Za simpatičnog britanskog developera Mikea Bithella ste vjerovatno prvi put čuli tamo negdje oko 2012. godine, kada je lansirao svoj prvijenac - minimalistički indie hit i igru koje ćete se sjetiti svaki put kada vidite jednostavne geometrijske oblike - Thomas Was Alone.

No, ono što možda niste znali je podatak kako je Mike sa Thomasom kasnije osvojio i nekoliko BAFTA nagrada, zbog čega vas ne treba čuditi što su mnogi igrači sa nestrpljenjem čekali vijesti o njegovom idućem projektu. A one su uslijedile već 2013. godine, kada je najavljen Volume, stealth naslov inspirisan originalnim Metal Gear Solidom i legendom o Robinu Hoodu.

Fanovima MGS-a će na prvi pogled biti jasno odakle je Mike crpio svoju inspiraciju - Volume se igra iz izometrijske perspektive, a kompletna igra se odvija u virtuelnoj stvarnosti, u kojoj je sve predstavljeno jednostavnim trodimenzionalnim geometrijskim oblicima. U prevodu, igra izgleda poput modernizovane verzije Metal Gear Solid VR misija, a na njih će vas podsjetiti i svojim gameplayom.
Naime, nivoi u Volumeu su prilično kratki i svaki predstavlja zasebnu zagonetku koju treba riješiti šunjanjem i upotrebom nekoliko različitih gadgeta. Pri tome ćete skupljati i svojevrsne dijamante, koji simbolizuju razne drangulije koje u fazonu Robina Hooda kradete od bogatih i dajete siromašnim, što me je pak podsjetilo na fantastični Monaco (skupljanje dijamanata, a ne Robin Hood, d’oh).

Stražari u Volumeu su u jednu ruku prilično opasni, jer u većini slučajeva nose vatreno oružje sa kojim vas mogu ubiti u nekoliko sekundi. Ali, ukoliko im uspijete pobjeći i sakriti se prije nego vas pogode, odustaće od potjere za nekih desetak sekundi.

U biti, spomenute dijamante morate pokupiti na svakom nivou kako bi ga uopšte mogli završiti, jer vam upravo oni otključavaju izlaze, do kojih se, nakon što ih otključate, morate dovući kako znate i umijete.

I tu dolazimo do priče o stealth mehanikama - Volume je jedna od “čistih” stealth igara, u kojima se iz gabule ne možete izvući tako što ćete izvaditi najdraže oružje i potamaniti stražare koji su vas otkrili. Umjesto toga, šunjanje i izbjegavanje protivnika su obavezni, a kada (i ako) vas otkriju, imaćete par sekundi da im probate pobjeći iz vidokruga - inače vam ne gine povratak na zadnji checkpoint. I budite bez brige - checkpointi su po nivoima raspoređeni prilično velikodušno i moguće ih je manuelno aktivirati, tako da nikada nećete ponavljati velike dijelove nivoa, čak i kada zaglavite na nekim od njih (by the way, igra će uredno vratiti stražare na njihove pozicije nakon učitavanja checkpointa, čak i ako ste kroz njega prošli jednu milisekundu prije nego su vas se dočepali i ubili).

1/1

Još jedna od prokušanih stealth mehanika na koju se Volume oslanja je i vizualizacija protivničkog vidokruga, zahvaljujući kojoj ćete uvijek znati gdje vas tačno mogu vidjeti, a gdje ne. Isto tako, igra će vizualizirati i buku koju dižete npr. zviždanjem (koje koristite da protivnicima privučete pažnju), što je u kombinaciji sa već spomenutom vizualizacijom protivničkih vidokruga, ali i vizuelno minimalističkim nivoima čini vrlo čitljivom - u svakom trenutku možete stati, upratiti protivničke pozicije i patrolne rute, te detaljno isplanirati svoj sljedeći potez.

A to planiranje će nerijetko uključivati i nekoliko gadgeta koje ćete imati na raspolaganju na većini nivoa. I što je najbolje od svega, nijedan od njih vam neće omogućiti da protivnike eliminišete ili da ih se trajno riješite na bilo koji način, već će vam poslužiti isključivo za njihovo ometanje (poput raznoraznih mamaca na daljinsko aktiviranje ili svojevrsnih elektrošokova koji će ih onesposobiti na nekoliko sekundi) ili izbjegavanje (poput nevidljivosti ili maskiranja u njihove kolege).

Ako vam 100 nivoa koji stižu u igri nisu dovoljni, uvijek se možete baciti na one koje su kreirali igrači - naime, Volume nudi i editor nivoa, u kojem možete kreirati vlastite ili modifikovati već postojeće.

Međutim, koliko god ti gadgeti bili zabavni za koristiti, moram istaći kako je dobar dio nivoa u igri moguće proći na samo jedan način - onaj koji su zamislili njihovi dizajneri. Naravno, to ne znači da su ti nivoi loši, već da Volume jednostavno ne trebate posmatrati kao stealth igru u kojoj možete improvizirati i probleme rješavati na svoj način, kao što to npr. možete u novom Metal Gear Solidu.

Srećom, pored takvih nivoa, u igri ćete pronaći i one koji će vam ponuditi nekoliko različitih načina da ih riješite, što se prije svega ogleda u dostupnim gadgetima - obzirom da u svakom trenutku sa sobom možete nositi tek jedan gadget, kada na izboru budete imali više njih istovremeno, znaćete da idućem problemu možete pristupiti iz različitih uglova. A onda se trebate odlučiti da li npr. protivnike želite izbjeći korištenjem nevidljivosti ili ćete ih pak poslati da istraže drugu prostoriju korištenjem mamaca, dok se vi šunjate po njihovoj prethodnoj ruti.

Svo to šunjanje i pljačkanje je opravdano relativno zanimljivom pričom - naime, u Volumeu preuzimate ulogu Roberta Locksleya, mladića koji je u distopijskoj verziji Engleske u dvije hiljade pedeset i nekoj odlučio glumiti Robina Hooda. Rob će tako uskočiti u vlastiti VR setup sa umjetnom inteligencijom, pomoću kojeg će, u maniri današnjih streamera, siromašnoj i pokradenoj engleskoj javnosti preko weba pokazati kako da se ušunjaju u rezidencije korumpiranih političara i njihovih prijatelja kriminalaca - i kako da što lakše i brže pokradu sve što se tamo da pokrasti.

Kao što rekoh, priča je relativno zanimljiva (naglasak na onom relativno), a na većini nivoa ćete moći pročitati i razne mailove i članke iz novina koji će vas detaljnije upoznati sa novim engleskim vrhovnim poglavarom - Guyom Gisborneom, kojeg glumi dobri stari Andy Serkis. No, moram priznati da me Serkis u igri nije posebno impresionirao, iako je zvučao miljama bolje od Roba, kojem je glas posudio YouTube streamer Charlie McDonnell i koji zvuči potpuno neuvjerljivo. Ako ništa, situaciju sa glasovnom glumom izvlači Alan, Robov AI koji zvuči odlično - što i ne čudi, obzirom da ga je odglumio Danny Wallace, narator iz Thomas Was Alonea (a možda ga se sjećate i kao karizmatičnog Shauna iz prvih nekoliko nastavaka Assassin’s Creeda).

Ako ste pacifista koji voli šunjanje bez pretjeranog nasilja i oslanjanja na akciju u situacijama kada vas otkriju - i ukoliko vam ne smeta šunjanje po nivoima koji su svojevrsne zagonetke u čijem rješavanju nećete imati priliku da nešto puno improvizirate - Volume bi vam se vrlo lako mogao svidjeti.

Istina, glas glavnog lika bi vas mogao lagano iritirati, ali ćete igri progledati kroz prste jer je tu i odlični Danny Wallace. I što je još bitnije, samo šunjanje je zabavno, a stealth mehanike i više nego jasne i čitljive, tako da ljubitelji žanra ne bi trebali imati nikakvih problema sa uživljavanjem u ulogu modernog Robin Hooda.

zabavan stealth, gomila nivoa (i dodatni editor), Danny Wallace;

glas glavnog lika, recharging gadgeta nakon učitavanja checkpointa;

Žanr: stealth