Ako niste zagriženi Anno fan, vjerovatno nemate pojma koji je Anno 2205 zapravo nastavak u svom serijalu. A čak i ako jeste, imam dojam da će vam trebati koji trenutak da ih izbrojite na prste i shvatite da ste već prešli na drugu ruku. No, to nije toliko ni bitno - ono što je bitno je da je šesti po redu Anno još jedan koji Ubisoftov sedamnaest godina stari serijal seli u budućnost.

Naime, nakon Annoa 2070, novi Anno sada ide još dalje u budućnost - godina je 2205. i ljudi su spremni da koloniziraju mjesec, a na čelu jedne od korporacija koja tamo želi stići prva ste i vi. Ali, prije nego krenete pakovati kofere, trebaće obaviti i nekoliko priprema na dobroj staroj Zemlji…

I upravo te pripreme sam imao priliku obaviti u preview verziji igre, dok su kasnije misije i kolonizacija Mjeseca, nažalost, bili nedostupni u buildu koji smo dobili od Ubisofta.

Na samom početku, trebaćete izabrati mapu na kojoj želite početi svoju Anno 2205 avanturu, pri čemu će svaka od tri ponuđene imati različite bonuse i broj planinskih i primorskih lokacija na kojima možete doći do posebnih resursa poput aluminija ili kojekakvih algi. A nakon što izaberete mapu i nivo težine, možete početi sa gradnjom svog prvog naselja koje će vam obezbijediti ljudstvo i resurse neophodne za odlazak na Mjesec.

U želji da se uz novi Anno opustim, ja sam se opredijelio za najmanji nivo težine, koji se na kraju pokazao kao idealan za nekoga ko odavno nije igrao nijedan city builder. Naime, osim što sam dobio najveći mogući početni kapital, igra mi je obećala i nekoliko solidnih zajmova ukoliko se ikada nađem u stisci sa parama (što se i desilo relativno ubrzo).

Osnova vaših naselja, ali i zarade u igri su stambeni objekti, čijom izgradnjom ćete privući ljude koji će raditi u vašim tvornicama, rudnicima i na lokalnim farmama. Naravno, sve izgrađene objekte ćete morati povezati cestama sa svojim glavnim skladištem/lukom, iako u početku igre nije bitno gdje ćete smjestiti stanovništvo, tako da ćete svoja naselja bez problema moći podijeliti u odvojene stambene i industrijske zone. Sa druge strane, prilikom izgradnje stambenih naselja ćete ipak morati pripaziti na potrebu stanovništva za informacijama i sigurnošću, tako da ćete trebati isplanirati gdje u naselju smjestiti informacione centre i policijske stanice koje ćete otključati nešto kasnije.

1/1

A kada izgradite svojih prvih nekoliko stambenih i industrijskih zona, igra će od vas zatražiti da u grad privučete i novu… ‘ajmo reći “klasu” stanovnika, što će pak biti moguće tek ukoliko ste zadovoljili sve prohtjeve svog postojećeg stanovništva (znate već, trebaće im obezbijediti hranu, piće, neuro-implante i druge sitnice neophodne modernim ljudima u 23. stoljeću).

Nakon toga, na raspolaganju će vam biti opcija da unaprijedite njihove stambene objekte u još veće i još bolje, što će u grad privući nove stanovnike, koji će pak zahtijevati još više sitnica do kojih je još teže doći. I tako u krug - izgradićete jedno naselje, a pored njega i tvornice koje će ljudima obezbijediti pristup osnovnim stvarima za život, da bi se nakon toga stanovništvo povećalo i razmazilo, zbog čega ćete trebati graditi nove objekte i razmišljati o novim resursima.

A onda će Anno u tu osnovnu city builder formulu ubaciti i RTS misije u kojima ćete upravljati svojom malom mornaricom i boriti se sa protivničkim brodovima i podmornicama. U tim misijama ćete prikupljati specijalne resurse (inače nedostupne na mapama na kojima gradite svoja naselja), koje ćete potom iskoristiti za unaprjeđivanje određenih tvornica i njihovih proizvodnih pogona.

Na prvi pogled, ove borbene misije nisu posebno zanimljive - na raspolaganju imate tek flotu od tri broda, a ni same borbe nisu pretjerano teške, jer ćete svako malo nailaziti na bonuse u vidu pojačanja (kojima ne možete upravljati) ili droneova koji popravljaju vaše oštećene brodove. But then again, možda su na većim nivoima težine nešto zanimljivije, a u kasnijim stadijima igre i nešto komplikovanije, tako da ih neću otpisati dok ne zaigram finalnu verziju igre.

Za razliku od borbenih misija, element igre koji mi se puno više svidio je mogućnost izgradnje naselja na Arktiku, što sa sobom povlači nekoliko potpuno novih mehanika. Za početak, pametno pozicioniranje tvornica i stambenih objekata je na arktičkim mapama neophodno, jer vašim ljudima treba toplina, a ugrijati se mogu jedino ako žive blizu neke tvornice. Osim toga, moraćete im izgraditi i neke građevine i obezbijediti neke resurse koji nisu dostupni ostatku vašeg stanovništva koje živi u toplijim područjima.

I kao šlag na tortu, ubrzo ćete otkriti kako vašem stanovništvu sa sjevera trebaju neki resursi koje prikupljate na jugu, a ljudima sa juga neki proizvodi koje proizvodite na sjeveru, tako da ćete morati uspostaviti i trgovačke rute između svojih regija kako bi svima obezbijedili sve ono što im treba za dalji razvoj i prosperitet, a što će vama zauzvrat omogućiti da jednog dana stignete na Mjesec.

Nakon nekoliko sati druženja sa preview verzijom, mogu reći da mi se Anno 2205 prilično svidio. Igra izgleda jako lijepo i prava je uživancija gledati naselje koje ste sami izgradili, sa svim njegovim futurističkim vjetrenjačama, visokim zgradama, letećim automobilima i Tron-olikim motorima koji se vozaju okolo.

Istini za volju, nisam siguran da li će sve to biti previše jednostavno okorjelim ljubiteljima city builder žanra, iako mi se čini da bi redovno otključavanje novih zgrada i tvornica, zajedno sa mogućnošću izgradnje novih naselja u novim - i potpuno drugačijim - regijama, mogli biti dovoljno dobri razlozi da Anno 2205 barem isprobaju, ako već ne i razlozi da se uz njega zabave na duže staze.

http://anno-game.ubi.com/anno-2205/

SPECIFIKACIJE:
Žanr: city builder
Razvojni tim: Ubisoft Blue Byte Mainz
Izdavač: Ubisoft
Platforme: PC
Datum izlaska: 3. novembar 2015.