Postoje remasteri koji su napravljeni tek kako bi izdavači na brzinu zaradili na nostalgiji starih fanova i znatiželji novih igrača, ali isto tako postoje i oni u koje je zaista uložen neizmjeran trud i u kojima je ljubav ka izvornom materijalu i više nego očigledna. A igre koje remasterizuje ekipa iz Bluepoint Gamesa su, po nepisanom pravilu, do sada redovno završavale upravo u toj drugoj kategoriji (ako ne vjerujete meni, onda samo zaigrajte Metal Gear Solid HD Collection ili Xbox 360 verziju Titanfalla).

Anyways, nakon što smo prošle godine dobili Naughty Dogov The Last of Us Remastered, Sony je shvatio da bi nam čekanje njihove nove igre i navodno posljednjeg Uncharteda mogao olakšati tako što će nas počastiti sa PS4 remasterima prve tri avanture Nathana Drakea. I izuzetno mi je drago što su to na kraju i uradili, obzirom da je u moru ogromnih open world igara zaista osvježavajuće vidjeti i zaigrati nešto kraće i linearnije. Još kada je to nešto dobro kao Uncharted, uz koji se uvijek mogu opustiti i zabaviti kao da gledam kakav kvalitetan ljetni blockbuster, ne preostaje mi ništa drugo nego pripremiti kokice i uživati.

Najveća promjena u odnosu na originalne verzije sve tri igre u Nathan Drake Collectionu je svakako 1080p rezolucija i 60fps framerate - Uncharted nikada nije izgledao bolje, a i novi framerate je svakako dobrodošao, pogotovo jer je savršeno stabilan (ja nisam primjetio nikakva usporavanja, čak ni u najvećim i najbombastičnijim set-piece sekvencama).

No, Bluepoint se nije zaustavio tu - naime, osim što su povećali rezoluciju i framerate u sve tri igre, stigli su unaprijediti i teksture i osvjetljenje na određenim lokacijama, što je nalakše primjetiti u originalnom Unchartedu (koji tako i danas izgleda odlično, iako će uskoro napuniti 10 godina), u koji su još ubacili i nešto bolje modele likova, dok su u Unchartedu 3 poboljšali zvukove oružja. I to su samo neka od primjetnih poboljšanja, dok ćete brojna druga previdjeti i jednostavno prihvatiti kao da su oduvijek bili dio igre.

Naravno, iako je Bluepoint odradio fantastičan posao sa remasterizovanjem, zasluge za fantastičan izgled igara idu i Naughty Dogu, čijem vrhunskom art-dizajnu možemo zahvaliti za bezvremensku ljepotu brojnih lokacija u Unchartedu, bilo da je riječ o predivnom selu na Himalajima iz Uncharteda 2 ili pustinji iz Uncharteda 3, bilo da govorimo o misterioznim i izgubljenim gradovima koje ćete obično pronaći na kraju igre i u kojima je Naughty Dog pustio mašti na volju, kreiravši neke od najljepših lokacija viđenih u modernim akcionim avanturama.

1/1

Što se tiče gameplaya, sva tri Uncharteda su i dalje upravo onakvi kakvim ih pamtite. A ukoliko ih nikada niste igrali, znajte da vas očekuju akcione avanture u kojima ćete se malo penjati i onda malo napucavati sa protivnicima, usput uživajući u razigranim pričama i likovima. Pri tome ćete primjetiti i to kako je originalni Uncharted još i bio skroman što se tiče bombastičnih sekvenci i neobičnih lokacija, dok je Uncharted 2 ljestvicu podigao na neki sasvim novi nivo, donijevši fantastične lokacije i odličan tempo, sa kojim je Naughty Dog dokazao kako tačno zna kada treba usporiti i dati vam priliku da odahnete i uživate u trenutku mira, a kada vas baciti u situaciju iz koje ćete jedva izvući živu glavu (fanovi serijala će se nesumnjivo sjetiti scena sa zgradama koje se ruše dok su i sami bili u njima, ili recimo onih nekoliko poglavlja koja se odigravaju na vozu koji juri po obroncima Himalaja).

A onda je tu i Uncharted 3, koji je nešto slabiji u odnosu na svog prethodnika - tempo igre i skakanje sa lokacije na lokaciju nisu bili tečni kao u Unchartedu 2, a i protivnici su iz nekog razloga sa vremena na vrijeme ignorisali igračevu paljbu, krećući se prema njemu dok ne zaginu ili oni ili sam igrač. Srećom, remasterizovana verzija igre od samog početka nudi alternativni način ciljanja, koji je u original bio dodan tek u jednom od patcheva, a igra je i dalje zabavna, te nudi nekoliko odličnih sekvenci, počevši od aviona koji će se srušiti u pustinji, pa do potjere za protivničkim karavanom, koji je vjerovatno najbolja igriva verzija Mad Max: Fury Roada koju ćemo zaigrati u dogledno vrijeme.

I kao šlag na tortu, Bluepoint je Nathan Drake Collection obogatio i sa nekoliko manjih, ali itekako dobrodošlih i zabavnih noviteta. Prije svega, tu je nekoliko novih PSN trofeja, koji će se fokusirati na speed run odigravanje određenih poglavlja, ali i kompletne igre, a tu su i dva potpuno nova nivoa težine: Explorer Mode će usrećiti one igrače koji jednostavno žele uživati u priči i lokacijama, dok će Brutal namučiti čak i one koji su originalnu trilogiju već odigrali na Crushing težini, pomislivši kako su vidjeli sav izazov koji im Uncharted može ponuditi.

Na kraju, vrijedi istaći i dodatak Photo Modea, koji je nešto ograničeniji u odnosu na slične modove u drugim igrama (iz nekog razloga ga ne možete koristiti dok manuelno ciljate sa oružjem, ili recimo tokom određenih akcionih sekvenci), ali i dalje vraški zabavan - u njemu sam proveo barem nekoliko sati tokom odigravanja trilogije, snimivši više stotina screenshotova, što se, kako će se kasnije ispostaviti, pokazalo kao kobna greška (vjerujte mi na riječ - sužavanje izbora sa 300+ screenshotova na nekih tridesetak koji će završiti u galeriji je bilo prava patnja, jer ćete u Unchartedu na svakom uglu naići na zanimljiv hram ili predivan pejzaž koji jednostavno morate uslikati).

Šteta samo što kolekcija ne donosi i multiplayer modove iz Uncharteda 2 i Uncharteda 3, ali da budem iskren, ionako ne znam da li bih multiplayeru uopšte stigao posvetiti dovoljno vremena, obzirom da nas idućih mjeseci čeka još gomila interesantnih igara - uključujući i Uncharted 4 multiplayer betu.

Bluepoint Games je još jednom očitao lekciju većini drugih studija koji rade remastere stari(ji)h igara za neke nove platforme - The Nathan Drake Collection je ne samo kolekcija tri odlične Naughty Dogove igre, već i kolekcija u kojoj ćete na jednom mjestu pronaći njihove poboljšane, uljepšane, ispeglane i, jednom riječju, ultimativne verzije. I, samim tim, kolekcija koju mirne duše mogu preporučiti kako fanovima serijala, tako i onima koji su se tek nedavno dočepali PlayStationa 4 (ili ga se tek planiraju dočepati) i koji se pitaju zbog čega se oko Uncharteda 4 diže toliko prašine. Dobar konj i to, znate već.

fantastično obavljen posao remasterizovanja ionako odličnih igara;

hmm... ako ćemo cjepidlačiti, nedostatak multiplayera (i to posebno Uncharted 2 multiplayera);

Razvojni tim: Naughty Dog / Bluepoint Games