Sir, You Are Being Hunted je jedna od onih igara sa jednostavnom, ali odlično realizovanom premisom – posljednji ste gospodin (ili dama) na arhipelagu od 5 ostrva kojim vladaju zli roboti, a cilj vam je skupiti sve dijelove misterioznog artifakta koji će vam omogućiti da pobjegnete iz neobične dimenzije u kojoj ste zaglavili. I sve to u – udahnite duboko – proceduralno generisanoj open-world survival maniri, koja je u zadnje vrijeme i više nego popularna na indie sceni.

Ali, već na prvi pogled bi vam trebalo biti jasno kako je Sir, You Are Being Hunted znatno drugačiji od gomile drugih survival igara kojima nas zatrpavaju iz dana u dan. Prije svega, ovdje imate konkretan cilj umjesto onog najjednostavnijeg 'preživi što duže možeš', a umjesto perma-death sistema, Sir, You Are Being Hunted nudi mogućnost snimanja pozicije na nekoliko lokacija u igri. Dalje, okruženje u kojem se trebate  snaći i preživjeti, kao i protivnici koji će vas u tome pokušati spriječiti su prilično originalni – zaboravite na prežvakanu postapokalipsu i raznorazne demone i zombije, jer ćete u novoj igri Big Robota tumarati britanskim ruralnim područjima kojima vladaju zli roboti, koji izgledaju kao englesko plemstvo sa neizbježnim lulama, cilindar-šeširima i sakoima od tvida.

A osim odličnog stila, Sir, You Are Being Hunted odlikuje i jako dobar gameplay zasnovan na stealth i survival elementima, kombinovanim sa brojnim zanimljivim i logičnim mehanikama. Igru po defaultu počinjete tek sa krpama koje vam mogu poslužiti kao zavoji u slučaju krvarenja, dok ćete sve ostalo – uključujući mapu ostrva, oružje i neophodnu hranu i piće – morati sami pronaći. Naravno, ne treba zaboraviti ni ranije spomenute dijelove misterioznog artifakta, razbacane diljem proceduralno generisanog arhipelaga koji ćete ovdje istraživati iz prvog lica, izbjegavajući robote koji vas žele mrtve.

I tu dolazim do realizacije svih tih elemenata, koju sam još na početku recenzije nazvao odličnom – Sir, You Are Being Hunted vas neće smarati dugotrajnim i napornim tutorialima, jer je više-manje sve u igri logično i jasno na prvi pogled. Artifakte ćete prepoznavati po bijelom dimu koji se diže iznad njih, robote u daljini (ali i blizini) ćete prepoznavati po crvenom "pogledu", kao i zvukovima koje ispuštaju, a koji me iz nekog razloga podsjećaju na raznorazne Doctor Who vanzemaljce. Hranu i piće ćete pronalaziti po raznoraznim napuštenim kućama, crkvama i kolibama (interijeri u igri su nepostojeći, a stvari sakrivene po njima ćete pronalaziti jednostavnom interakcijom sa vratima objekata), a ukoliko negdje primjetite crni dim, znaćete gdje možete zapaliti vatru kako bi ispekli ono malo hrane koju imate. A kada već spominjem paljenje vatre, dopustite mi i da kažem koju o stealthu.

Naime, obzirom da igru počinjete bez ikakvog oružja sa kojim bi se mogli odbraniti od robota, kroz naizgled idilične pejzaže će se biti neophodno pažljivo šunjati. Roboti će vas vidjeti iz logične udaljenosti ukoliko se ne budete sakrivali iza kuća/ruševina/drveća ili u visokoj travi i grmlju, a svaka vatra koju zapalite će privući sve robote iz okolice... što ćete ubrzo početi koristiti i kao legitimnu taktiku da ih privučete na jedno mjesto kako bi se vi neopaženo provukli do novog područja ili dijela artifakta kojeg ste primjetili u daljini (yep, svaki primjerak artifakta čuva po nekoliko robota). Tome još dodajte i sitnice poput satova sa alarmom koje možete iskoristiti da privučete protivnike na određeno mjesto ili recimo interfejsa koji će vam jasno dati do znanja koliko ste vidljivi u bilo kojem trenutku i dobićete i više nego dobru stealth igru.

Što se tiče survival elemenata, Sir, You Are Being Hunted koristi nekoliko jednostavnih, ali odlično povezanih mehanika – osim na skalu sa healthom, ovdje ćete morati paziti i na onu koja označava vitality. I dok je na health nemoguće direktno utjecati (ako izuzmemo neophodno korištenje zavoja prilikom krvarenja), jer će se isti regenerirati ukoliko imate visok vitality, sam vitality ćete morati konstantno puniti hranom i pićem koje pronađete u svom tumaranju po svijetu igre.

1/1

Nego, ostavimo detalje o stealth i survival mehanikama na trenutak po strani – ono u čemu Sir, You Are Being Hunted briljira je opresivna atmosfera kombinovana sa idiličnim pejzažima, koji će u svakoj novoj partiji nuditi novi izazov zahvaljujući proceduralno generisanim mapama. U početku igre ćete tako bježati glavom bez obzira i od najmanjih silueta robota koje primjetite na horizontu, da bi se kasnije malo okuražili. Pogotovo nakon što pronađete sjekiru i aparat za detektovanje dijelova artifakta ili, ako budete imali sreće, sačmaricu sa nešto malo municije. Međutim,  već u idućoj partiji ćete naići na druge probleme - skupićete hrane i pića u izobilju, ali oružja neće biti ni za lijeka. Ili ćete čak i pronaći neko oružje, ali ćete sa njim naivno krenuti na obližnjeg robota sa kojim se ranije niste borili, pogrešno misleći kako i nije toliko opasan...

Same partije će trajati i po nekoliko sati – moj prvi bijeg sa ostrva je bio gotov za nekih nekih 4 sata i kusur, iako bi vjerovatno potrajao i duže da nisam pronašao ranije spomenuti "misteriozni" aparat, što me dovodi i do priče o nekoliko igrivih "klasa". Naime, na početku igre možete birati između nekoliko likova sa kojima ćete igrati, a koji se u biti razlikuju jedino po opremi sa kojom počinju igru: umjetnik će tako krenuti sa trubom, alkoholičar zahvaljujući hektolitrima alkohola u inventaru neće imati problema sa vitality skalom, ali hoće sa normalnim vidom, dok će naučnik krenuti u avanturu sa aparatom koji mu pomaže pri pronalasku novih dijelova artifakta i samim tim znatno olakšava igru.

Međutim, čak i sa dotičnim aparatom u vašem inventaru, Sir, You Are Being Hunted nastavlja biti izazovan, atmosferičan i zabavan. Da li ćete rizikovati i sa ono malo hrane još jednom obići ostrvo na kojem se nalazite, ili ćete krenuti na novo, bogatije resursima? Šta li se krije u onom seocetu u daljini – još malo zlih robota ili možda vrijedan loot?

U svakom slučaju, istraživanje svih tih randomiziranih ostrva bi vam trebalo pružiti sasvim dovoljno sati uživanja u stealthu, preživljavanju i povremenom tamanjenju robota. Iako, moram priznati kako bi nakon par odigranih partija mogli steći dojam da ste vidjeli skoro sve što vam Sir, You Are Being Hunted može pružiti, pogotovo po pitanju protivnika i loota kojeg možete pronaći na ostrvu, zbog čega postoji šansa da ćete se igri rijetko vraćati. Ali, kad god joj se vratite, neće vam dugo trebati da se sjetite koliko je u njoj lako uživati.

odlična kombinacija stealth i survival elemenata, vrhunska atmosfera, roboti;

nakon par partija ćete imati dojam da ste vidjeli skoro sve što vam igra može pružiti;

Žanr: survival/stealth;