Stasis je... izo... izo... izome... izomet... izometri... Izet.... izometrijski horor... dvo... dvo... (duboki uzdah)... dvodimenzi... dvodimenzionalne... gr... gr... graf... (gutanje pljuvačke) grafike... Te'ah... (šmrc) I'm... I'm... I'm here (gutanje sline).

E, sad zamislite igru sa ovakvim dijalogom kojeg nije moguće preskočiti. Yep, Stasis.

Dakle, Stasis je pogana izometrijska hororčina, čija poganost ne proizilazi iz kojekakvih horor trzavica, nego iz nevjerovatno odvratnih i deprimirajućih stvari kojih ćete se nagledati u njemu. Radnja vas stavlja u čizme nesretnika kreativno nazvanog John, koji sa svojom porodicom zaglavi na medicinskom brodu na kojem se vrše najrazličitiji eksperimenti sa kloniranjem ljudi. Dakako, eksperimenti su se oteli kontroli, a John, odvojen od familije, mora istražiti brod poharan krvožednim kreaturama i ogromnim masama bezobličnog živog tkiva koje raste kroz njega.

Igru krasi odlično realizovan svijet, tako da ćete se zaista moći uživiti u ulogu jednog od rijetkih preživjelih te lako zamisliti da se nalazite na paklenom medicinskom brodu. Hodnici i prostorije su poprskani izdašnim količinama krvi i prosutih crijeva, pa će se u ovome pronaći svi oni koji su uživali u Event Horizonu, Infiniju i Doomu 3 (štaviše, glavni lik plaho podsjeća na glavnog lika Infinija).

Atmosfera je debelo potpomognuta jezivom zvučnom pozadinom koja uključuje krike hibrida i čudovišta kroz hodnike broda, te uvjerljive ljepljive zvukove otkidanja mesa i lomljenja kostiju u zastrašujućim organskim tvorevinama oko vas. Stasis je prepun uznemirujućih scena, od bazena sa poluformiranim klonovima na početku igre, preko gomila odbačenih leševa u jednoj gasnoj komori, pa do mrcvarenja Johnove psihe koje ćete morati pretrpiti pred kraj (ne bih da preciziram šta je u pitanju, jer bi to bio veliki spoiler, ali da: taj momenat je baš šokantan). Autori se definitivno nisu libili prikazati neugodne i poremećene stvari.

Iako postoji nekoliko situacija u kojima uz spektakularne količine krvi i nasilja možete zaginuti, Stasis nije akcijska igra, nego klasična avantura u kojoj napredujete rješavanjem čestih zagonetki, a radnju pratite čitanjem opširno napisanih emailova i dnevnika. Čovjek se u jednom momentu zapita zašto se svi ti ljudi nisu odlučili baviti književnošću, umjesto da učestvuju u masakriranju trudnica i razvoju destruktivnih gljivica?

Zagonetke se zasnivaju na kombinovanju predmeta u inventoriju i njihovom pravilnom primjenjivanju na ključna mjesta u okruženju i generalno nisu preteške. Zapravo, postoje samo dvije mozgolomke zbog kojih biste mogli momački zaglaviti, a i to zbog toga što su ključni natpisi i objekti presitni.

1/1

Nažalost, isti problem kao i kod dijaloga – otezanje – otežava i interakciju sa okruženjem. Ukoliko pokušate kombinovati pogrešne predmete, glavni lik će vam to rječito dati do znanja. Njegove monologe ne možete prekinuti novim pokušajem interakcije, nego morate svaki put sačekati nekoliko sekundi, iako ste sam titl pročitali za djelić sekunde. U početku ovo nije problem, ali će vam do kraja igre polagano načinjati živce, sve dok vam ne pokvari čitavo iskustvo igranja. Autori tvrde da preskakanje monologa i dijaloga nisu omogućili radi imerzije, ali da vam kažem nešto – igra je i ovako prekratka i da nema ove gomile sitnih otezanja, moglo bi je se proći za dan. Kraj je isto tako poglup, sa krajnje besmislenim i nelogičnim akcijama glavnog lika, pa se ne nadajte tome da će priča nekako spasiti stvar.

Ukoliko vam ne smetaju otegnut dijalog i interakcija (ne vidim kako vam to može ne smetati, ali hajde da se igramo igre "Djeda Mraz postoji i donijet će mi poklone ove zime"), onda ovo trebate proći radi dizajna i atmosfere. Stasis nije loš, ali ako izuzmete setting, nije ni posebno sadržajan.

Cijena: 25 eura

Atmosfera, dizajn, grafika, zvuk

Dahtanje glavnog lika, otegnuta interakcija sa svijetom u igri, kraj, kratko