Da ste mi prošle godine rekli kako ćemo u 2015. na konzolama dobiti igre poput Wastelanda 2 i Divinity: Original Sina, vjerovatno bih vas samo čudno pogledao i nastavio igrati… šta sam već igrao prošle godine u ovo doba. No, na moje iznenađenje, proteklih mjeseci smo zaista dobili konzolaške verzije nekoliko klasičnih PC igara - uključujući ne samo gore spomenuti Wasteland i Original Sin, već i Elite: Dangerous, a čak je i Paradox najavio kako će na konzolama u skorijoj budućnosti lansirati svoju nedavnu uspješnicu, Cities: Skylines.

Nego, vratimo se Original Sinu, koji je Larian ne samo poboljšao i ponudio konzolašima, već ga je u Enhanced Edition izdanju izbacio i na PC-u, gdje su ga svi vlasnici originala dobili potpuno besplatno.

I da, obzirom da sam se na gameplay sisteme i priču igre detaljnije osvrnuo još prošle godine, tekst koji je pred vama će se fokusirati prvenstveno na neke od najvećih promjena koje je donio Enhanced Edition, kao i na načine na koje je Larian svoj najnoviji izometrijski RPG prilagodio konzolama.

Pa, krenimo od kontrola, koje su u novoj verziji Original Sina prilično intuitivne - lijevi analog ćete koristiti za kretanje, a desni će vam poslužiti za zumiranje i rotiranje kamere, koje nije neophodno (igra će redovno učiniti providnim sve objekte koji vam smetaju u pogledu na akciju), ali je svakako dobrodošlo.

Osnovne akcije, poput recimo kupljenja predmeta i otvaranja vrata, ćete obavljati pritiskom na X, “krug” će vam poslužiti za završavanje poteza u borbi, “kocka” će otvarati meni sa dodatnim akcijama poput npr. pomjeranja kojekakvih predmeta, dok će vam “trokut” poslužiti kako bi pristupili traci sa skillovima, nakon čega ćete željeni skill odabrati i aktivirati pritiskom na X.

Što se tiče ostalih tipki, L1 i R1 će vam u borbi omogućiti da automatski ciljate različite protivnike (bez da ih okolo ganjate kursorom), L2 ćete koristiti kako bi birali aktivnog lika iz svoje družine, a R2 kako bi pristupili posebnom panelu na kojem ćete pronaći inventar, quest log, character screen i druge klasične RPG menije.

Pored toga, Larian je u igru ubacio i opciju korištenja klasičnog kursora, koji koristite kako bi okolo pomjerali likove kao i na PC-u korištenjem miša, a koji aktivirate pritiskom lijevog analoga. Također, tu je još jedna prilično korisna opcija - ukoliko nekoliko sekundi držite pritisnut X, skeniraćete okolinu svog lika i dobiti poseban meni u kojem ćete pronaći kompletnu listu predmeta i interaktivnih objekata iz vaše neposredne blizine.

I, kao što rekoh, sve te nove kontrole su prilično intuitivne, iako bih volio kada bi imali opciju brzog mijenjanja aktivnih likova kratkim pritiskom na L2, jer je za sada likove moguće promijeniti jedino njihovim odabirom iz menija kojem pristupate držanjem pritisnute tipke L2.

1/1

Kao i kontrole, interfejs u Enhanced Editionu je odlično prilagođen konzolama - meniji su uredni i jednostavni za koristiti, a slova i ikonice dovoljno veliki da ih je bez ikakvih problema moguće vidjeti i pročitati čak i dok ste izvaljeni u fotelji (za razliku od recimo Witchera, koji je igrače nerijetko zasipao ogromnim blokovima teksta koji je najlakše bilo pročitati tako što biste sjeli bliže TV-u).

Usput, ne zaboravite da u quest logu možete filtrirati aktivne i završene questove pritiskom na “trokut” (po defaultu su prikazani svi koje ste ikada radili, zbog čega je quest log na prvi pogled jako konfuzan), kao ni to da prilikom provjeravanja statistika nekog novog oružja ili drugog komada opreme možete pritisnuti desni analog kako bi ga uporedili sa oružjem/armorom koje trenutno koristite.

Poput originala, Enhanced Edition donosi podršku za kooperativni multiplayer za dva igrača, koji osim online, možete zaigrati i lokalno, zahvaljujući split-screen opciji (koja će se automatski aktivirati kada se vaši likovi razdvoje, nakon čega svaki igrač ima punu kontrolu nad kamerom u svom dijelu ekrana).

A osim neophodnih promjena u interfejsu i kontrolama, Enhanced Edition donosi još i gomilu drugih noviteta, uključujući i neke nove, ali i neke iznova napisane stare dijaloge, nove lokacije, likove i questove, kao i voiceovere za sve dijaloge u igri.

Naime, za razliku od originala, u kojem su samo neke linije dijaloga bile i odglumljene, Larian je u novoj verziji Original Sina angažovao dodatne glumce kako bi svaki lik u igri dobio svoj glas i kako bi svaki dijalog bio praćen glasovnom glumom. A sudeći prema prvih nekoliko sati igre, više-manje svi likovi zvuče onako kako biste to i očekivali i odlično se uklapaju u opuštenu i nerijetko šaljivu atmosferu igre.

Ako se sjećate, Divinity: Original Sin je prije nekih desetak mjeseci završio na našoj listi najboljih igara iz 2014. godine, a Enhanced Edition me je samo podsjetio na sve ono što sam volio u originalu - na old school feeling, opuštenu atmosferu i zabavnu priču, ali i na vrhunske gameplay sisteme uz koje je vrlo lako provesti brojne neprospavane noći.

A sada u svemu tome mogu uživati i konzolaši - i to bez brige da ih čeka potencijalno slabije iskustvo, jer je igra odlično prilagođena i njihovim platformama.

http://www.divinityoriginalsin-enhanced.com/

PLUS
vrhunski gameplay sistemi, opuštena atmosfera, split-screen multiplayer;

MINUS
ništa posebno;

SPECIFIKACIJE:
Žanr: RPG
Razvojni tim: Larian Studios
Izdavač: Focus Home Interactive
Platforme: PC, PlayStation 4 (testirano), Xbox One