensko vikanje, zapomaganje, ljudi koji urlaju iz petnih žila. Desetak sekundi poslije, skontao sam da je u pitanju pjesma, muzička tema igre čija je kvaliteta otprilike u rangu onih groznih pjesama koje svake godine osvajaju veliki broj poena na Eurosongu. Ono, u stilu: lik koji sa epileptičnim entuzijazmom udara bubnjeve iz Bronzanog doba i pjevač nadrogiranog pogleda koji muče nešto "osjećajno". Nakon toga kreće beskrajna cutscena u kojoj glavni lik, inovativno nazvan "Vulcan", glumi kombinaciju Jean-Claudea Van Dammea i Tolstoja. Srećom, pokolj koji nastupa odmah poslije toga početak je zabavne, mada relativno kratke pustolovine.

Priča je prosta kao zaprška – demoni napadaju svijet, a vi ste jedan od zadnjih ratnika sposobnih da ih zaustave. Polutrula gamad je toliko žilava, da je Bound by Flame jedna od najtežih hack & slash igara zadnjih godina, skoro dostojna društva Dark Soulsa. Međutim, ne brinite se, autori nisu imali namjeru ubiti igrače u pojam, tako da ovdje na raspolaganju imate mogućnost proizvoljnog snimanja pozicija i samim time šansu da prođete igru bez gubljenja vremena na repetitivno tumaranje kroz iste lokacije i slične gluposti.

Nakon trening faze, protagonist postaje opsjednut demonom, vrlo dobro urađenom rogatom kreaturom koja vam daje mogućnost raspaljivanja roštilja po snijegu i druge vatrene magije. Neće vam trebati mnogo vremena da shvatite kako bjesomučnim klikanjem lijeve tipke na mišu nećete mnogo postići. Bound by Flame vas, posebno na višim nivoima težine, prisiljava da koristite sve raspoložive taktike i predmete kako biste prošli u narednu dionicu – dovoljno je da vas istovremeno napadnu tek tri protivnika, pa da počnete kombinovati magije sa konvencionalnim napadom, postavljati zamke, praviti svoje potione i aktivno blokirati i izbjegavati protivničke napade. Posebno bih istaknuo duel dokazivanja protiv nekakvog čudnog viteza koji je vjerovatno najdjelotvorniji partner za vježbanje borbe u nekoj singleplayer igri. Na visokom nivou težine nemojte kretati protiv njega ukoliko niste opremljeni velikim brojem strijela za samostrijel, eksplozivnih zamki ili nadljudskim refleksima za jedno pet minuta savršeno tempiranog izbjegavanja (dodge, tipka "Q") u kombinaciji sa brzim napadima sječivima. Skyrim ovo nije.

Samo se potrudite da redovno koristite auto lock opciju ukoliko ne želite da glavni lik glavinja okolo kao bijesna krava i jurca pravo u grozd smrtonosno poredanih protivnika.

Iako je riječ o solidnoj igri, jedno vrijeme tokom igranja sam imao problem da odgovorim na pitanje: zašto bi ovo iko igrao? Na sreću, što dalje odmičete, to je karakter Bound by Flamea jači, a on djeluje sve manje generički. Dijalog nije posebno uvjerljiv, ali je često dovoljno vrckav i popunjen psovkama i seksualnim aluzijama izuzetno nekulturnog glavnog lika da će vas potaknuti na razgovore s drugima. Ipak, pored akcije, najveća snaga Bound by Flamea leži u zanimljivim questovima i načinu na koji demon kojim ste opsjednuti utiče na vas. Bilo da pokušavate otkriti šta se desilo sa pomoćnikom lokalne doktorice ili pronaći mitsko čudovište koje ugnjetava prvo selo na koje ćete naići, sve su šanse da ćete uvijek imati nešto zanimljivo za raditi. Demon, pak, konstantno prosipa neku svoju propagandu i pokušava uticati na vaše dileme i akcije glumeći žrtvu – zavisno od toga jeste li hljeb ili glogov trn, dobit ćete jedan od nekoliko krajeva.

Uprkos tome što je gameplay dosta oslonjen na brzinu kojom gnječite prave tipke na tastaturi i mišu, Vulcana možete dodatno pripremiti na sve užase koji ga čekaju pametnim odabirom perkova, raspodjelom iskustvenih poena na različite sposobnosti i upravljanjem sirovim materijalima koje ćete skupiti od palih protivnika ili otvaranjem sanduka nogama (bukvalno). Iskustvene poene ćete iskorištavati za ratničku, čarobnjačku ili rendžersku specijalizaciju, pri čemu ova zadnja omogućava efikasnije postavljanje zamki i šunjanje (stealth nije posebno kompleksan, ali vam omogućuje razorne početne napade s leđa). Sirove materijale, pak, koristite za konstruisanje vlastite opreme i nadogradnji oružja i oklopa; sistem je vrlo jednostavan, ali lijepo uklopljen u igru.

Nažalost, za nekoliko dana ćete završiti sa njom, što je poprilično aniklimaktično za jedan RPG. Relativno bogati grafički efekti i sjenke čine snalaženje u njenim mikrolokacijama težim nego što bi trebao biti slučaj. Uprkos tome što, naprimjer, istražujete šumu, putevi kroz nju su uski kao stubište u 50 godina staroj zgradi i ostavljaju ograničen prostor za šunjanje. Dobra stvar je to što su lokacije, odnosno ti hodnici, dovoljno razvučeni, kao jufka, da od akcije možete pobjeći, oporaviti se i pokušati ponovo – grupe protivnika na ovaj način možete skraćivati glavu po glavu te se tako progurati i kroz prilično grbava područja. Vještačka inteligencija će odustati od traganja za vama pri vraćanju kroz prethodni checkpoint – rezultat su ponekad neuvjerljive borbe, ali s druge strane, da nije tako, akcija u Bound by Flameu bi na višim nivoima težine bila ugodna kao i kopanje kanala.

Možda sam slab na RPG-ove, ali Bound by Flame mi je sasvim u redu. Kao i uvijek, umjesto seciranja tehničkih pojedinosti poput tu i tamo divlje kamere, nemogućnosti preskakanja nekih razvučenih cutscena ili činjenice da sporedni likovi nemaju odvojene dnevne i noćne rutine, na prvo mjesto stavljam zabavnost, igrivost i opuštajući faktor čitavog iskustva. A, Bound by Flame je vrlo igriv, dopadljiv i dovoljno cool da ga prođete u cugu.

1/1

Akcija, igrivost, vrckav dijalog, grafika, zadaci

Mogla bi biti duža, klaustrofobične lokacije