Kako samo vrijeme leti… ko bi rekao da je originalni Max Payne izašao prije cijelih 15 godina? Istina, jedan pogled na screenshotove je dovoljan da shvatite kako je igra stara k’o Grčka, ali kako se ne zapitati: zar je zaista prošlo toliko vremena otkako smo sa depresivnim Maxom tumarali mračnim ulicama New Yorka, napucavajući kriminalce u bullet timeu?
I dok mi, za razliku od Maxa, ne možemo usporiti vrijeme, u tih 15 godina nakon njegovog izlaska bezbroj drugih igara nam je omogućavalo upravo to. No, svaki put je u pitanju bila (uglavnom) ista priča - usporite vrijeme na nekoliko sekundi, upucajte nekoliko negativaca i pravac nazad u dosadnu stvarnost, sa njenim stvarnim proticanjem vremena. To jeste, svaki put do sada.
Dame i gospodo, upoznajte SUPERHOT, pucačinu iz prvog lica u kojoj se vrijeme kreće samo onda kada i vi.
SUPERHOT je život započeo na 7 Day FPS game jamu, kao prototip igre koju je činilo nekoliko nivoa, a koja je kasnije postala dostupna u vidu besplatnog browser-based naslova. No, kada su vidjeli koliko ljudi zapravo uživaju u njihovom neobičnom FPS-u, developeri su ga odlučili pretvoriti u punokrvnu igru - svom studiju su dali (totalno originalno) ime Superhot Team i okrenuli su se Kickstarteru, što se pokazao kao prilično pametan potez. SUPERHOT je tako finansiran za manje od 24 sata, a do kraja kampanje je dobio preko 250.000 dolara, iako su developeri tražili svega 100.000.
Ideja koja je ljude uvjerila da je SUPERHOT vrijedan njihovog novca i povjerenja je bila jednostavna - za razliku od drugih igara sa bullet time mehanikom, gdje vrijeme možete usporiti u kratkim periodima, ovdje ste konstantno u svojevrsnom bullet timeu. Ako vi stanete, staće i vrijeme. A kada se vi pokrenete, pokrenuće se i vrijeme, baš kao i vaši protivnici, ali i svi meci koje ste trenutak ranije ispalili i vi i oni, što vam omogućava da pažljivo izbjegavate protivničku paljbu, dok ih istovremeno zasipate mecima sa elegantnom preciznošću.
Naravno, nije sve ni tako jednostavno (niti bi trebalo biti ako želite imalo izazovne igre). Protivnici se vole kretati, što trebate uzeti u obzir prilikom nišanjenja, baš kao i činjenicu da vrijeme nikada neće stati u potpunosti; ako se prestanete kretati i raditi bilo šta drugo osim gledati okolo, vrijeme će nastaviti teći, ali jako, jako sporo. Drugim riječima, u SUPERHOT-u nikada nećete biti 100% sigurni i uvijek ćete morati pažljivo isplanirati svaki svoj idući korak, iako je koncept igre takav da vam omogućava da gledate metke kako plutaju kroz zrak i oko vaše glave u potpunom slow motionu.
I da, prije nego zaboravim, vrijeme će nastaviti proticati svaki put kada budete radili nešto što zaista i zahtijeva vrijeme, poput npr. povlačenja okidača, ili čekanja da se mehanizam u vašem oružju vrati na mjesto nakon što metak napusti cijev.
Kada su u pitanju oružja i napucavanje, SUPERHOT igra uglavnom na sigurno. Tokom igre ćete tako koristiti standardne pištolje, sačmarice i automatske puške, dok će se borba na blizinu svoditi na udaranje protivnika šakama, bejzbol palicama, metalnim šipkama i najboljim oružjem od svih - katanom.
No, tu stvari postaju zanimljivije - jedan metak, odnosno jedan protivnički udarac su dovoljni da vas ubiju, dok ćete vi neprijatelje ubijati sa jednim metkom, jednim udarcem melee oružjem ili sa tri udarca šakom. A kada tome dodate i jako malo municije koju imate na raspolaganju, kao i kratke nivoe koje možete resetovati skoro pa instantno (samo pritisnite R na tastaturi) i dobićete igru koja bi vas mogla podsjetiti na jedan neočekivan naslov - Dennatonov fantastični Hotline Miami.
Nakon što uspješno završite nivo, igra će vam ponuditi da svoju slow motion akciju pretvorite u cool real-time video koji će se uploadovati na sajt maštovitog imena - Killstagram.
Naime, nakon što savladate osnovne sisteme igre, osjećat ćete se kao najveća faca dok u totalnom slow motionu budete primjenjivali taktike i trikove koji bi u stvarnom vremenu bili podjednako efikasni i u Hotline Miamiju. I ovdje ćete tako moći upasti u prostoriju krcatu protivnicima, a dok šakama budete udarali onog najbližeg, već ćete planirati kako da u zraku elegantno uhvatite njegovu ispuštenu sačmaricu, te sa njom upucate dvojicu njegovih kolega. A kada nakon nekoliko sekundi shvatite da ste ostali bez municije, jednostavno ćete svoju novu sačmaricu baciti na idućeg protivnika, što će ga ošamutiti i dati vam sasvim dovoljno vremena da ugrabite njegovu katanu i sa njom ga prepolovite prije nego nastavite dalje.
Međutim, dok ne savladate tajming svakog napada i dok ne zapamtite gdje i kada se spawnaju protivnici, ginućete i više nego često. I ne, česte pogibije nisu neki problem, ozbirom na kratkoću nivoa i brzinu akcije, ali bi vas zato sistem spawnanja protivnika mogao prilično iznervirati, pošto će se gospoda često spawnati ni iz čega - i to nerijetko vama iza leđa. Naravno, čim se spawnaju krenuće i da pucaju na vas, a obzirom da ste vi u tom trenutku fokusirani na protivnike koji su ispred vas, vrlo je lako zaboraviti na potencijalna pojačanja. Uostalom, ko bi uopšte i pomislio da će vas protivnici zaskočiti sa leđa, iz slijepe ulice koja je bila prazna nekoliko sekundi ranije?
A kada smo već kod stvari koje bi vas mogle nervirati, vrijedi napomenuti kako će vam trebati neko vrijeme da se naviknete na, po svemu sudeći, ogromnu glavu vašeg lika, jer ćete u igri barem nekoliko puta zaginuti od metaka za koje ste mislili da će vas promašiti i jednostavno prozujati kraj vašeg uha.
Svo to skakanje i napucavanje u slow motionu će se odvijati tokom prilično kratke kampanje, koja će vam oduzeti svega nekih dva do tri sata. I dok su nivoi raznoliki i zabavni za igrati (uprkos tome što svaki izgleda jako bijelo i što ćete na njima sretati jedan tip crvenih protivnika), priča nije ništa posebno. Vaš lik će tako na početku igre dobiti poruku od prijatelja, koji mu preporučuje nešto novo i divlje - igru nazvanu SUPERHOT. Ali, nakon što završite nekoliko nivoa, počećete primjećivati i čudne glitcheve, nakon čega će igra razbiti i četvrti zid… ili barem njegovu in-game varijantu. Reći nešto više o priči bi značilo ući još dublje u teritoriju spoilera, tako da ću vam prepustiti da sami otkrijete njen ostatak, iako sumnjam da će narativni aspekt igre ikome biti draži od njenog inovativnog gameplaya.
A kada završite story mod, SUPERHOT će vam ponuditi i nekoliko dodatnih: u Endless modu ćete pokušavati da savladate što više protivnika prije nego zaginete, dok ćete u Challenges modu igrati različite nivoe sa kojekakvim ograničenjima (npr. koristeći samo katanu).
Neki će reći da je igra zbog toga prekratka, ali ako mene pitate, traje taman onoliko koliko treba. Uz to je još i zabavna i, što je još bitnije, donosi nešto što do sada, barem u ovakvom obliku, nismo vidjeli ni u jednoj drugoj igri.
PLUS
stil, mehanika protoka vremena;
MINUS
resetovanje nivoa nije instantno, sistem spawnanja protivnika;
SPECIFIKACIJE:
Žanr: FPS
Razvojni tim/izdavač: SUPERHOT Team
Platforme: PC (testirano), Xbox One
Komentari 0 KOMENTARA
Komentiraj