Još tokom perioda provedenog u beti, Reaper of Souls je igračima jasno dao do znanja kako su u Blizzardu svjesni gdje su sve pogriješili sa trećim Diablom – loot sistem je bio vidljivo poboljšan, aukcijske kuće su postale stvar prošlosti, nivo težine je bilo moguće mijenjati po želji (bez potrebe da igru odigrate i po nekoliko puta kako bi  otključali neki iole normalan izazov), a u igru su usput dodani i nova klasa, novo poglavlje, kao i potpuno novi end-game mod.

I, na sreću svih ljubitelja Diabla III, sve što nas je oduševilo u beti je i dalje tu – štaviše, dobar dio promjena i poboljšanja koja sa sobom donosi Reaper of Souls nije ograničen na samu ekspanziju. Loot 2.0 sistem i novi nivoi težine su tako dostupni i u originalnom Diablu III, te u njima mogu uživati i igrači koji ne kupe ekspanziju. Sa druge strane, odmah moram razočarati PC igrače koji su se ponadali kako će sa gašenjem aukcijskih kuća igra konačno dobiti i offline mod – Diablo III ćete još uvijek moći igrati isključivo online, što sa sobom povlači i povremene probleme. Konkretno, tokom testiranja ekspanzije, više puta sam se susreo sa greškom 3007, izazvanom neobičnim bugom koji bi me izbacio iz igre ako bih ugasio General Chat (a ko još normalan igra solo sa uključenim General Chatom?). Srećom, problem je nakon nekoliko dana nestao, ali to ne mijenja činjenicu da su always online zahtjevi potpuno nepotrebni sada kada su dani aukcijskih kuća iza nas.

OK, a sada se bacimo na novitete – za početak, Loot 2.0 je zaista osjetno bolji od originalnog Diablo III loot sistema. Oprema koju čudovišta budu ostavljala iza sebe će tako u većini slučajeva biti prilagođena klasi koju upravo igrate, tu će nerijetko biti i posebni bonusi za neke specifične skillove (poput recimo bonusa od 10% na štetu koje nanose sve one Witch Doctorove žabe), a da i ne spominjem Legendary loot, koji je iz jedne krajnosti otišao u drugu – meni i prijateljima sa kojima sam igrao Reaper of Souls se znalo desiti da pronađemo i po 2-3 Legendary itema u 10-15 minuta. Što i nije toliko loše, pogotovo ako imate sreće i pronađete neko od zanimljivijih Legendary oružja koji spawnaju posebne minione ili poboljšavaju neke od ionako odličnih skillova za vašu najdražu klasu.

Direktno vezan za loot je i novi sistem težina, kojih ovaj put ima 5 (Normal, Hard, Expert, Master i Torment), a koje možete mijenjati kada god to poželite. Tako ćete u početku vjerovatno željeti igrati na nekoj od manjih težina, kako obične zombije i skeletone ne bi morali mlatiti i po 10-15 sekundi, da bi nakon što pronađete zanimljiviji loot sa boljim statistikama mogli mirne duše povećati težinu i uživati u znatno zabavnijoj igri i većim izazovima.

Diablo III: Reaper of Souls i dalje briljira u onom najbitnijem aspektu - sočnom hack'n'slash tamanjenju neobičnih čudovišta u raznolikim i interesantnim područjima koja odušu gotičkom atmosferom

A osim što povećavaju izazov i igru čine zabavnijom, veći nivoi težine sa sobom donose i veće šanse da pronađete Legendary opremu, kao i više iskustvenih poena i zarađenog zlata, što u kombinaciji sa povremenim Bonus XP vikendima i novim fontanama koje umjesto obnavljanja healtha daju bonus na zarađeni XP, rezultuje prilično brzim levelovanjem likova. Za usporedbu, u originalnom Diablu III mi je trebalo skoro po 20 sati da Monka i Demon Huntera dovedem do 40. nivoa, da bih Crusadera u Reaper of Soulsu levelovao na 66. nivo za svega 5-6 sati. I to bez da sam sa njim odigrao ijedan od glavnih questova, na koje sam zaboravio iste sekunde kada sam sa Witch Doctorom završio story mod.

Naime, nakon što odigrate glavne Reaper of Souls questove i pobijedite finalnog bossa (koji je, kao i većina njih u igri, prilično dobar), te ostanete razočarani činjenicom da igra nema finalnu CGI animaciju kao drugi Blizzardovi naslovi (koliko god priča bila loša, Blizzardove CGI animacije bi me uvijek radovale), otključat ćete Adventure mod, u kojem se kriju Bounties i Nephalem Rifts end-game sadržaji.

1/1

Bounties će vas, kao što im i ime kaže, počastiti sa raznoraznim zadacima koji za cilj imaju da pronađete i ubijete određeno čudovište, a nerijetko će vam dati i dodatne zadatke koji se, gle čuda, svode na ubijanje još više čudovišta u određenim područjima. A uspješnim obavljanjem Bounties zadataka zarađivat ćete Blood Shards i ključeve za Nephalem Riftove, što me dovodi i do drugih end-game noviteta.

Blood Shards ćete tako koristiti za kupovinu opreme "naslijepo", kod unuke legendarnog Gheeda iz Diabla II, dok će vam Neplahem Rift ključevi poslužiti za otključavanje... pa, Nephalem Riftova, u kojima vas čekaju totalno randomizirane kombinacije čudovišta i područja iz same igre, sa puno više opasnih elitnih protivnika, ali i većim šansama da pronađete Legendary loot.

I koliko god sam po izlasku Diabla III trubio da igri ne trebaju end-game sadržaji i kako se ljudi trebaju pomiriti sa činjenicom da je igre moguće izguštati i zaigrati nešto drugo, moram priznati da je Adventure mod odličan dodatak Diablu III. Prije svega, više ne moram trpiti dosadne likove i isto tako dosadnu priču, kontantno preskačući in-engine animacije kako bih se što prije vratio u akciju, a tu je i dodatni bonus – igru sada mogu upaliti i na neobaveznih 15-20 minuta, te sa rajom iz WoW guilda (e da, Reaper of Souls je uveo i podršku za guildove/klanove) odigrati jedan Nephalem Rift, osvojiti koji Legendary primjerak opreme i vratiti se drugim igrama ili obavezama...

...što sam na kraju i počeo raditi – igranje solo mi je, da budem iskren, malo i dosadilo (rekoh ja, da bih nekoliko minuta nakon pisanja teksta zaglavio u igri na skoro sat vremena, "uzimajući screenshotove"), jer se igra svela na tumaranje već viđenim (ali i dalje odlično dizajniranim) područjima, ubijanje nebrojenih demona i kupljenje loota koji ostavljaju iza sebe, da bih potom samo bacio brzinski pogled na inventar i zelene/crvene strelice koje daju do znanja koliko je neki primjerak opreme bolji ili gori od onog kojeg već imam. Ali, lagao bih ako bih rekao da ne planiram zaigrati PS4 verziju igre kada se ista pojavi na tržištu, jer me itekako privlači ideja lokalnog Diablo III multiplayera, offline moda u kojem ne moram brinuti o konekciji tokom igranja, ali i mogućnosti igranja sa gamepadom.

Do tada, ne preostaje mi ništa drugo nego da povremeno upalim Reaper of Souls na PC-u i sa prijateljima odigram Nephalem Rift ili dva, te isto preporučim i vama. Pogotovo ako ste već uživali u Diablu III, jer Reaper of Souls ispravlja sve veće probleme koji su krasili Blizzardov posljednji hack'n'slash, pa ne vidim razlog zašto ne bi isprobali Crusadera, sredili Malthaela i usput pokupili omanju gomilu Legendary loota.

ispravljeni skoro svi problemi originalnog Diabla III, vrhunski hack'n'slash feel, tradicionalno kvalitetna Blizzard produkcija;

još uvijek always online, još uvijek bez podrške za gamepad, priča;

hack'n'slash akcioni RPG