Na Internet bespućima trenutno vlada omanja pomama za ovom igrom. Na kritike igrača, jedan od njenih autora koji se taktički nazvao "Blizzard" ide okolo i piše postove o tome kako je Victor Vran super, a igrač koji ga kritikuje nije u pravu iz ovog ili onog razloga. I istina, kada tek počnete igrati ovaj akcijski RPG, bit ćete oduševljeni. Atmosfera je slična onoj iz Diabla 2, glavni lik daje turobne komentare na stanje svijeta oko sebe, a dizajn protivnika i lokacija je bez mane.

Takav osjećaj će vam potrajati nekih 4-5 sati, nakon čega se stvari počnu opasno ponavljati – ponavljaju se protivnici, njihove kombinacije, situacije, oprema koju dobijate od njih, bitke su preslične, dungeoni su nemaštoviti i sve tako, do samog kraja, kada ćete već biti ubijeni u pojam ako smognete snage da dođete do njega.

Victor Vran je tokom najava privukao pažnju igrača sličnošću glavnog lika i nekih lokacija sa The Incredible Adventures of Van Helsingom. Ali, sam gameplay je potpuno drugačiji od Van Helsinga, onako kako se krvavica razlikuje od normalne kobasice. Gameplay u Victor Vranu je prejednostavan i zasnovan na gnječenju nekoliko tipki koje uzrokuju pojavljivanje različitih šljaštavih i vatrometnih efekata u svijetu igre. Pritisnete tipke "E" i "3" i onda gledate bezbroj ekslozija, munja i brojeva koji iskaču okolo. "Wow, jesam to ja uradio?" – pitate se, potpuno distancirani od akcije na ekranu.

Priča počinje vašim dolaskom u grad poharan najezdom demona, vampira i slične gamadi. U obližnjem zamku je smješteno jedino ljudsko uporište, koje vam služi kao hub sa trgovcima, opremom za crafting, odnosno poboljšavanje pronađenih predmeta te kao mjesto na kojem ćete preuzimati questove za nastavak radnje. Umjesto klasičnih roleplaying atributa poput snage i agilnosti, imate nekakve Destiny karte koje vam dodaju postotke na napad, odbranu i regeneraciju; zatim, hrpu oružja za blisku i udaljenu borbu sa raznim specijalnim bonusima i vrlo ograničen izbor magija.

Kao što rekoh, na početku ćete zaista uživati: opremljeni gore spomenutim stvarčicama, veselo ćete pržiti, sjeći i rešetati grozd za grozdom protivnika. Na jednoj strani imate dungeon sa nebrojenim paucima različitih oblika, veličina i sposobnosti. Na drugoj strani imate gotsku četvrt grada popunjenu kamenim krilatim demonima koji će biti neranjivi sve dok im ne priđete ispod nosa. Često ćete bježati kroz hodnike katakombi, povremeno se okrećući da iza sebe pripucate na mješovitu hordu sastavljenu od kostura, duhova i zombi-grobara. U tim trenucima, Victor Vran je stvarno, stvarno dobar!

Problem nastaje kada shvatite da su autori materijal od nekoliko sati razvukli na 30-40 sati gameplaya. Apsolutno sve adute su ispucali u prvoj trećini igre. Prva tri puta kada preživite masovnu bitku sa 50 slabijih i nekoliko jakih protivnika, brisat ćete graške znoja sa čela i sjediti na ivici stolice zapeti kao puška. Nakon što po 100. put prođete sličnu bitku, sav šarm kojeg su imali masovni obračuni u ovoj igri isparit će kao zemičke za Prvi maj. U kasnijim dungeonima i lokacijama, svakih 10 metara ćete imati epsku bitku, čime, naravno, one prestaju biti epske, a postaju izvor čiste dosade.

Tačke za spawnanje protivnika su toliko gusto raspoređene da vam uopšte više neće predstavljati nikakvo iznenađenje kada vam se gamad pojavi iza leđa. "Gle, sanduk sa vrijednom opremom!". Epska bitka, duhovi sa četiri tone hitpointa. "Gle, most!". Pripremite magije. "Gle, neistraženi prolaz!". Juh, takvi su najgori. Znači, bukvalno svakih 10 metara. Čisti pain in the ass. Pri tome svaka grupa protivnika ima sličnu taktiku i dizajneri igre su potpuno nemaštovito primjenjivali presličan recept u njihovom sastavljanju sve do kraja igre. I sve to samo s jednim ciljem – da vas natjeraju da grindate zlato za precijenjenu opremu u zamku. Oprema koja ispada iz priklanih protivnika je pri tome 99 posto vremena loše kvalitete, tj. beskorisna.

1/1

I sve ovo važi samo za normalni nivo težine. Ako želite da vam bitke traju 20 puta duže i da vas na svakom ćošku zadržavaju 10 minuta, zaigrajte na hard. Mazohisti na raspolaganju imaju i modove (nazvane Hexovi) koji gameplay čine težim u zamjenu za veći postotak iskustvenih poena zarađenih od borbe. Čak ni to nije sve – svaki put kada izađete iz igre, resetuju se sva čudovišta na trenutnoj mapi. U prevodu: bolje vam je da ne prekidate igranje dok ne otključate sve ulaze u dungeone na određenoj mapi, jer vam u suprotnom valja sve opisano ponovo prolaziti ukoliko želite aktivirati fast-travel do nekog dungeona.

Najprostije rečeno, Victor Vran je akcijski RPG najgore vrste – onaj namijenjen opsesivno kompulzivnim osobama koje osjećaju potrebu da prikupljaju achievemente. Igra se u drugoj polovici momački popiškila na svu atmosferičnost svog početnog dijela.

A, nije da nije moglo drugačije. Victor Vran krasi odličan sistem tečne kontrole kombinacijom WASD tipki i miša, zbog čega podsjeća na neke old-school akcijske naslove. Također, dizajn nivoa ima donekle intrigantnu vertikalnu dimenziju nekarakterističnu za ovakve izometrijske igre – prepreke možete preskočiti, a na više platforme se možete uspentrati dvostrukim ili trostrukim skokovima. Često vam se time otvaraju alternativne rute kroz nivoe, ali kao što sam već objasnio, kasnije od toga nećete imati koristi budući da je svaki pedalj popunjen istim hordama neprijatelja.

Kad se sve sabere i oduzme, Van Helsing je dosta bolji, maštovitiji i raznolikiji – ali, samo njegov prvi dio. Ukoliko se pitate zašto sam Vrana ocijenio relativno pozitivno, razlog je podrška za kooperativni gameplay uz koji je, vjerujem, iskustvo prolaska igre znatno podnošljivije. Uostalom, prvih pet sati je zaista odlično. Rekao bih da vrijedi dvije porcije ćevapa – ali, ne više od toga.

https://www.victorvran.com/

Ocjena: 3

Cijena: 20 eura

PLUS
Grafika, atmosfera, osnovna ideja

MINUS
Nevjerovatna repetitivnost, grind

SPECIFIKACIJE:
Žanr: Akcijski RPG
Razvojni tim/izdavač: Haemimont Games/EuroVideo Medien
Minimalno: dvojezgreni procesor na 2GHz, 4GB RAM-a, GeForce 8800, Radeon HD 4000 ili Intel HD 4000 (minimalno 512MB VRAM-a), Windows Vista SP2
Preporučeno: Četverojezgreni procesor na 2.5GHz, 8GB RAM-a, GeForce 560 ili Radeon HD 5800, 64-bitni Windows 7
Igrano na: Athlon64 X2 5600+, 4GB RAM, Radeon HD 7790