Bivši developeri Bioshocka očigledno vole svoje neobične vodene avanture - nakon uspješne Kickstarter kampanje za interesantni The Flame in the Flood, u kojem ćemo ploviti rijekom kroz “post-društvenu Ameriku”, od sasvim drugog tima dizajnera koji su nekada radili na Irrationalovoj uspješnici nam sada stiže još jedna postapokaliptična igra u vodenom settingu.

No, osim vode i Unreal Enginea (tj. novije verzije dotičnog), Submerged sa Bioshockom i nema baš nekih dodirnih tačaka.

Za razliku od Bioshocka, Submerged ćete igrati iz trećeg lica i svo vrijeme u igri ćete provesti iznad, a ne ispod vode. Pored toga, tokom svoje avanture nećete sresti nikakve protivnike, a uprkos skakanju i pentranju po ruševinama potopljenog grada, vaš lik ne može poginuti niti nastradati na bilo koji način.

Naime, osnova Submerged gameplaya je plovidba čamcem između nebodera i spomenika koji vire iz mora, te povremeno penjanje na njihove vrhove kako bi pokupili idući predmet koji će vam biti neophodan za napredovanje kroz priču. Pri tome je prilikom plovidbe nemoguće potonuti, a prilikom penjanja nemoguće pasti, bilo da se pentrate po prozorima i balkonima zgrada, bilo da prelazite uske grede između njih ili se spuštate nekim od rijetkih ziplineova razapetih po gradu.

Sama priča prati sestru koja sa ranjenim bratom stiže u neimenovani grad, gdje će morati pronaći lijekove, hranu i piće koji će biti neophodni za njegovo spašavanje i preživaljvanje. Usput ćete otkrivati i priču o njihovoj porodici, ali i o gradu u kojem ste se zadesili - a obje su ispričane bez ikakvog dijaloga ili starih dnevnika koje možete pročitati. Umjesto toga, Submerged svoju priču priča kroz minimalističke sličice nalik na piktograme, dok su jedine riječi u igri one koje se tiču vašeg idućeg cilja i koje ćete pročitati u titlovima prilikom početka nove “misije”.

1/1

Misije sam ovdje stavio pod navodnike jer one u Submergedu i ne ostavljaju dojam klasičnih misija, jer igra ne pruža apsolutno nikakav izazov i, nažalost, ne djeluje živo niti nudi bilo kakva iznenađenja, zbog čega će svo to vaše penjanje po zgradama i potraga za idućim ciljem biti prilično dosadnjikavi.

Kvaliteti igre ne doprinose ni njeni drugi elementi - animacije kretanja vašeg lika su prilično krute, samo trčanje je za moj ukus bilo presporo, a penjanje dosadno, kako zbog nedostatka izazova i slobode (ne samo da nikako ne možete pasti, već ne možete ni skočiti sa viših na niže pozicije, čak i kada skokovi djeluju savršeno izvodivi), tako i zbog monotonog izgleda zgrada i drugih objekata po kojima ćete se penjati.

A kada se ne budete penjali po zgradama kako bi se dočepali idućeg objekta koji bi trebao pomoći vašem bratu, vrijeme ćete provoditi ploveći u svom čamcu, kojeg možete i nadograđivati, što je na početku djelovalo kao element igre koji bi mogao biti zanimljiv, da bih ubrzo nakon toga otkrio da je sve što na čamcu mogu nadograditi njegov boost, za koji je po gradu razbacano dvadesetak identičnih nadogradnji.

Ako ništa, igra vas neće daviti sa previše nepotrebnih stvari, tako da ćete uvijek automatski pronaći lijek/hranu/piće koji vam trebaju, neovisno od toga na koju od ključnih zgrada ste se popeli. Također, nakon što dođete do traženog objekta, igra će vas poštedjeti dosadnog spuštanja niz zgradu i prikazaće kratku animaciju u kojoj će se naša heroina sama vratiti svom bratu.

Iako na prvi pogled ne izgleda kao jedan od tzv. walking simulatora, Submerged je u svojoj biti upravo to - ne nudi vam nikakav izazov, protivnike ni zagonetke, već vam priča svoju priču, dok vi šetate plovite okolo i pokušavate pomoći svom bratu. I ne, u tome nema ništa loše - pogotovo kada se ideje dizajnera, svijet igre, priča i likovi realizuju na odgovarajući način. No, studiju Uppercut Games to baš i nije pošlo od ruke.

Grad kojim ćete ploviti će djelovati zanimljiv tek u početku, ali ćete ubrzo shvatiti da ne nudi neku raznolikost i da nije interesantan za istraživanje, baš kao ni priča, uprkos svojim elementima koji podsjećaju na predivni Shadow of the Colossus. Umjesto iznenađenja, interesantnog i raznovrsnog svijeta i kvalitetne atmosfere, u Submergedu će vas dočekati tek dosadnjikavo penjanje kroz monotone lokacije i osrednja priča, te poneki kit i delfin koji će plivati pored vašeg čamca, dok se vi pitate zašto ne igrate nešto bolje.

svijet i priča na početku djeluju zanimljivo...

...ali ubrzo ćete shvatiti da nisu ništa posebno, te da im nedostaje raznolikosti, iznenađenja i kvalitetnije atmosfere;

Žanr: avantura