Oni koji me poznaju (a ne poznaje me mnogo ljudi, jer sam druželjubiv kao električni dalekovod) upoznati su i s time da Gabriel Knight serijal smatram nečim najboljim što je avanturistički žanr ikada izrodio. Dobro, uz The Longest Journey. Stoga je sasvim logično da sam se Moebiusu radovao kao malo dijete smarthponeu, budući da je on nova igra autorice Gabriel Knighta, Jane Jensen, inače jedne od najsposobnijih i najkreativnijih žena u industriji igara. Međutim, šta njoj talenat znači kada se ne uklapa u trenutne radikalno-feminističke trendove industrije? Tako su glavni likovi Moebiusa ne jedan, nego dvojica muškaraca, od kojih se ne zna ko je napuhaniji. Malachi Rector se ponaša upravo onako kako biste mogli zaključiti na osnovu njegovog imena – snobovski i nadmeno, dok je David Walker hodajuća hrpa ispravnosti, moralnosti, pravde i mišića, nešto kao prosječan kečer.

Gospodin Rector i njegov vjerni pratilac kečer ovdje će proći kroz priču koja neće razočarati ljubitelje Dana Browna i uvijek popularne mješavine stvarne historije i natprirodne misterije. Malachi je, naime, angažovan od strane tajnovite organizacije američke vlade da istraži navode o ubistvima osoba čiji život i mentalno-fizičke karakteristike izgledaju kao pljunuta kopija određenih poznatih ličnosti iz historije. Stvar postaje sve čudnija što dalje odmičete, do te mjere da ćete vjerovatno pokušati na Internetu pronaći da li postoji kakva stvarna teorija o ponavljanju historije! Rector na kečera nailazi u drugom poglavlju, gdje će vam po prvi put i pasti na pamet zašto se Malachi baš i ne slaže sa ženama (hint: nije zbog pjesama Tome Zdravkovića).

Radnja je pravi misteriozni natprirodni triler koji će vas zabavljati do samoga kraja ove poprilično duge avanture (nekih desetak sati), a prije nego što započnete igranje, obavezno pogledajte kratki uvodni strip u glavnom meniju, koji će malo pojasniti čudan karakter Rectora i njegove napredne umne sposobnosti. Rectorova moć zaključivanja pretočena je u nekoliko vrsta zagonetki – "čitanje" karaktera drugih ljudi, analiziranje historijskih podataka i određivanje vrijednosti antikviteta, što je zapravo njegova profesija koja ga je i dovela do navedenog neobičnog posla. Tumačenjem zašto neko hoda u pohabanoj odjeći, čačka nos ili radi nešto treće prozrijet ćete karaktere likova i radi se o vrlo jednostavnoj gameplay mehanici koju često možete i naslijepo riješiti. Druga dva tipa zagonetki, s druge strane, zahtijevaju čitanje i opažanje detalja. Iako nisu preteške, pojedinci su prokukali su zbog toga što im igra ne daje hintove u vezi toga šta, gdje, koliko i kad valja kliknuti za prolazak zagonetke i da li je pri tome potrebno dubiti na glavi. Glupost.

Kada su dizajn i generalni ugođaj u pitanju, jedina stvar na koju se mogu požaliti je to što igri nedostaje ona "Skupilo se poremećeno društvo" atmosfera iz sva tri dijela Gabriel Knighta, a posebno iz drugog, gdje ste istraživali lokalno njemačko seoce i dvorac u potrazi za vukodlacima. Eh, uspomene. Moebius prebrzo skače s lokacije na lokaciju i ima manjak tog nekog polusandbox dizajna koji vam omogućuje da se zaista osjećate kao detektiv. Dizajn, iako prelijep, stoga nije značajan koliko bi bio da se više zasniva na većim i uvezanijim lokacijama, a manje na isjepkanim klaustrofobičnim isječcima posjećenih gradova koji djeluju kao različito postavljene bine na pozornici. Također, predmete potrebne za rješavanje zagonetki možete pokupiti samo kada naiđete na zagonetke povezane s njima, što rezultira nepotrebnim backtrackingom. Zahvaljujući ovome, igračima je uskraćeno zadovoljstvo raspetljavanja tradicionalnog avanturističkog zbunjolitisa oko toga zašto, pobogu, u inventoriju imate bombonu, čekić, ljepljivu traku, otrov za miševe i izgrižen burek star dva dana. Igra je zabavna, ali ne prelazi onu granicu iznad koje bi upala među klasike.

Naravno, bilo bi lijepo da je Pinkerton Road na raspolaganju imao budžet od 40-ak miliona dolara i da se to primijetilo u igri, ali i ovako, Moebius je jedan od bolje dizajniranih naslova u zadnje vrijeme. Povrh svega, jedna je od rijetkih novijih avantura koja donosi originalnu i zaista zabavnu priču, umjesto danas popularnog melanholičnog prenemaganja.

1/1

Dizajn, priča, amosfera misterije, likovi, dužina, zagonetke nisu totalno maloumne

Uzimanje predmeta samo kada su odmah potrebni, nedovoljno iskorišten potencijal settinga

Žanr: Avantura; Razvojni tim/izdavač: Pinkerton Road/Phoenix Online Publishing; Minimalno: 2.0GHz, 2GB RAM, 512MB video; Preporučeno: 2.0GHz, 4GB RAM, 1GB video; Igrano na: Athlon64 X2 5600+, 4GB RAM, GF GTX 275