Rat se nikada ne mijenja, a izgleda da se ne mijenja ni Bethesda. Fallout 4 je još jedan naslov nakon čijeg igranja se naprosto morate zapitati: da li u ovoj kompaniji imaju testere? Je li im uopšte stalo? Napravljen na dorađenom prastarom Gamebryo engineu, Fallout 4 se tehnički raspada po šavovima – i to nema nikakve veze s tim što sam ga igrao na tosteru; dobro sam pripazio na to da kritike koje uputim na račun optimizacije ne budu povezane s tim što sam ga igrao na starom računaru. Pojedini igrači sa ultra-jakim i ultra-skupim kompjuterima moraju trpiti grozno optimizovan streaming tekstura i brojne bugove, koje odmah na početku teksta moramo skinuti s dnevnog reda kako biste znali šta vam je činiti kada počnete igrati Fallout 4.

Prije svega, vlasnici određenih monitora mogu se susresti sa bizarnim bugom u kojem im se ne prikazuje brava pri obijanju vrata, katanaca i sefova. Dakako, to je neprihvatljivo za igru u kojoj Lockpick skill ima bitnu funkciju, pa u slučaju da vam se to desi, skinite mod po imenu "Fallout 4 1280 x 1024 HUD Fixes" i njegove fajlove prebacite u Fallout 4/Data folder.

Dalje, ako niste u mogućnosti odabrati odgovarajuću rezoluciju u konfiguracijskom okviru, možete je ručno unijeti u Fallout4Prefs.ini fajlu u My Documents/My Games/Fallout 4.

Imate zvijer od grafičke kartice, a teksture su vam i dalje mutne? Ne brinite, niste jedini. Ili baš zbog toga treba da se brinete. U svakom slučaju, dok čekate da Bethesda zvanično pokrpi streaming tekstura, instalirajte ENBoost, mod koji će Fallout 4 uvjeriti da je vaš hardver u stanju blagovremeno učitavati HD teksture.

A, sada, šlag na torti! Minimalni zahtjevi za igranje ove igre su: četverojezgreni procesor, 8GB RAM-a i grafička kartica sa 2GB VRAM-a. Dobro upijte tu informaciju. A, onda pogledajte u okviru sa strane na čemu sam je ja igrao. To je bilo moguće zahvaljujući fantastičnom modu "Texture Optimization Project", čiji je autor kompresovao teksture u igri uz minimalan gubitak kvalitete, a sve s ciljem njihovog manjeg memorijskog zauzeća. Ukoliko i vi spadate među one sa manjkom RAM-a, prethodno spomenuti ENBoost vam neće pomoći pri učitavanju tekstura – naprotiv, odmoći će vam.

Kao što vidite, opet su vrijedni moderi ti koji moraju ispravljati probleme proizvoda kojeg su kupili, uprkos svoj veličini i bogatstvu Bethesde. Sramota.

E, sad, sama igra je poprilično dobra, kada zanemarite tehničke probleme koji bi – ako se vodimo iskustvom sa ostalim Bethesdinim igrama – u roku od 6-12 mjeseci trebali biti ispravljeni. Radnja vas stavlja u ulogu relativno nezanimljivog porodičnog čovjeka kojem jednog sunčanog dana tip u mantilu zakuca na vrata i objasni mu da je pozvan u atomsko sklonište. Naravno, nedugo nakon toga, kiša atomskih bombi počne padati po zemlji, a naš heroj zajedno sa porodicom završava u eksperimentalnoj hibernaciji, ne znajući kada i u kakvom svijetu će se probuditi.

Fast forward u budućnost, lik iz svoje kapsule svjedoči tome kako mu neko ubija ženu i otima sina, s kojima je primljen u podzemno sklonište. Friško razočarani u život, izlazite na radioaktivnu i uništenu površinu kako biste riješili tu misteriju i našli ubice i otimače.

Grafika i dizajn svijeta su bolji nego u Falloutu 3 i New Vegasu te stvaraju suptilniju atmosferu koja podsjeća na Stalker. Naročito kada se zateknete vani u toku apokaliptične radioaktivne oluje ili se zaputite prema udaljenom kraju mape sa kojeg po noći sija misteriozni i ultra-radioaktivni Glowing Sea. S obzirom na tipičnu kompleksnost svijeta u igri, karakterističnu za Bethesdine open world RPG-ove, grafika je stvarno spektakularna kada su svi grafički detalji podignuti na maksimum, a framerate podnošljiv.

Međutim, kad smo kod RPG-ova, valja napomenuti da su od roleplayinga u Falloutu 4 ostale samo mrvice. Da, imate vi perkove i atribute koje možete poboljšavati iskustvenim poenima, ali stvarnog roleplayinga – da izaberete neku nenasilnu, bizarnu, zlu ili anđeoski pozitivnu ulogu i tako iskusite sve što vam igra nudi – zapravo nema. Akcijsko-šunjanjuće izgrađen lik će vam donijeti najviše zabave, jer je borba višestruko bolja nego u Falloutu 3 i New Vegasu.

Protivnici se ponašaju slično kao u punokrvnim pucačinama iz trećeg lica te se kriju iza zaklona i bježe od vas tokom dinamičnih obračuna. Posebno su uporni u maltretiranju vaše malenkosti bombama i molotovljevim koktelima, što je problem kojeg ćete najbolje riješiti kakvim kvalitetnim snajperom. Za svaku pohvalu je i to što je igra na Very Hard i Survival težinama dovoljno teška da vas u gotovo svakom momentu drži na oprezu – sve do 15. ili 16. levela ćete morati pažljivo birati s kime ćete se sukobiti i koje questove ćete početi rješavati, jer u suprotnom vam ne gine smanjivanje težine usred bitki (a svi znamo da to ne dolazi u obzir, jel').

Najbolji momenti Fallouta 4 su kada lutate divljinom – sa psom, naravno, jer drugi pratioci melju i iskaču vam pred nišan kada to najmanje očekujete – šunjanjući se oko opasnih kreatura i mutanata uz atmosferičnu muziku i razmatrajući do kojeg ćete se idućeg udaljenog svjetla ili napuštene fabrike zaputiti. Čim se maknete iz divljine u Boston, gdje se ovaj put odvija radnja i počnete razgovarati s likovima, atmosfera se počinje ubrzano kotrljati nizbrdo kao bure kiselog kupusa.

Vidite, autori očigledno nisu stigli napisati dovoljno zanimljive questove i likove, pa su oni često razočaravajuće isprazni. Onih nekoliko izuzetaka, poput parka popunjenog poludjelim nasilnim sarkastičnim robotima, ostat će vam dugo u sjećanju. Također, svijetla strana radnje je i misterija takozvanog Instituta, organizacije koje se preživjeli ljudi pribojavaju zbog toga što ovi kreiraju synthove, tj. androide previše slične ljudima. Dalje ne bih spoilao, jer se bez main questa Fallout 4 ne bi isplatilo ni nabavljati.

Sporedni questovi se prečesto zasnivaju na čišćenju određenih područja od protivnika – bandita, super-mutanata, mutiranih kraba, itd. – a premalo na otkrivanju zanimljivih podmisija. Trebate popraviti pumpu za pročišćavanje vode? OK, samo se opremite bacačem raketa prije nego što krenete na put. Do određene mjere je to zanimljivo, ali nakon što otkrijete pola svijeta i skontate da niste naišli ni na jedan quest zanimljiv kao skoro bilo koji quest u New Vegasu, osjećaj razočarenja za sve Fallout fanove je neizbježan.

1/1

Druga stvar na koju je Bethesda tratila vrijeme je implementiranje izgradnje naselja, koji će poslije biti povezani trgovačkim rutama. Da li igre igrate kako biste se zabavili uz dobru akciju, radnju, misije i dizajn ili kako biste reciklirali otpad, gradili objekte od nule i ručno raspoređivali sijalice po njima u nezgrapnom interfejsu? Ako je odgovor ono prvo, računajte da ste ostali bez jedno 50 posto Fallout 4 iskustva. Izgradnja se zasniva na vašem skupljanju smeća – kutija, ventilatora, šoljica, igračaka, tacni, cementa, šarafa, čekića, plastičnih viljuški, papira, starih protivpožarnih aparata, baterija, kugličnih ležajeva i sličnih gluposti – i vukljanju tog otpada do najbližeg naselja. Nakon toga nesposobnim komunama morate praviti krevete, postavljati im pumpe za vodu i saditi paradajz. Ja sam glatko zaobišao sve to sa izgradnjom naselja (za takvo nešto imam RTS-ove i Simse), te naprosto uživam u akciji.

Također, sistem naoružanja i opremanja oklopima je ovaj put debelo oslonjen na modifikacije, zavisno od toga da li pronađete dovoljno smeća kojim možete modifikovati oružje. Vaš lik-genijalac automatski zna sve praviti iz prostog razloga što su iz igre izbačeni skillovi. A, nedostatak skillova znači i manje zanimljiv dijalog, koji se sada zasniva samo na četiri vaša odgovora na bilo koju temu. Najbolje je da glumite "Yes" čovjeka i pristajete na sve, jer druge opcije nemaju mnogo smisla. Zaista, onaj ko je prošao nevjerovatne dijaloge Fallouta 2 može samo da se uhvati za glavu kada ovo vidi.

Neki questovi su pri tome zastrašujuće glupo osmišljeni. Uzmite samo za primjer Trinity Tower i spašavanje dvojice najdosadnijih likova ikad s njegovog vrha; nakon što pročepite put do gore kroz horde super-mutanata, oni se žele vratiti drugim i opasnim putem gdje se i dalje nalaze neprijatelji.

Šta da vam kažem, ja sam definitivno zabavljen, ali nisam oduševljen. Svo vrijeme tokom igranja Fallouta 4, osjećao sam jaku želju da zapravo ponovo pokrenem Skyrim. Fallout 4 jeste zarazan i definitivno nećete ustati od njega dok ne prođete barem glavni quest, ali sve je nekako manje intenzivno i manje upečatljivo u odnosu na prethodne dijelove. Ipak, vrijedi zbog atmosfere, ako ni zbog čega drugog. Radioaktivna pustoš još od Stalkera nije bila ovakvo imerzivna.

https://www.fallout4.com/

Ocjena: 4

Cijena: 60 eura

PLUS
Grafika, atmosfera, akcija, dizajn svijeta, pristojna težina, poneki quest ili lik

MINUS
Pomalo dosadni questovi, u principu ništa novo u odnosu na ostale Bethesdine open world igre, prestar engine

SPECIFIKACIJE:
Žanr: RPG
Razvojni tim/izdavač: Bethesda/Bethesda
Minimalno: Core i5-2300 na 2,8GHz ili Phenom II X4 945 na 3,0GHz, 8GB RAM-a, GTX 550 Ti ili Radeon HD 7870 sa 2GB VRAM-a, Windows 7, 30GB prostora na disku
Preporučeno: Core i7 4790 na 3,6GHz ili AMD FX-9590 4,7GHz, 8GB RAM-a, GeForce GTX 780 sa 3GB VRAM-a ili Radeon R9 290X sa 4GB VRAM-a
Igrano na: Athlon64 X2 5600+, 4GB RAM, Radeon HD 7790