Iako je imao predivnu tragičnu priču kakvu rijetko kada imamo priliku iskusiti u igrama, Hearts of Stone je ostavljao dojam više-manje klasične ekspanzije. Prilično dobre ekspanzije koja je mogla potrajati 10 i više sati, ali ipak samo ekspanzije.
Naravno, to je bilo i za očekivati od DLC-a koji u biti i jeste ekspanzija, ali kada zaigrate Blood and Wine, shvatićete koliko je zapravo Hearts of Stone imao minijaturan obim - naime, u usporedbi sa njim, Blood and Wine ostavlja dojam punokrvnog RPG-a na koji ćete potrošiti desetke i desetke sati.
Na samom početku Geraltove nove avanture, nedugo nakon što stignete u Toussaint (potpuno novu i površinom ogromnu regiju na mapi igre), tako ćete naići na vlasnika krčme koji će se nasmijati u lice nepisanim pravilima RPG žanra, odbivši da vas posluži sa najnovijim lokalnim glasinama i tračevima, na što ćete vi odgovoriti na jedini mogući način - izazivajući ga na partiju gwenta. A nakon što ga pobijedite, usput se čudeći kartama iz novog Skellige decka, dobićete nešto love i njegovu najrjeđu kartu... na čijoj pozadini ćete pronaći tajnu poruku koja će vam poslužiti kao pozivnica na veliki regionalni gwent turnir.
Glavni, a bogme i sporedni questovi će itekako opravdati ime ekspanzije - biće tu vina, ali i krvi i kojekakvih krvopija.
I to je samo vrh ledenog brijega - Blood and Wine donosi gomilu glavnih i još više sporednih questova koji će varirati od dobrog starog šaketanja sa protivnicima (ovaj put nešto ekscentričnijim i zanimljivijim od svojih pandana iz originalne igre), pa do birokratskih noćnih mora, ljubavnih tragedija i bezbroj drugih questova sa detaljno razrađenim likovima i zanimljivim pričama na koje ćete nailaziti onda kada ih najmanje očekujete - i to uprkos tome što nas je CD Projekt Red još prošle godine naučio da u Witcheru 3 questove sa detaljno razrađenim likovima i zanimljivim pričama možemo očekivati na svakom uglu.
Neke od tih sporednih questova ćete dobijati dok budete radili one glavne, poput recimo questa u kojem ćete istovremeno učestvovati na velikom viteškom turniru i skidati kletvu sa djeve u koju je zaljubljen jedan od vitezova, dok ćete neke pronalaziti dok budete lutali svijetom i istraživali novo područje koje ekspanzija donosi sa sobom.
I to kakvo samo područje! Zaboravite na planine i ostrva iz Skellige kraljevstva i zaboravite sva ona ratom razorena sela i poprišta bitki zatrpana leševima u Velenu - Toussaint je regija kojom vlada mir i čijim pejzažima dominiraju prekrasni vinogradi i još ljepši gradovi i dvorci, koji cijelu regiju čine ubjedljivo najljepšom koju smo ikada vidjeli u serijalu. Sjećate se koliko su lijepa bila brda, jezera i doline u originalnom Witcheru 3? E pa brda, jezera i doline u Toussaintu su još i ljepša, baš kao i nebo, koje će po danu biti prošarano ponekim paperjastim oblakom i obojeno u savršenu pastelnu nijansu plave, dok će u sumrak poprimiti veličanstvenu nijansu roze - takvu da se jednostavno nećete moći odvojiti od ekrana jer ćete htjeti što duže uživati u svakom momentu koji provedete gledajući u predivnu scenografiju igre.
Horizontom Toussainta dominira Beauclair, predivni grad krunisan još ljepšim vilenjačkim dvorcem koji ćete moći vidjeti iz skoro svakog ugla mape.
Nego, šta je tu toliko drugačije u odnosu na originalni Witcher 3, pitate se? Najkraće rečeno - atmosfera. Kao što rekoh u prethodnom pasusu, Toussaintom vlada mir, a ljudi se umjesto ratovima, bave proizvodnjom vina. Tome dodajte i već spomenute prirodne ljepote, praćene osjetno drugačijom florom i faunom u odnosu na sjeverna kraljevstva (samo sačekajte da vidite svoje prve fazane i pantere), ležerni soundtrack koji će vas podsjetiti da se na harmonici mogu odsvirati i neke uhu ugodne melodije, kao i arhitekturu koja nije ni nalik onoj iz originalne igre i dobićete vjerovatno najljepšu virtuelnu rekreaciju francuske mediteranske obale koju je svijet igara ikada vidio. I čuo.
Svi ti zanimljivi questovi i predivni vizuali su praćeni i nekim dobrodošlim promjenama u interfejsu: nove knjige i pisma koja pokupite sada možete pročitati i bez otvaranja inventara, a i sam inventar je preuređen (pojedinačne sekcije su dobile vlastite podsekcije, tako da se npr. puno lakše snaći prilikom potrage za određenim napitcima i uljima za mačeve). Također će vas obradovati i to što sada konačno možete kupiti crafting materijale i tokom crafting procesa, bez da se morate prebacivati sa jednog shopkeeperovog ekrana na drugi, baš kao što će vas obradovati i opcija za uključivanje level scalinga kod protivnika, što će low-level questove, koje ste “prerasli” jer ste radili druge sporedne i glavne questove, ponovo učiniti izazovnim - iako će vas istovremeno podsjetiti na upitnu korisnost nekih igrinih RPG mehanika.
Sa druge strane, igra i dalje pati od nekih starih problema, poput dugačkih učitavanja (barem na PlayStationu 4), krutih i nezgrapnih kontrola koje će vas pogotovo nervirati prilikom jahanja konja (obzirom da isti i dalje voli stati iz čista mira dok vi držite tipku za galopiranje), ili recimo neispravnih hit-boxova, zahvaljujući kojima će vam protivnici ponekad nanijeti štetu iako vas vizuelno nisu dotakli svojim mačem/šakom/magijom. Isto tako, tu su i neki novi bugovi, od kojih je možda i najveći potpuni izostanak lock-on opcije u borbi, koji me je natjerao da se na početku igre zapitam da li je Witcher 3 uopšte imao lock-on opciju.
No, nijedan od tih problema vam ne bi trebao predstavljati prepreku uživanju u fantastičnim questovima i priči koji vas čekaju u Blood and Wineu. I to će vam potvrditi svi koji su ikada posjetili Toussaint i uhvatili se kako samo šetaju okolo, uživajući u opuštenoj atmosferi i još jednom predivnom zalasku sunca, usput maštajući o novim questovima koji ih čekaju u sljedećem selu ili onim vilenjačkim ruševinama na rubu horizonta.
PLUS
atmosfera, muzika, predivna nova regija, gomila vrhunski napisanih i zanimljivih questova, poboljšan interfejs;
MINUS
borba i kontrole su i dalje nezgrapni, poneki čudan bug;
SPECIFIKACIJE:
Žanr: RPG
Razvojni tim/izdavač: CD Projekt Red
Platforme: PC, PlayStation 4 (testirano), Xbox One
Komentari 1 KOMENTARA
Wrex četvrtak, 07 Juli 2016 17:05
Komentiraj