Ako neko zna izvući esenciju žanra i na osnovu nje kreirati odličnu igru koja će privući milione igrača, onda je to nesumnjivo Blizzard. StarCraft, Diablo i World of Warcraft su već godinama bili savršeni dokazi te tvrdnje, da bi im se prije nekoliko mjeseci pridružio i Hearthstone, minimalistički Collectible Card Game (iliti CCG) sa kojim Blizzard još jednom potvrđuje kako zna šta radi. A nakon nekoliko mjeseci u beti, Hearthstone je nedavno konačno postao dostupan svim zainteresovanim igračima – i to potpuno besplatno.

U biti, Hearthstone je vjerovatno najjednostavniji mogući CCG koji možete zamisliti – tu su dva igrača sa svojim deckovima od po 30 karata, koji za cilj imaju spustiti protivnički health na nulu. A to će postići korištenjem nekoliko tipova karata – Minion karte predstavljaju jedinice koje postavljate na "ploču" i sa kojima možete napadati protivnika (svaki Minion ima vlastiti health i jačinu napada, a protivnika može napasti tek u idućem potezu), dok Spell karte predstavljaju magije koje se "izvršavaju" istog trenutka kada ih odigrate i ne ostaju na ploči. Na kraju, tu su i Weapon karte, koje herojima omogućavaju da i sami napadnu protivničke heroje i jedinice (o tome nešto više kasnije).

Pri tome, svaka karta će vas koštati određenu količinu mane – oba igrača meč počinju sa jednom jedinicom mane, a u svakom idućem potezu će na raspolaganje dobivati po još jednu, do maksimalno 10 jedinica, koje dobivate nakon desetog poteza. Naravno, potrošena mana će se osvježavati nakon svakog poteza, što igri osigurava odličan tempo – na početku meča ćete tako igrati slabije i jeftinije karte, da bi nakon nekoliko poteza igra eskalirala, a kasnije i završila sa korištenjem ultra-jakih i skupih karata.

Kao i u drugim CCG igrama, uspjeh u Hearthstoneu će ovisiti ne samo o vašoj vještini, već i sreći – nije mi se jednom desilo da po nekoliko poteza čekam na tu sudbonosnu kartu, za koju znam da je u decku, samo kako bi me protivnik sredio k'o od šale, da bi karta koju sam toliko priželjkivao bila prva koju bih izvukao u idućem meču

I tu se vraćamo na ranije spomenute heroje, koji na ploči predstavljaju same igrače – svaki ima ukupno 30 healtha, vlastiti specijalni skill i specifične karte, što su elementi koji ovise od njihove klase. Naime, Hearthstone nudi 9 igrivih klasa, poznatih iz originalnog World of Warcrafta i ovdje odlično prenesenih u CCG oblik. Hunter će se tako fokusirati na Beast jedinice za koje ima gomilu specifičnih karata i bonusa (poput fenomenalnog Starving Buzzarda, koji vam omogućava da za svakog odigranog Beast Miniona izvučete još jednu kartu iz decka), dok recimo Warlock igra nešto rizičnije i dobija razne bonuse na štetu vlastitog healtha (kada prvi put sravnite protivnika sa zemljom, svega par poteza nakon što ste sebi spustili health na jednocifren iznos, osjećat ćete se fenomenalno).

Pored toga, biće tu i raznih karata koje će ljubiteljima (World of) Warcrafta izmamiti osmijeh na lice, poput Druidove karte koja na ploču poziva 3 Treant Miniona sa Chargeom, koja će igraču biti na raspolaganju samo u tom potezu. A šta je sad kojeg vraga Charge, pitate se? Eh, tu sam vas čekao.

1/1

Kako se igra ne bi pretvorila u apsolutni CCG minimalizam koji bi vam dosadio u rekordnom roku, Blizzard je u Hearthstone ubacio gomilu zanimljivih, ali i dalje jednostavnih mehanika. Minioni koji imaju Charge će tako moći napasti u istom potezu u kojem ih odigrate, dok će oni sa Tauntom glumiti "tenkove" koje protivnik mora napasti prije nego napadne bilo koju drugu kartu. Osim toga, tu su i raznorazni Battlecry, Deathrattle, Stealth, Overcharge i drugi modifieri čije savladavanje i usavršavanje će biti itekako zabavno, ali nikada prekomplikovano. A obzirom da igra ima i solidan tutorial u kojem ćete se sukobiti sa poznatim likovima iz Warcraft univerzuma i koji će vas naučiti osnovama svih bitnih mehanika, ovdje nemam namjeru zalaziti u detalje kako koji od spomenutih modifiera funkcioniše.

Sa druge strane, ono što bih vam vjerovatno trebao objasniti su modovi igre, koji se za sada svode isključivo na PvP (odnosno Player vs Player) mečeve, u kojima se borite sa drugim igračima. OK, tu je i skirmish mod u kojem možete isprobavati nove karte i deckove u sukobima sa umjetnom inteligencijom, a uskoro stiže i Naxxramas ekspanzija sa dodatnim singleplayer sadržajima, ali srž igre su svakako borbe sa drugim igračima. A oni će se odvijati u dva moda: tzv. Constructedu, gdje sami sastavljate svoje deckove i birate koje karte želite koristiti, te Areni, koja predstavlja Hearthstone verziju tzv. Draft moda iz drugih CCG igara. Za neupućene, Draft predstavlja mod u kojem deck sastavljate od random karata koje vam igra ponudi, neovisno od toga da li te karte imate ili ne.

Same karte ćete otključavati na nekoliko načina – osnovne, specifične za svaku klasu, ćete dobijati levelovanjem te klase na 10. nivo, a nove "paketiće" sa po 5 karata ćete moći kupovati za pravi novac ili za Gold zarađen u igri (jedan paketić košta 100 Golda, dok za pravi novac možete kupiti isključivo 2, 7, 15 ili 40 paketića, što će vas koštati 2,70€, 9€, 18€ i 45€, respektivno). Također, nove karte možete i sami napraviti u Crafting modu, za koji ćete "materijale" dobijati disenchantanjem karata koje vam ne trebaju.

I budite bez brige – igra je savršeno igriva i bez da na nju potrošite ijedan euro, jer ćete Gold zarađivati obavljanjem dnevnih questova (koji se svode na zadatke tipa: "pobijedi 5 puta sa Druidom" ili "aktiviraj 40 Spellova"), kao i nakon svake treće pobjede, tako da jedinu opasnost po vaš novčanik predstavlja eventualna ovisnost o Arena mečevima. Naime, pristup dotičnim će vas koštati 150 Golda ili 1,80€, a u Areni ostajete do svoje 12. pobjede ili 3. poraza – ovisno od toga šta od to dvoje prije dočekate.

Sve to je upakovano u fenomenalnu i za Blizzard tradicionalno simpatičnu audio-vizuelnu prezentaciju – igra počinje otvaranjem ogromne kutije sa kartama, ploče na kojima se igrate nude i interaktivne elemente, a brojne karte imaju i posebne animirane bonuse (poput Warlockove karte koja uništava sve Minione na ploči uz spektakularne efekte). Očekivano, tu je i odličan soundtrack, a igra će uvijek odavati dojam kao da joj je drago što ste tu – svaki put kad je pokrenete dočekaće vas simpatični patuljak sa porukom dobrodošlice, u statistikama ćete pronaći samo detalje o svojim pobjedama, a ni drugi igrači vas neće moći iznervirati tokom igre u chatu, jer istog ni nema.

Ukratko, Hearthstone je vraški zabavan, čak i ukoliko u životu nikada prije niste igrali neki CCG. Štaviše, mene je toliko impresionirao da me je uspio zainteresovati i za druge igre iz žanra (čak sam se iskeširao i za Android: Netrunner core set i ekspanziju – kako je tek to genijalan CCG!), što je sa sobom povuklo i više druženja sa prijateljima i igranja "pravih" CCG i igara na ploči, na čemu Blizzardu mogu jedino zahvaliti.

Free-to-Play

odlične CCG mehanike, atmosfera, kratki i uvijek zanimljivi mečevi;

Collectible Card Game;