Kada sam prvi put čuo da Croteam radi na first person puzzle igri koja će se baviti filozofskim temama, ostao sam blago rečeno iznenađen i prilično zaintrigiran - ipak je riječ o studiju koji pamtimo po Serious Samu, serijalu koji sa zagonetkama i filozofijom nema baš nešto puno dodira. Tačnije - ako izuzmemo misteriju vrištećih bezglavih kamikaza, o čijem smislu postojanja ćete razmišljati dok ih budete tamanili minigunom ispred sfinge koja se ne zamara postavljanjem zagonetki - nema ga nikako.
I ne, niste u krivu ako ste pomislili kako ste za Talos Principle čuli poodavno, jer je PC verzija igre objavljena još u decembru prošle godine. Ali, obzirom na to da za dobre igre nikada nije kasno, izlazak njene PS4 verzije će mi poslužiti kao izgovor zašto se na novu Croteamovu igru na našem sajtu osvrćemo tek sada.
U Talos Principleu ćete uskočiti u čizme, ili, bolje rečeno metalni egzoskeleton neimenovanog androida, kojeg na početku igre u idiličnoj bašti budi glas sa neba koji se predstavlja kao Elohim, kreator svjetova koje vi trebate istražiti i u njima rješiti stotinjak i kusur zagonetki.
No, Elohim nije jedino “biće” koje ćete sresti u igri - nakon što riješite prvih nekoliko zagonetki, naći ćete se ispred ogromnog tornja čiji vrh se gubi u oblacima, a Elohim će vam striktno zabraniti da se popnete tamo. Sa druge strane, natpisi na okolnim zidovima i izvjesni Milton, misteriozna osoba sa kojim ćete komunicirati putem kompjuterskih terminala razbacanih po svijetu, će vas tjerati da se zapitate ko ste, gdje ste, zašto ste tu i zašto uopšte slušate Elohima. A ukoliko vam ni to ne bude dovoljan podstrek da zavirite u zabranjeni toranj, Milton će vas ubrzo početi navoditi “na krivi put”, govoreći vam da ne slušate Elohima i uvjeravajući vas da je spomenuti toranj itekako vrijedan istraživanja.
The Talos Principle na Sonyjevu konzolu stiže u Deluxe Edition izdanju, koje pored osnovne igre uključuje i njenu pozamašnu Road to Gehenna ekspanziju. Naravno, igra se na PlayStationu 4 vrti u 1080p rezoluciji, a i framerate će se - ako me oči ne varaju - uglavnom držati cifre od 60 frejmova u sekundi, uz povremene padove prilikom prvih posjeta novim područjima.
Yep, zvuči prilično biblijski, a još je i zanimljivije, jer je izbor ovdje na vama - da li želite slijepo slušati Elohima, nadajući se obećanom vječnom životu, ili mu se želite oduprijeti kako bi vidjeli šta se zapravo krije na vrhu tornja? Šta god da odlučite, igra će vam omogućiti da tim putem i krenete (iako ne garantujem da vas na tom putu neće usporiti sa kvalitetnim mozgolomkama). I usput će vas konstantno tjerati na razmišljanje - naime, osim što ćete svako malo nailaziti na poruke koje su okolo ostavljali drugi androidi, a koje će propitivati njihovu i vašu svrhu postojanja, često ćete imati priliku i da se zapitate šta se desilo sa ljudima, koji su po svemu sudeći izumrli.
Međutim, najinteresantniji filozofski aspekt igre se krije u raspravama koje ćete imati sa Miltonom i koje će vas natjerati da se između ostalog zapitate šta nas zapravo čini ljudima, zašto su dobri ljudi dobri, a loši loši, da li umjetna inteligencija može imati svijest i šta je to uopšte svijest.
Ovdje moram skinuti kapu scenarsitima igre Tomu Jubertu (FTL, The Swapper) i Jonasu Kyratzesu (The Sea Will Claim Everything), koji su obavili zaista odličan posao, svojim pisanjem angažujući mozak igrača zanimljivom tematikom i pitanjima - čak i onda kada bi se ti igrači htjeli odmoriti od razmišljanja o komplikovanim zagonetkama.
I dok su Jubert i Kyratzes bili zaduženi za scenario i filozofiju, Croteam je kreirao odličan first person puzzler sa preko stotinu zagonetki koje ćete rješavati više-manje slobodnim redoslijedom.
Naime, svaki od tri “svijeta” u igri ima po sedam prostorija, u kojima ćete pronaći po četiri odvojene lokacije sa zasebnim zagonetkama, koje možete (pokušati) riješiti kojim god redoslijedom želite - sve dok ste otključali lokaciju na kojoj se nalaze i gadget neophodan za njihovo rješavanje (više o tome u nastavku). Drugim riječima, u igri ćete uvijek na raspolaganju imati nekoliko različitih zagonetki, tako da ćete u svakom trenutku imati šta raditi - čak i ako ste zapeli na nekoj mozgolomki koja vam u tom trenutku djeluje nerješivo.
Same zagonetke ćete rješavati upotrebom nekolicine gadgeta koji vam služe da otvorite vrata do sigila (mali predmeti nalik na geometrijske oblike iz Tetrisa), sa kojima pak otključavate nove svjetove sa zagonetkama i nove spratove u zabranjenom tornju.
Načini na koje ćete upotrebljavati dotične gadgete su na prvi pogled jednostavni - sa jammerom blokirate laserske kapije, stacionarne turrete ili pokretne droneove koji vam blokiraju pristup sigilu, sa prizmama preusmjeravate lasere kako bi otključali zaključana vrata, sa kockama aktivirate sklopke osjetljive na težinu, a ventilatori vam služe za podizanje stvari u zrak ili njihovo guranje u određenom smjeru. No, kada shvatite na koje sve načine možete kombinovati te gadgete, kompleksnost zagonetki postaje znatno veća i zabavnija - prizme za preusmjeravanje lasera tako npr. ne možete podići koristeći ventilator bez da ih prvo pozicionirate na spomenute kocke, dok su recimo laseri dostupni u dvije boje koje ne možete ukrstiti, tako da će vam kocke i tu dobro doći kako bi prizmu sa plavim laserom podigli iznad one sa crvenim.
I taman kad se naviknete na osnovne gadgete, igra će u svoj arsenal mehanika uvesti i mogućnost snimanja komandi koje će potom obavljati vaš virtuelni dvojnik, pri čemu će svaki gadget imati svoju virtuelnu kopiju (virtuelna kocka sa kojom ste aktivirali sklopku za otvaranje vrata će tako npr. ostati na svom mjestu čak i kada pomjerite njenu “pravu” verziju), zbog čega ćete morati razmišljati ne samo o pravilnom pozicioniranju različitih gadgeta, već i o njihovim virtuelnim kopijama, ali i vremenu: kada ih smjestiti na jednu poziciju, a kada na drugu - i koliko se zadržati na svakoj od njih.
Iako će mi Serious Sam i dalje biti prva asocijacija na Croteam, izuzetno mi je drago što im je za rukom pošlo da kreiraju odličnu puzzle igru koja nudi idalan nivo izazova - zagonetki u igri ima gomila i dovoljno su teške za riješiti da ćete o njima uvijek trebati dobro promisliti, problemima stalno pristupajući iz novih uglova. A kada neku i riješite bez puno muke, osjećat ćete se prilično pametno.
Igra će uz to još i odličnim tempom uvoditi nove mehanike koje će dodatno zakomplikovati zagonetke, iako će i one koje se budu oslanjale na već poznate gadgete i trikove nastaviti biti iznenađujuće izazovne.
A kada ne budete razmišljali o tome kako riješiti neku od Croteamovih mozgolomki, Talos Principle će vas natjerati da razmišljate o drugim i još zanimljivijim stvarima - njegovoj priči i filozofskim temama. Stoga nemojte ponavljati moje greške i čekati neke nove verzije igre - zaigrajte je odmah i budite sigurni da vas i na PC-u i na PlayStationu 4 čeka vrhunski filozofski puzzler!
http://www.croteam.com/talosprinciple/
PLUS
odlične zagonetke, zanimljiva i kvalitetno napisana priča;
MINUS
vizuelni stil igre nije ništa posebno;
SPECIFIKACIJE:
Žanr: filozofski puzzler
Razvojni tim: Croteam
Izdavač: Devolver Digital
Platforme: PlayStation 4 (testirano), PC
Komentari 1 KOMENTARA
Barak utorak, 06 Oktobar 2015 22:22
Komentiraj