Nakon raspada starog Infinity Warda, Treyarch je bez puno muke preuzeo titulu studija koji kreira najbolje Call of Duty igre. Tako smo u pauzama između posljednjih par Modern Warfare naslova i Ghostsa zaigrali odlični Black Ops i Black Ops II, a sada nam nakon Advaced Warfarea stiže i Black Ops III, koji bi vas osim na stare Call of Duty igre, mogao podsjetiti i na neke druge moderne pucačine - od Destinyja, pa do najnovije igre nekadašnje ekipe iz Infinity Warda - odličnog Titanfalla.

Kao što smo i navikli, novi Black Ops donosi tri glavna moda - tu su standardna kampanja i kompetitivni multiplayer, kao i dobri stari zombiji. I baš kao što smo to od Treyarcha mogli i očekivati, tu je i nekoliko ugodnih iznenađenja, kao i elemenata koji su već neko vrijeme redovna pojava u njihovim igrama.

Pod tim elementima prije svega podrazumijevam podršku za igranje kompetitivnog multiplayera sa botovima, kao i na uvijek dobrodošlu podršku za split-screen (koja je, istini za volju, proteklih godina bila dostupna i u nekim drugim Call of Duty naslovima). Pored toga, Black Ops III donosi i mogućnost kooperativnog igranja kampanje sa još tri druga igrača, a vrijedi istaći kako je split-screen multiplayer dostupan u svim modovima - uključujući i kampanju.

Što se pak tiče spomenutih iznenađenja, Treyarch je u svoju novu igru ubacio i Nightmares, novi mod koji se otključava završavanjem regularne kampanje, a u kojem ćete igrati misije iz upravo te kampanje, samo što ćete umjesto standardnih protivnika, u njemu napucavati - zombije. Zašto se Treyarch ovoga nije ranije sjetio, ne znam, ali dobro je da im je konačno palo na pamet, jer igra sada nudi dvije relativno različite kampanje po cijeni jedne.

Oružja i skillovi koje koristite u glavnoj kampanji vam neće biti dostupni u Nightmares modu - bar ne na isti način, odnosno u vidu loadouta koji možete prilagoditi svom ukusu i stilu igre. Umjesto toga, Nightmares misije ćete igrati samo sa jednim oružjem i uvijek ćete ih započeti sa pištoljem, dok ćete nova oružja pronalaziti u vidu power-upova koje iza sebe ostavljaju zombiji, ili u Magic Box kutijama, čijim otvaranjem ćete dobiti potpuno randomiziran primjerak naoružanja. Slična situacija je i sa skillovima, koje ćete moći koristiti sa vremena na vrijeme - i to tek kao privremene bonuse. A jedino što bi vam moglo smetati u Nightmaresu su dosadna priča i animacije, koje izgledaju isto kao i u regularnoj kampanji, samo što imaju nove voiceovere (srećom, nakon učitavanja koje se krije iza njih, animacije obično možete prekinuti i vratiti se tamanjenju zombija).

1/1

Sama kampanja je ovaj put nešto drugačija u odnosu na one iz prethodna dva Black Opsa - i to iz nekoliko razloga. Prije svega, spomenuta podrška za kooperativni multiplayer je sa sobom donijela i nešto drugačije gameplay sisteme, koji sada igračima nude više slobode i priliku da se dogovore ko će koristiti koja oružja i koje skillove kako bi se što bolje uskladili i timski savladali sve prepreke koje igra baci pred njih.

A kakvi su to novi gameplay sistemi, pitate se? Pa, najkraće rečeno - naučno-fantastični. Naime, obzirom da se radnja igre odvija u dvije hiljade šezdeset i nekoj godini i da su roboti sada podjednako česti protivnici kao i ljudi, te da vaš lik predstavlja augmentovanog vojnika koji bi se u Deus Exu osjećao kao kod kuće, u Black Opsu III morate biti spremni na neke prilično zanimljive mehanike i gadgete.

Trčanje po zidovima i dupli skokovi su jako zabavan dodatak igri - pogotovo u kombinaciji sa neograničenim sprintom.

U igri je tako moguće trčati po zidovima i izvoditi duple skokove koristeći svojevrsni jet-pack, što je jako zabavno, a svako malo ćete koristiti i različite augmentacije, koje variraju od hakiranja protivničkih robota i droneova, preko čupanja “internih organa” iz robota ili hakiranja neprijateljskih komunikacija kako bi ih privremeno zaglušili bukom u slušalicama, pa do meni najdraže - slanja roja digitalnih osa na protivnike. Osa koje će ih ošamutiti i zapaliti.

Sve te augmentacije su podijeljene u tri kategorije i imaju zajednički cooldown (tako da ne možete npr. poslati ose na protivnike, te odmah potom uključiti nevidljivost), a u misijama ćete u svakom trenutku moći imati aktivnu tek jednu od tih kategorija. Istina, kada skupite dovoljno XP poena i kada vaš lik dogura do 20. levela, otključaćete opciju istovremenog pristupa augmentacijama iz sve tri kategorije, ali ćete do tada vjerovatno već završiti kampanju, tako da ćete eksperimentisanje sa gomilom različitih augmentacija morati ostaviti za neki idući playthrough. Ili, još bolje, za co-op avanture sa prijateljima.

Pored otključavanja novih augmentacija i nadogradnje starih, tokom kampanje ćete moći uređivati i vlastitog lika: na raspolaganju vam je nekoliko različitih setova uniformi i šljemova i, što je još bitnije, kompletan loadout sa različitim oružjima i perkovima, koje također možete nadograđivati (oružja sa raznim dodacima poput prigušivača i većih šaržera, a perkove sa njihovim boljim verzijama).

Naravno, igra je i dalje linearna, a iako je kompletna kampanja prilagođena igranju u co-opu, nerijetko vas bacajući u veća otvorena područja u kojima borbi možete pristupiti iz različitih uglova, sasvim je igriva i u singleplayeru.

No, uprkos zabavnim novim mehanikama i relativnoj slobodi pristupa skoro svakom sukobu, Black Ops III kampanja mi se nije svidjela kao kampanje u prethodna dva Black Opsa - kako zbog dosadnjikave priče koja baš i nema neke veze sa prethodnim nastavcima, tako i zbog misija koje su bile ili neinspirativne ili nisu iskoristile sav svoj potencijal (kada se samo sjetim one u ogromnom neboderu, koja je mogla postati igriva verzija odličnog Dredda iz dvije i dvanaeste...).

Da se razumijemo - ima svojih momenata i solidnih misija, a lijepo je vidjeti nešto otvorenije arene za borbu, kao i mogućnost detaljnog prilagođavanja različitih loadoutova i odabir augmentacija. Ali, kao cjelina, definitivno nije na nivou kampanja iz prethodnih nastavaka.

Sa druge strane, multiplayer je ispunio sva moja očekivanja - vraški je brz, šaren i haotičan, a trčanje po zidovima i dupli skokovi su odličan dodatak dobro poznatoj Call of Duty formuli.

A ukoliko ste dotičnu nekim slučajem zaboravili, nekoliko minuta igranja Black Ops III multiplayera će vam biti i više nego dobar podsjetnik - akcija je brza i ginućete nakon svega nekoliko hitaca, a nerijetko će vas ubijati protivnici iz svih mogućih uglova ili neki od ludih Scorestreakova. U igri su tako redovne situacije u kojima ćete npr. zoljom oboriti protivnički UAV drone, samo kako bi upravo u tom trenutku naletio protivnik koji će vas ubiti u sekundi, jer nećete imati priliku ni da reloadate zolju ni da promijenite oružje. Ili ćete recimo stati na obližnji capture point u Dominationu, te naciljati vrata najbliže kuće, očekujući protivnika, da bi vas on kroz ta vrata ubio čim se vi okrenete da vidite prilazi li vam ko sa druge strane.

Ipak, kada naučite layout novih mapa, postaćete i nešto bolji igrač (naglasak na onom nešto, jer ćete i dalje redovno nailaziti na igrače sa manijakalno brzim refleksima), pa ćete samim tim više uživati u igri i njenim novim elementima, poput već spomenutog trčanja po zidovima i duplih skokova. A zahvaljujući njima, sada je tu i tamo čak moguće i izaći iz okvira mape, a kuću koja npr. stoji na litici možete zaobići tako što ćete pretrčati njen vanjski zid, te protivnički tim iznenaditi napadom iz pozadine.

Nuketown nikada nije izgledao luđe i šarenije - i nikada nije bio zabavniji, obzirom da sada u kuće možete ulijetati i kroz prozore, te tako iznenaditi nekadašnje kampere. Šteta samo što je i dalje, iz ko zna kojeg razloga, dostupan tek kao preorder bonus.

Osim toga, vjerovatno ćete uživati u još jednom novom elementu - posebnim Specialist klasama, koje birate prije meča i od kojih svaka ima vlastiti specijalni skill ili oružje koje može koristiti sa vremena na vrijeme. Neke od tih klasa tako npr. mogu koristiti luk sa eksplozivnim strijelama, neke mogu brzinski premotati vrijeme i vratiti se na lokaciju na kojoj su bili prije nekoliko sekundi, dok jedna od robotskih klasa kao specijalno oružje ima minigun ugrađen u ruku.

Usput, ako budete imali problema sa navikavanjem na nove kontrole i trikove, svakako preporučujem da isprobate i Freerun mod, u kojem ćete na posebnim "stazama" moći vježbati trčanje po zidovima, uklizavanje u zaklon, duple skokove i kombinaciju svih tih i drugih pokreta.

A prije nego recenziju privedem kraju, ne smijem zaboraviti ni Zombies mod, koji je i dalje tu i kojem tek trebam posvetiti nešto više vremena, ali koji se na prvi pogled čini jako zanimljivim, jer je inspirisan raznoraznim noir filmovima, te se umjesto u budućnosti (kao ostatak igre), odvija u 40-im godinama prošlog stoljeća.

Iako sam od novog Black Opsa očekivao nešto bolji singleplayer, ne mogu reći kako me je igra razočarala. Kampanja koju smo dobili je sasvim kompetentna i donosi neke zabavne i interesantne novitete (a da i ne spominjem kako njenim odigravanjem otključavate novu zombi kampanju, pored koje još imate i klasični Zombies mod), dok je najbitniji element igre - njen multiplayer - sada još i bolji nego prije. A kako i ne bi bio uz odlične mape, kojekakve robote, trčanje po zidovima i duple skokove dostojne Titanfalla?

augmentacije, loadoutovi i povremeno veće arene za borbu u singleplayeru, trčanje po zidovima i dupli skokovi, odlične mape u multiplayeru, dodatak zombificirane verzije regularne kampanje;

dosadnjikava priča, podjednako dosadni likovi, neinspirativne misije, dodatke za oružja u multiplayeru morate otključavati njihovim levelovanjem;

Žanr: FPS