Epizodne igre su čudne zvijeri - ako ih igrate onim tempom kojim izlaze nove epizode, obično ćete se dobro načekati prije nego otkrijete šta se desilo sa likovima koje ste tek upoznali i čije sudbine ovise o vašim odlukama. Sa druge strane, ako se odlučite čekati da developeri izbace sve planirane epizode prije nego ih zaigrate, vrlo lako bi se mogli naći u situaciji u kojoj ste na kraju sezone zatrpani drugim igrama ili obavezama.

Naravno, tu i tamo se nađe i poneki izuzetak, poput Resident Evil Revelationsa 2, čije nove epizode su stizale na sedmičnoj bazi, no takve igre su obično tek to - izuzeci koji samo potvrđuju pravila iz prethodnog pasusa.

Nego, zašto vas uopšte davim sa tom pričom? Pa, obzirom da sam jedan od onih koji čekaju kraj sezone kako bi epizodnu igru odigrao od početka do kraja - i obzirom da ne mogu premotavati vrijeme poput glavnog lika iz Life is Strangea - trebalo je naći izgovor zašto se igri vraćam tek sada, nekoliko mjeseci nakon izlaska njene finalne epizode.

Kao što vjerovatno već znate, Life is Strange je najnovija igra ekipe iz Dontnoda i još jedna epizodna avantura u maniri Telltaleovih novijih naslova. No, za razliku od recimo Walking Deada, gdje se gameplay svodi na razgovore sa drugim likovima, donošenje odluka od kojih će ovisiti vaši odnosi sa njima i poneku quick time sekvencu, Life is Strange je nešto drugačiji. I to iz nekoliko razloga - ne samo da će vas upoznati sa interesantnim likovima i dati vam priliku da uz vlastitu, oblikujete i njihove sudbine, već će staviti i nešto veći fokus na zagonetke, a sve to će povezati sa jako zanimljivom mehanikom premotavanja vremena, koju pametno koristi u narativne, ali i u svrhe gameplaya.

Naime, u igri preuzimate ulogu Max, djevojke koja se nakon dugog izbivanja vraća u rodni grad kako bi studirala fotografiju i koja će na jednom od prvih predavanja otkriti da ima moć premotavanja vremena - što će se pokazati kao itekako koristan trik u bezbroj različitih situacija. Profesor vam je postavio pitanje na koje ne znate odgovor, nakon čega mu se vaša kolegica ulizala odgovorivši ispravno? Premotajte vrijeme i dajte mu njen odgovor. Upoznali ste nafuranu curu koja vas je otpilila rekavši vam kako vi ne razumijete njene probleme sa bolesnim roditeljima? Premotajte vrijeme i razgovor započnite sa pričom o roditeljima. Nečiji život je u opasnosti? Pogodili ste - premotajte vrijeme i spasite ih od sigurne smrti.

I taman kada se zapitate šta opasnosti po život rade u igri o prijateljstvu i odrastanju, Dontnod će vas upoznati sa misterijama u koje je uokvirena njihova najnovija priča - vašem gradu prijeti neobična oluja koja bi ga uskoro mogla sravniti sa zemljom, a tu je i Rachel, studentica sa vašeg fakulteta kojoj se prije nekoliko mjeseci izgubio svaki trag.

Tu na scenu uskače Max, koja će zajedno sa svojom starom prijateljicom Chloe pokušati riješiti misteriju nestale studentice, ali i otkriti šta je zapravo uzrok spomenute oluje, usput upadajući u kojekakve situacije iz kojih će se uspjeti izvući jedino zahvaljujući svojoj novootkrivenoj moći.

1/1

I dok bi ostatak priče bilo zaista šteta spoilati, nemoguće je ne osvrnuti se na neke od njenih elemenata i tema kojima se bavi. Tema poput prijateljstva i odrastanja, ali i zlostavljanja i nasilja u školi, što je pak - koliko god to možda ružno ili čudno zvučalo - odlično uklopljeno u tematiku igre, jer je riječ o pojavi koju su mnogi od nas (nažalost) prihvatili kao neizbježnu u školskim klupama.

I jako mi je drago što mogu reći kako je razvojni tim svim navedenim temama, a pogotovo zlostavljanju, pristupio sa neophodnom dozom ozbiljnosti - Life is Strange će probleme posmatrati iz nekoliko uglova, dajući vam uvid i u živote žrtava, ali i u živote nasilnika, pri čemu će vam jasno dati do znanja da je svaki vid borbe protiv zlostavljanja dobar i poželjan, baš kao što je poželjan i svaki vid pomoći žrtvama. A vrlo lako bi vas mogao natjerati i da se zapitate šta sami možete uraditi po tom pitanju izvan igre.

Isto tako, mogli biste ostati ugodno iznenađeni solidno napisanom pričom i dijalozima kada shvatite kako likovi koje srećete nisu površni hipsteri kao što se čine na prvi pogled. I to uprkos tome što se se Dontnod odlučio za naizgled standardnu postavu likova prilagođenu modernim vremenima, sve sa nafuranim sportistima, maminim princezama, geekovima i drugim neizostavnim žanrovskim arhetipovima.

Uz to, Life is Strange je prilično dobro dočarao atmosferu malog grada u kojem svako zna svakoga, kao i atmosferu modernih studentskih domova i kampusa, gdje ćete se moći koliko-toliko opustiti, upoznavati sa ljudima i slušati odličnu muziku (soundtrack igre je ugostio imena kao što su Mogwai, Syd Matters, alt-J i Amanda Palmer).

Sa druge strane, neke od scena iz mračnijih i napetijih segmenata igre bi vam zaista mogle utjerati strah u kosti, što je posebno impresivno za naslov u kojem ne postoji game over i u kojem svaku lošu situaciju možete ispraviti brzinskim premotavanjem vremena.

Osim što je prožet dobrom atmosferom, te zanimljivom pričom i likovima, Life is Strange će vas natjerati da donesete i neke prilično teške odluke - u igri sam se više puta uhvatio kako razbijam glavu jer ne mogu da odlučim kojim putem krenuti i kome pomoći, a koga ostaviti na cjedilu. I što je još bolje, odluke koje donosite - a nekada čak i najmanje od njih - će imati dalekosežne posljedice, iako će vam igra sa vremena na vrijeme uskratiti mogućnost odlučivanja kako bi priču usmjerila u pravcu koji su nametnuli njeni scenaristi.

A to me dovodi i do nekoliko zamjerki - uzevši u obzir prirodu priče i njeno poigravanje sa putovanjem kroz vrijeme, bilo je za očekivati da će igra upasti u zamku ili dvije, zbog čega je kraj igre ispao malčice čudan (ne smeta mi to što neke stvari nisu objašnjene u mjeri u kojoj sam to očekivao, već nekoliko neizbježnih niti radnje i objašnjenja koja stoje iza njih, što ćete vjerovatno i sami primjetiti čim dogurate do kraja igre).

Međutim, uprkos tome i uprkos situacijama u kojima će vam igra na čudne načine ograničiti mogućnost odlučivanja, Life is Strange se na kraju pokazao kao odlična avantura koja vam daje priliku da se poigrate sa interesantnom mehanikom premotavanja vremena, ali i kao igra koja će vam ispričati zanimljivu priču i podsjetiti vas na neke stvarne probleme, podstičući vas na razmišljanje i tjerajući vas da se zapitate jeste li spremni da i sami doprinesete njihovom iskorjenjivanju.

zanimljiva priča, atmosfera, mehanika premotavanja vremena je odlično inkorporirana i u priču i u gameplay;

nekoliko nelogičnih detalja i situacija u kojima vam igra ograničava mogućnost odlučivanja, kraj je mogao biti za nijansu bolji;

Žanr: avantura