Pocketwatch Games, studio koji stoji iza fantastične kooperativne šunjalice Monaco: What’s Yours Is Mine, je sa svojom novom igrom odlučio da nam ponudi nešto potpuno drugačije. Istina, Tooth and Tail, baš kao i Monaco, krasi minimalistički šarmantan pixel-art vizuelni stil, a tu je i ovaj put soundtrack koji potpisuje Austin Wintory - i koji bi vas na momente mogao podsjetiti na funky teme u kojima ste uživali dok ste igrali Monaco...

...i tu sve sličnosti prestaju.

***

Najkraće rečeno, Tooth and Tail predstavlja arkadni RTS sa maksimalno pojednostavljenim kontrolama, zahvaljujući kojima ga je vrlo lako igrati ne samo sa tastaturom i mišem, već i sa gamepadom.

Umjesto da nadgledate bitku poput kakvog bestjelesnog generala kao u klasičnim strategijama, ovdje ćete konstantno upravljati svojim generalom na bojnom polju korištenjem lijevog analoga, dok ćete za izdavanje komandi jedinicama koristiti L2 i R2 na gamepadu. Konkretno, sa L2 ćete na svoju poziciju pozvati samo odabrani tip jedinica (između kojih se možete prebacivati korištenjem desnog analoga, što nikada neće biti teško, jer ćete na raspolaganju imati maksimalno 5 do 6 različitih tipova jedinica), dok ćete sa R2 pozvati svoju kompletnu armiju.

No, kako bi uopšte došli do novih jedinica, moraćete izgraditi nekoliko osnovnih građevina i usput prikupiti dovoljno resursa neophodnih za prizivanje pojačanja - što nas dovodi do simpatične premise igre.

1/1

Naime, Tooth and Tail igrače uvodi u sukob između različitih životinjskih frakcija, u kojem je svaki tip jedinica koji imate na raspolaganju zapravo određena životinja. Pijane vjeverice sa pištoljima će vam tako na početku story moda služiti kao osnovne dalekometne jedinice, dok ćete u kasnijim stadijima kampanje upoznati i nevidljive kameleone sa ogromnim toljagama, ili recimo lukavu lisicu koja će protivnike eliminisati sa svojim vjernim snajperom.

Međutim, koliko god da su nam premisa igre i njena prezentacija simpatični i šarmantni, kampanja nakon prvih desetak misija postaje preteška za naš ukus, dok misije još težim čini činjenica da su mape u igri - kako u singleplayeru, tako i u multiplayeru - proceduralno generisane. Drugim riječima, znalo nam se desiti da nam je glavna baza bila udaljena svega nekoliko metara od protivničke, a povremeno su nas nervirale i situacije u kojima bi nas protivnici salijetali sa svih strana, dok su naše slabije jedinice, koje je bilo nemoguće razdvojiti kao u klasičnim strategijama, ginule u rekordnom roku od otrovnih bombi koje su na njih bacali protivnički tvorovi.

Tome dodajte još i nemogućnost restartovanja aktuelne misije bez da je u potpunosti napustite i vratite se u glavni meni (odnosno bazu operacija svoje vojske), kao i jako male fontove koji su tekst u PS4 verziji igre činili prilično teškim za pročitati iz udobnosti fotelje - i dobićete igru koja svaki svoj korak naprijed prati… pa, ako ne korakom nazad, onda barem nervoznim i nepotrebnim osvrtanjem iza sebe.

***

Da budemo iskreni, iako su nas navedeni problemi znali prilično iznervirati, Tooth and Tail nas je toliko šarmirao sa svojim stilom i oduševio sa nekoliko dobrih ideja da smo odlučili da mu se uskoro vratimo i damo novu šansu. Pa, ko zna, možda nam ovaj put pođe za rukom da završimo singleplayer kampanju prije nego se obrukamo u multiplayer meču ili dva.

http://www.toothandtailgame.com/

PLUS
simpatičan vizuelni stil, zanimljiva premisa, odličan soundtrack, odlične kontrole na gamepadu, split-screen multiplayer;

MINUS
vojskom je nekad teško upravljati u haosu bitke bez standardnih RTS kontrola, izbor i veličina fonta (u PS4 verziji igre), izostanak opcije za restartovanje misija;

SPECIFIKACIJE:
Žanr: RTS
Razvojni tim/izdavač: Pocketwatch Games
Platforme: PC, PlayStation 4 (testirano)