Nepuna dva mjeseca nakon što smo zaigrali genijalnu Nex Machinu - čije finalne izazove još uvijek nismo stigli propisno savladati - Housemarque nas je odlučio počastiti sa još jednom twin-stick poslasticom. I to ne bilo kakvom, već zaista drugačijom twin-stick poslasticom.

Naime, Matterfall kombinuje frenetičnu akciju twin-stick shootera sa side-scrolling platformerom, što akciju čini… pa, ako ne unikatnom, onda svakako svježom. U igri ćete tako skakati po raznim platformama i lutati po kojekakvim naučno-fantastičnim postrojenjima, usput napucavajući gomilu protivnika.

Međutim, tu i tamo ćete naići na segmente nivoa na kojima je deaktivirana gravitacija, kada će se Matterfall pretvoriti u klasični twin-stick shooter - što nije bilo neophodno, obzirom da je layout nivoa solidan, a platforming i napucavanje zabavni sami po sebi, iako se na kraju pokazalo kao odličan predah od platformerskih sekvenci.

A osim što je drugačiji od twin-stick shootera na kakve smo navikli, Matterfall se razlikuje i od klasičnih platformera - i to ponajviše po potpunom izostanku provalija u koje možete propasti. No, to to ne znači da će platforming biti jednostavan - skakanje sa jedne platforme na drugu će zahtijevati pažnju i preciznost, kako zbog povremenih prepreka koje će vas raniti ako ih dotaknete, tako i zbog protivnika, njihovih projektila, te statičnih turreta koje ne možete uništiti i koje morate izbjegavati kako bi sačuvali health (koji ovdje mijenja sistem “života”) i neizostavni score multiplier (takmičenje sa drugim igračima i samim sobom na leaderboardsima je i ovdje jedna od većih čari igre).

Naravno, u Housemarqueu se nisu zaustavili na pukom kombinovanju žanrova, već su napravili i jednu sitnu, ali jako bitnu izmjenu u kontrolama - umjesto tipke X, skakat ćete na R1, što vam omogućava da se istovremeno krećete lijevim stickom dok nišanite i pucate desnim, bez potrebe da u žaru akciju pomjerate prste sa sticka na face tipke samo kako bi skočili.

1/1

Uz to, na nivoima ćete moći pronaći i sakrivene civile, čijim spašavanjem ćete otključavati posebne augmentacije za svog lika, koje će varirati od sekundarnih oružja poput navodećih raketa i bacača granata, pa do pasivnih bonusa koji vam recimo pojačavaju primarno oružje ili vam omogućavaju da protivnike oštećujete inače defanzivnim strike pokretima.

I, kao da nam sve to nije bilo dovoljno, Matterfall nam daje još i priliku da u žaru akcije sa tipkom L2 povremeno kreiramo potpuno nove platforme, koje će nam nekada služiti kao zaklon od protivničke paljbe, nekada kao obične stepenice koje nas vode od tačke A do tačke B - a nekada i kao jedno i kao drugo.

Ipak, koliko god se razlikovao od drugih igara iz Housemarque opusa, Matterfall sa njima dijeli jednu ključnu sličnost - u pitanju je vrhunski twin-stick shooter koji će vam ponuditi izazov u kojem možete uživati - i koji možete usavršavati - mjesecima kasnije. Samo što će taj izazov ovaj put, pored zabavnog napucavanja protivnika, uključivati i platforming u kojem tu i tamo sami morate kreirati svoje platforme, usput kombinujući razne augmentacije kako bi svog lika prilagodili ne samo stilu igre koji preferirate, već i situaciji u kojoj se trenutno nalazite.

Ukratko - sve preporuke!

vrhunsko napucavanje, odlična kombinacija platformera i twin-stick shootera, ponuda augmentacija;

Žanr: platformer/twin-stick shooter