The Chinese Room je jedan od onih studija koji vole praviti drugačije igre, inspirisane literaturom koju malo koji razvojni tim još koristi kao podlogu za svoja interaktivna djela. A sada, nakon Dear Esthera i nastavka Amnesie, stiže nam i njihov najnoviji naslov - Everybody’s Gone to the Rapture - u kojem ćemo iskusiti nešto drugačiju apokalipsu nego smo na to navikli.

Everybody’s Gone to the Rapture naprosto odiše britanskim štihom, što i ne čudi - ne samo da iza igre stoji britanski razvojni tim, već je i njena priča inspirisana, kako kažu sami developeri, “vrlo britanskom apokaliptičnom SF literaturom iz 60-ih i 70-ih”. A ukoliko vam ni to nije dovoljno Britanstva, biće vam drago čuti da se radnja igre odvija u izmišljenom seocetu Yaughtonu u engleskoj pokrajini Shropshire, gdje ćete pronaći sve što biste u jednom engleskom seocetu i očekivali - idilične livade i šumarke, prelijepe kuće sa još ljepšim dvorištima, poneku telefonsku govornicu (crvenu, naravno), kao i neizbježnu krčmu ili dvije.

Kao i u Dear Estheru, gameplay u Raptureu se svodi na šetanje po svijetu igre i slušanje tuđih monologa i dijaloga, samo što sada imate nešto više slobode u skoro-pa-open-worldu, tako da ćete dijelove priče otkrivati vlastitim tempom i redoslijedom.

Nego, gdje se tu uklapa apokalipsa, pitate se? Bez želje da vam otkrivam previše - na početku Rapturea ćete se zateći na ulazu u Yaughton u kojem više nema ni žive duše, iako su tragovi njegovih stanovnika i njihovih života i dalje sveprisutni. Tu negdje ćete naići na radio na kojem ćete čuti poruku od doktorice Kate Collins, koja tvrdi da je posljednja preživjela, a ubrzo potom, pred vama će se naći i misteriozni svjetlosni trag koji lebdi zrakom i koji očigledno želi da ga pratite. I tu kreće još jedna neobična avantura The Chinese Rooma.

Kroz igru ćete šetati Yaughtonom i pratiti spomenuti svjetlosni trag, koji će vas voditi do odjeka događaja koji su prethodili nestanku svih njegovih stanovnika. Naime, iako u igri nećete sresti nijedno živo biće, svako malo ćete nailaziti na svojevrsne svjetlosne pojave nalik na duhove ljudi koji su tu donedavno živjeli. A kroz njihove dijaloge (koji će se aktivirati kada im priđete) ćete otkrivati priču o doktorici Collins, njenom mužu Stephenu i njihovom istraživanju misteriozne pojave u lokalnom opservatoriju - pojave koja prijeti uništenjem ljudske rase.

1/1

Priča o doktorici Collins i njenom istraživanju u igri je isprepletena i sa brojnim drugim pričama o stanovnicima Yaughtona, kroz koje ćete upoznavati njihov karakter i međusobne odnose (biće tu svega što priliči jednoj mahali, jer je Yaughton upravo to - mahala, ali oku i uhu jako ugodna engleska mahala). I što je najbolje od svega, svaki dijalog i monolog u igri su fantastično napisani i odglumljeni, tako da će svaki lik na kojeg naiđete djelovati uvjerljivo i na mjestu. Drugim riječima, djelovaće jednostavno - ljudski.

Rapture ne preza ni od environmental storytellinga, koji će se odlično nadovezati na brojne dijaloge.

I dok su priča i likovi zanimljivi sami po sebi, ono što me posebno impresioniralo u igri je njena atmosfera, koja je naprosto fenomenalna - Everybody’s Gone to the Rapture je postapokaliptična igra u kojoj ćete se opustiti i u otkrivanju čije priče ćete uživati u potpunom miru, šetajući kroz predivna engleska ruralna područja i slušajući soundtrack Jessice Curry koji je, jednom riječju, savršen. Štaviše, iako sam i prije igranja Rapturea čuo samo riječi hvale na račun njene muzike, Jessicin soundtrack me je toliko oduševio da sam se naježio čim sam čuo prvu numeru u igri. A oduševljenje soundtrackom nije splasnulo ni nakon toga, jer je svaka iduća orkestralna numera - pogotovo one sa horovima - bila podjednako lijepa i spokojna, te se savršeno uklapala u ostatak igre.

I tu se vraćam na ono što sam rekao na početku - The Chinese Room vole praviti drugačije igre, čemu je Everybody’s Gone to the Rapture najnoviji i najbolji dokaz. A uz to je još i bolji i interesantniji od njihovog prvijenca, meni ne toliko drage Esther.

Stoga zaboravite sve što znate o apokalipsi, pristavite čaj i pripremite se za jednu potpuno drugačiju avanturu. Ugodnu, idiličnu i, u svakom smislu te riječi - britansku.

zanimljiva priča i likovi, fantastična atmosfera, savršen soundtrack;

motion kontrole dok se ne naviknete na njih, povremeno rušenje igre (vjerovatno problem nezakrpljene press verzije);