Pomalo je teško povjerovati kako živimo u svijetu u kojem je Activision angažovao Platinum Games da za njih pravi igre zasnovane na nekim od brojnih licenci kojih su se dokopali tokom godina. Ali, sa druge strane, to i ne čudi, obzirom da su momci i djevojke iz Platinuma majstori svog zanata i da svoj posao obavljaju brzo i efikasno...

...što nas dovodi do druge igre koja je proizašla iz njihove saradnje sa Activisionom - nakon prošlogodišnje Legend of Korre, sada nam stiže Transformers: Devastation, nova igra o Autobotima i Decepticonima, koja je umjesto očajnim filmovima Micheala Baya, inspirisana originalnom animiranom serijom iz 80-ih.

I to kako je inspirisana - osim cel-shaded vizuelnim stilom, zbog kojeg kompletna igra izgleda poput kakvog crtanog filma, Transformers: Devastation će sve nostalgičare oduševiti izgledom samih Transformersa, koji je preuzet direktno iz originalne animirane serije, ali i izborom glumaca koji su posudili svoje glasove likovima u igri.

Nažalost, RTB sinhronizaciji Transformersa u kojoj smo nekada davno mogli uživati na domaćoj televiziji ovdje nema ni traga ni glasa… što me ne sprječava da maštam o nekom "Preveo: Goran Kričković; tekst interpretirali..." DLC-u koji bih bio spreman skupo platiti.

Naime, Optimus Prime, Megatron, Soundwave, Bumblebee i Grimlock (između ostalih), zvuče upravo onako kako su zvučali i prije trideset godina, obzirom da su im glasove posudili Peter Cullen, Frank Welker, Dan Gilvezan i Gregg Berger - sve redom glumci koji su ih glumili i u originalnoj seriji.

Sa aspekta priče, od igre nemojte očekivati mnogo i radije je posmatrajte kao još jednu epizodu Transformersa koje se (ne) sjećate iz djetinjstva i u kojoj Decepticoni pronađu način da konačno obave proces cyberforminga planete Zemlje, u čemu će ih plemeniti Optimus Prime i njegova družina Autobota pokušati zaustaviti.

Pored toga, od igre slobodno možete očekivati i poneki smiješan momenat i cheesy liniju ili dvije dijaloga, kao i omanju gomilu likova kojih se sjećate iz crtića - likova poput već spomenutih Optimus Primea, Megatrona, Grimlocka i Soundwavea, ali i Starscreama, Motormastera, Wheeljacka i kompletne ekipe Constructicona.

1/1

Ok, sada kada su fanovi Transformersa odahnuli, jer je audio-vizuelni aspekt igre i više nego vjeran izvornom materijalu, vrijeme je da umirim i obradujem fanove Platinum Gamesa, koji će nesumnjiv… ah, koga ja pokušavam zavarati? Fanovi Platinum Gamesa su vrlo vjerovatno već odigrali Transformers: Devastation - i to nekoliko puta, a sasvim sigurno su spremni i da vam detaljno obrazlože šta im se u igri sviđa, a šta ne. Stoga u nastavku slijedi kratki osvrt na gameplay za sve ostale igrače (koji tek trebaju postati Platinum fanovi).

U svojoj biti, Devastation je još jedna igra iz tzv. character action žanra koji je ekipa iz Platinuma stvorila dok su još bili pod Capcomovim krovom. Drugim riječima, u igri ćete iz trećeg lica upravljati svojim likom, izvodeći kombo poteze i mlateći protivnike, usput se izmičući i blokirajući njihove napade.

U igri je moguće upravljati sa čak pet različitih likova, a na izboru su vam Optimus Prime, Bumblebee, Grimlock, Sideswipe i Wheeljack. I svaki od njih ima unikatni Vehicle Attack skill, kao i super/ultra napad, koji će sa zemljom sravniti skoro sve osim bossova.

No, u odnosu na prethodne igre Platinum Gamesa, tu je i nekoliko noviteta, od kojih su najveći dodatak RPG-lite statistika i experiencea, kao i randomiziranog loota. Naime, svojim likovima ćete tokom igre postepeno unapređivati određene statistike, a kroz igru ćete konstantno pronalaziti i kupiti raznorazna oružja za borbu na blizinu i na daljinu. Pri tome svaki tip melee oružja sa sobom donosi i vlastiti set kombo poteza (sa dvostrukim setom mačeva ćete npr. izvoditi jedne, a sa sjekirama neke sasvim druge poteze), a svako oružje koje pronađete možete unaprijediti kombinujući ga sa nekim drugim, tako mu povećavajući damage output i povremeno mu dodajući bonuse u vidu recimo vatrenog damagea ili mogućnosti zarađivanja dodatnog experiencea.

Međutim, ako zanemarimo autentičan izgled vatrenih i cool look oružja za borbu na blizinu, moram priznati kako mi kompletan sistem loota i experiencea nije bio posebno zanimljiv (barem ne tokom prvog odigravanja, iako me ne bi iznenadilo da mi se više svidi kada se vratim igri kako bih je odigrao još koji put na većim težinama). Oružja u igri je moguće skupiti gomilu i većinu ćete pronaći više puta, tako da ćete ih uglavnom koristiti tek za poboljšavanje onih koja najčešće koristite. Uz to, nijedno od onih koja sam koristio mi nije bilo zanimljivo poput ludih oružja iz Bayonette 2, tako da sam zbog svega toga prilikom čačkanja po inventaru uvijek jedva čekao da ga ostavim iza sebe i vratim se akciji.

A ona je, kao što se moglo i očekivati od jedne Platinum igre, odlična. Osjećaj prilikom tučnjave sa protivnicima je vrhunski, iako igra može biti pomalo haotična kada vas sa nekoliko strana istovremeno napada više Decepticona sa kopna i iz zraka, dok okolo pršte šareni efekti i eksplozije.

Također, vrijedi napomenuti kako je osnova vaše odbrane pravovremeno izmicanje protivničkim napadima, prilikom kojeg aktivirate kratkotrajno usporavanje vremena (što je sistem identičan Witch Timeu u Bayonetti), tako otvarajući sebi priliku za kontranapad i brzinski kombo, koji možete okončati Vehicle napadom, odnosno transformacijom u vaš alternativni oblik i zabijanjem u protivnika.

Kada odigrate kampanju, ne preostaje vam ništa drugo nego da joj se vratite na nekoj od većih nivoa težine. A tu je i 50 dodatnih challenge misija...

A osim kao combo finisher, transformacija vam može poslužiti i za brže kretanje po nivoima (koji će nekad i zahtijevati da se transformišete u vozilo kako bi npr. stigli Decepticona koji vam bježi), ali i za zalijetanje u protivnike i pravovremeni udarac kako bi razbili njihove štitove.

Tome dodajte još i specijalne Vehicle napade i skillove, parry sistem (koji zahtijeva da u pravom trenutku krenete u smjeru protivničkog napada, što je meni nešto manje drag sistem u odnosu na onaj iz Metal Gear Risinga, gdje je potrebno kretati se u smjeru protivnika i u pravom trenutku pritisnuti tipku za napad), kao i povremeno korištenje vatrenih/dalekometnih oružja kako bi prizemljili ili jednostavno eliminisali nekog od letećih Decepticona i mislim da će vam postati jasno kako je mehanika borbe u Devastationu duboka i slojevita. I još je, kao što već rekoh, realizirana vrhunski, tako da je u njoj vrlo lako uživati. Istina, početnicima će vjerovatno trebati određeni period navikavanja na brzinu i stil borbe, ali tu su uvijek manje težine ukoliko vam se baš ne da posvetiti učenju igrinih mehanika.

Bilo da volite Transformerse, bilo da ste ljubitelj Platinum Gamesa, Transformers: Devastation bi svakako trebali zaigrati. Akcija je očekivano odlična (ipak je to Platinum), dok je audio-vizuelni stil upravo onakav kakav su fanovi izvornog materijala i priželjkivali - igra izgleda poput crtića, a sa Optimusom i ekipom ćete mlatiti Megatrona i njegove podanike uz energične riffove i glasove nekih od glumaca koje smo kao klinci mogli načuti ispod RTB sinhronizacije prije nekih tridesetak godina.

www.transformersgame.com

PLUS
odlična akcija, igra izgleda i zvuči poput originalne serije;

MINUS
jednolična okruženja, relativno neinspirativan loot;

SPECIFIKACIJE:
Žanr: akcija
Razvojni tim: Platinum Games
Izdavač: Activision
Platforme: PC, PlayStation 3, PlayStation 4 (testirano), Xbox 360, Xbox One