StarCraft II sagi je konačno došao kraj. Kažem ‘konačno’, iako sam 2010. godine, kada sam zaigrao Wings of Liberty, naivno pomislio kako ćemo obećane ekspanzije dobiti u roku od par godina. Međutim, Blizzard je ostao dosljedan svojoj “it’s done when it’s done” filozofiji, pa se tih par godina u međuvremenu malo odužilo i pretvorilo u njih cijelih pet.

I slobodno zanemarite nedavno najavljene mini-kampanje smještene u StarCraft univerzum (nešto à la Whispers of Oblivion, iliti kratke singleplayer avanture od po nekoliko misija) - priča o Raynoru, Kerrigan i Zeratulu, te njihovom sukobu sa Ultimativnim ZlomTM koju smo pratili proteklih 17 godina, u Legacy of the Voidu je jasno i glasno privedena kraju.

Ukoliko se sada pitate o kakvom ja to zlu pričam i ukoliko ste zaboravili šta se sve izdešavalo u prethodnim nastavcima StarCrafta, a ovih dana nemate vremena da ih ponovo odigrate, Legacy of the Void će vas obradovati sa svojim Story so far videom, u kojem će vas podsjetiti na sva bitnija dešavanja iz serijala - od onih iz originala i njegove Brood War ekspanzije, pa do onih iz StarCraft II trilogije.

Tako ćete za nekoliko minuta biti spremni za Legacy of the Void, čija premisa zvuči otprilike ovako: u Koprulu sektoru se budi Amon, zli bog i odmetnuti predstavnik davno zaboravljene Xel Naga rase, koji galaksiju želi očistiti od prljavih Terrana, Zergova i Protossa, te je naseliti svojim Hibridima. A obzirom da nijedna od tih rasa nema neku posebnu želju za izumiranjem, sada će se morati udružiti kako bi se za sva vremena riješili Amona i njegovih Hibrida.

Animacije u igri i ovaj put izgledaju odlično… iako se Blizzard iz nekog razloga ponovo odlučio da ih kompresuje i više nego što treba, zbog čega kvalitet samog videa zaista bode u oči.

I tu dolazimo do jednog potencijalnog problema - nakon što ste odigrali kampanje sa Terranima i Zergovima, isprva bi vam moglo biti čudno što, u trenucima kada se svi trebaju ujediniti, vi vodite samo Protosse, koji jure sa kraja na kraj galaksije pokušavajući sabotirati  Amonovu armiju i njegove saveznike. No, tu i tamo ćete nailaziti i na neke stare saveznike i dobro poznate face, pa razloga za brigu neće biti previše, jer će Legacy of the Void na kraju ispoštovati kako Protosse, tako i ujedinjene napore sve tri rase u njihovoj borbi za spas galaksije.

Očekivano, sama priča i likovi su plitki i uglavnom crno-bijeli toliko da nerijetko graniče sa karikaturom - Amon je oličenje ultimativnog zla, dok su Protossi sa Artanisom na čelu uber-plemeniti i spremni na svaku žrtvu, uključujući i otcjepljenje od Khale (neke vrste njihovog hive minda), što će pak izvesti na presmiješan način (“šišanjem” svojih dreadlocksa, koji su u biti nervi koji ih povezuju sa Khalom).

Ali, uprkos tome, priča mi je kao StarCraft fanu bila koliko-toliko zanimljiva - i to ne samo jer je ispričana kroz standardno zabavne Blizzardove animacije, već i zbog toga što je zaokružila priču kompletnog serijala.

1/1

A kada ne budete gledali neku od brojnih animacija - ili slušali neki od još brojnijih opcionalnih dijaloga - u novom StarCraftu ćete, baš kao i u njegovim prethodnicima, uživati u dvadeset i kusur jako zabavnih i prilično raznolikih RTS misija.

Naravno, prvih nekoliko je pretvoreno u klasični tutorial, tako da same po sebi nisu ništa posebno… iako moram priznati da je u prvoj misiji bilo lijepo voditi ogromnu armiju Protossa koja bez problema tamani sve pred sobom.

Ubrzo nakon uvodnih misija, doći ćete do nešto zanimljivijih, u kojima npr. morate konstantno zauzimati i braniti određene lokacije na mapi sa izvjesnim artifaktima, ili recimo misije u kojoj ćete pomagati jednoj frakciji Terrana u borbi protiv druge, dok mapom haraju ogromni Hibridi. Prilikom toga, obje frakcije Terrana će svakih nekoliko minuta biti privremeno ošamućene, što vama pak otvara priliku da napadnete protivnike koji se ne mogu odbraniti - ali tek kada (i ako uopšte) sredite Hibride koji napadaju vas i vaše saveznike.

I dok su same misije zabavne, ne mogu se oteti dojmu da su mi Wings of Liberty i Heart of the Swarm kampanje bile za nijansu bolje, što u drugu ruku i ne čudi, jer smo u prethodnim nastavcima već vidjeli brojne misije sa mehanikama iz Legacy of the Voida u nešto drugačijem ruhu.

Posebno zabavne su bile misije koje su se umjesto na građenje baze i vođenje armije fokusirale na upravljanje šačicom herojskih jedinica, što u sjećanje priziva Heroes of the Storm i tjera vas da se zapitate kada ćemo neke od novih Protossa vidjeti u Nexusu.

A kada sam već kod stvari koje smo vidjeli u prethodnim kampanjama, vrijedi istaći i to kako će dobra stara taktika gomilanja jedinica koje ste otključali u aktuelnoj misiji i ovaj put često biti dovoljna za pobjedu - barem na Normal težini. Srećom, za sve zahtjevnije stratege, tu su i veći nivoi težine, kao i zabavni achievementi i kojekakvi opcionalni zadaci dostupni u svakoj misiji…

...što me dovodi i do priče o drugim elementima kampanje - naime, obavljanjem sporednih zadataka ćete prikupljati nove Solarite resurse, sa kojima ćete pak otključavati raznorazne specijalne bonuse dostupne u kasnijim misijama, poput npr. orbitalnih napada, automatskih rafinerija Vespene gasa ili brže regeneracije štitova za sve vaše jedinice i građevine.

Pored toga, tokom kampanje ćete otključavati i alternativne varijante svih borbenih jedinica, koje se razlikuju i po izgledu, ali i po vještinama - umjesto klasičnih StarCraft II Colossusa ili Stalkera, sada ćete npr. moći u borbu povesti Reavere ili Dragoone iz originalnog StarCrafta.

Međutim, nijedan od tih izbora neće biti permanentan, kao što su to recimo bile evolucije Zergovskih jedinica u Heart of the Swarmu - između svake misije ćete moći promijeniti aktivne bonuse, ali i birati koje verzije borbenih jedinica želite sa sobom povesti ovaj put. Sa jedne strane, igra vam na ovaj način nudi više mogućnosti izbora, ali sa druge umanjuje značaj samog izbora, jer se uvijek možete predomisliti i bez ikakvog rizika opredijeliti za neki drugi bonus ili alternativnu verziju bilo koje borbene jedinice.

I tu se vraćam na ono što sam rekao na početku - StarCraft II sagi je došao kraj. Istina, njen multiplayer će živjeti i dalje, ali ako ste serijal zavoljeli zbog singleplayera, Legacy of the Void vam je vjerovatno posljednja prilika da u njemu propisno uživate u skorijoj budućnosti (koliki uopšte optimista morate biti da zamislite Blizzard kako najavljuje novi Warcraft ili StarCraft u idućih 5-10 godina?).

A kada već odlučite uživati u vjerovatno posljednjoj velikoj StarCraft kampanji u ovoj deceniji, obradovaće vas to što je sasvim solidna i, poput svojih prethodnika, prepuna zabavnih i raznolikih misija, kvalitetnih Blizzardovih animacija i melodramatične priče na koju ste navikli i koju pratimo još od davne ‘98.

http://eu.battle.net/sc2/en/

PLUS
zabavne i raznolike misije, standardno kvalitetne animacije;

MINUS
Protossi su narativno dosadnjikavi, loša kompresija videa u animacijama, izbori bonusa i jedinica u kampanji nisu trajni;

SPECIFIKACIJE:
Žanr: RTS
Razvojni tim/izdavač: Blizzard
Platforme: PC