Prošla generacija konzola nam je donijela nekoliko zaista vrhunskih tabačina, ali koliko god da sam uživao u Street Fighteru IV i Marvel vs. Capcomu 3, Mortal Kombat mi je ostao u sjećanju kao najzabavnija od svih. Krvava i zabavna borba, pristupačan multiplayer, presmiješni Test Your Luck mečevi i gomila singleplayer sadržaja su bili dovoljni da uz igru provedem ko zna koliko sati. Naravno, ne smijem zaboraviti ni story mod koji nije bio puki niz borbi sa dvije animacije zalijepljene na početku i kraju - umjesto toga, NetherRealm se potrudio da kreira mod u kojem su standardne borbe bile uokvirene konstantnim animacijama i zanimljivom pričom koja nas je vodila od lika do lika i kroz bezbrojne arene.

I upravo je takav story mod najzabavniji singleplayer element novog Mortal Kombata - učitavanja između borbi su ponovo zamaskirana zanimljivim animacijama koje će nam prikazati kako su se pojedini likovi našli u određenim situacijama. Umjesto da vas počasti sa dosadnim loading screenom nakon kojeg će se Johny Cage boriti protiv Scorpiona, Mortal Kombat X će vam prikazati animaciju koja vas upoznaje sa radnjom igre i koja će neprimjetno preći iz scene u kojoj Scorpion napada Cageov helikopter, u scenu njihove borbe na tlu ispred oborenog helikoptera. Nakon borbe, čeka vas neprimjetan prelaz na iduću animaciju, eventualno novog lika i neku sasvim treću arenu - i tako sve do kraja igre, zahvaljujući čemu se stiče dojam da priča nikada ne staje i zbog čega mi je malo falilo da MKX odigram u jednom 5-satnom dahu.

Osim borbi i animacija između njih, svoje mjesto u igri su ovaj put pronašle i quick-time sekvence. No, budite bez brige - čak i ako fulite neke od QTE tipki, igra će se nastaviti, a jedine posljedice vašeg neuspjeha će biti par ogrebotina na vašem liku i činjenica da niste otključali dodatne okvirove i pozadine za svoj Kombat Kard, koji je ionako nebitan.

Priča igre prati dešavanja u periodu od 25 godina nakon kraja prošlog Mortal Kombata - Shao Kahn je pobijeđen, ali se na scenu vratio Shinnok, koji će zajedno sa svojim slugama napasti Earthrealm i našu dobro poznatu grupicu dobričina. Pri tome će neki od starih likova - na sveopšte iznenađenje - konačno dobiti priliku da ostari. Naime, obzirom na već spomenuti period od 25 godina koji pokriva priča MKX-a, Johny Cage, Sonya Blade, Kenshi Takeda, Jax i drugi su sada nešto stariji... iako se i dalje mlate kao da su u cvatu mladosti.

Međutim, iako nije oslabio stare likove, veliki skok u timelineu je sa sobom donio nešto puno bolje - djecu tih starkelja kao nove igrive likove. Očekivano, Johny Cage i Sonya Blade su se na kraju spetljali i dobili kćerku Cassie, a tu su još i Kenshijev sin Takashi Takeda, Kung Laov rođak Kung Jin, te Jaxova kćerka Jacqui.

Priča i dijalozi su daleko od dubokoumnih i pametnih, no slagao bih ako bih rekao da me radnja i likovi nisu prilično zabavili i nasmijali - pogotovo kada bi na scenu stupili potomci starih Mortal Kombat faca - Cassie Cage, Takashi Takeda, Kung Jin i Jaxova kćerka Jacqui.

Svi oni će vas u borbi podsjetiti na svoje pretke i mentore - Cassie i njen stil borbe su očigledno inspirisani stilovima njenih roditelja, Takashi je u borbi agilan kao i njegov učitelj Scorpion, a Jacqui koristi napredne metalne rukavice i stil borbe koji izgleda kao Jaxov i zvuči kao udaranje protivnika njegovim metalnim rukama (upravo taj klang-klang zvuk mi je jedan od najdražih u cijeloj igri).

Pored starih dobričina, njihove djece i, naravno, Scorpiona i Sub-Zeroa, MKX donosi i nekoliko poznatih negativaca poput Reptilea, Quan Chija i Mileene, ali i nekoliko potpuno novih likova. Među njima, moji favoriti su D’Vorah, insektolika dama sa fantastičnim glasom, koja na protivnike šalje rojeve insekata, Kotal Kahn, car Outworlda inspirisan astečkim božanstvima, te Ferra i Torr, dva lika koja vodite istovremeno, pri čemu je Ferra mala djevojka koju ogromni Torr nosi na leđima, dok se njihovi napadi svode na Torrove udarce i njegovo bacanje Ferre na (i kroz) protivnike.

1/1

Sa aspekta gameplaya, tu je tek nekoliko promjena u odnosu na prošli nastavak, tako da će se Mortal Kombat veterani vrlo brzo navići na MKX. Sistem osnovnih napada, comboa i specijalnih poteza je ostao isti kao i ranije, baš kao i “energetska skala” koju punite nanošenjem i primanjem štete - jedan poen sa skale možete iskoristiti za pojačavanje određenih specijalnih napada, dva poena možete iskoristiti za combo breaker, dok sva tri poena koristite za aktiviranje krvavih X-Ray poteza.

Od manjih noviteta, tu je sistem Stamine, koja se puni sama od sebe i koju možete koristiti za trčanje, dashing unazad, kao i za interakciju sa arenama u kojima se borite. Naime, kao i u Injusticeu, u MKX-u je moguće iskoristiti pojedine elemente arene kako bi udarili protivnika ili kako bi ga preskočili i izvukli se iz ćoška u koji vas je satjerao.

Za svaku pohvalu je i jako pregledan meni sa kombinacijama tipki za izvođenje različitih napada dostupnih liku kojeg trenutno vodite. Svaki put kada je pauzirate, igra će vam automatski izlistati neke od osnovnih napada vašeg lika, a tu je i posebna sekcija sa svim njihovim potezima, uredno raspoređenim u odvojene sekcije, gdje ih možete obilježiti kao favorite i potom aktivirati njihov prikaz tokom same igre.

Pored Stamine i interaktivnih objekata u arenama, vrijedi istaći i povratak Brutalities napada, koje je prilično teško aktivirati, jer svaki od njih ima posebne zahtjeve i morate ga izvesti kao combo finisher tokom zadnje runde. I to je sve što vam mogu reći o njima, jer još uvijek nisam uspio izvesti niti jedan Brutality, tako da sam se na kraju mečeva uvijek vraćao klasičnim Fatality finisherima.

Ipak, najveći novitet su tri različite varijante svakog od igrivih likova, pri čemu svaka od njih donosi po nekoliko različitih napada koji nisu dostupni u druge dvije. Uzmimo npr. Scorpiona - dok ste u prošlim nastavcima prilikom izbora starog nindže uvijek igrali sa istim likom, sada se prije početka meča morate opredijeliti za jednu od njegove tri varijante. Ninjutsu varijanta mu daje dva mača i poseban set napada sa njima, Hellfire mu daje mogućnost izvođenja vatrenih napada, dok Inferno varijanta podrazumijeva napade u kojima mu pomaže poseban pakleni demon.

Ovdje moram priznati kako sam u početku bio skeptičan, misleći da se pojedinačne varijante međusobno neće dovoljno razlikovati kako bi opravdale svoje uključivanje u gameplay MKX-a. Ali, nakon nekoliko dana igranja mi je postalo jasno da to nije slučaj - iako je većina osnovnih i specijalnih napada, kao i combo poteza, identična u svim varijantama, posebni setovi napada koje svaka od njih donosi sa sobom zaista mijenjaju način na koji igrate sa pojedinim likovima. Kod nekih likova su mi tako odgovarala sva tri stila, kod nekih nijedan, a kod nekih sam se pak mogao navići na jedan ili eventualno dva.

I dok je sam gameplay podjednako dobar, ako ne i bolji nego u prošlom nastavku, MKX pati od nekoliko problema. Za početak, story mod je osjetno kraći u odnosu na prošli nastavak, a umjesto zabavnog i nerijetko preteškog Towera sa različitim izazovima iz prošle igre, tu je sada nekoliko manje zanimljivih tornjeva. U njima ćete igrati klasične Arcade, Endless i Survival modove, ali i serije mečeva sa random modifierima, te Test Your Might mini-igru. Pored toga, MKX nudi i tri varijante Living Towers online tornjeva koji se mijenjaju svakog sata/dana/sedmice i koji su nešto zanimljiviji od offline tornjeva.

Također, moram istaći i nekoliko problema sa online segmentima igre - nakon online mečeva, igra će se prilikom povratka u multiplayer meni morati ponovo konektovati na Warner Bros. servere, što je prilično iritantan proces. Isto tako, nekad će jednostavno izbaciti error prilikom aktiviranja multiplayera ili pokušaja pristupa Living Towers tornjevima, iako je sa vašom Internet konekcijom sve u redu (problem ćete riješiti ponovnim pokretanjem multiplayera/online tornjeva). A da i ne spominjem Ranked matchmaking koji će vas bacati u ralje preiskusnih igrača koje nikad nećete pobijediti, ili činjenicu da je multiplayer u PS4 verziji regionalno zaključan, tako da možete zaboraviti na igranje sa ljudima koji ne žive u Evropi...

U Kryptu ćete za novac zarađen u igri kupovati nove Fatality i Brutality poteze, nove kostime za likove, ali i različite concept art crteže, muziku sa soundtracka i druge slične bonuse. I što je još bolje, Kryptom ćete se kretati u prvom licu, u maniri igara kao što je Legend of Grimrock, a tu su i random sukobi sa protivnicima koji bi vas mogli prilično isprepadati...

Srećom, online segment igre nudi odlični Rooms sistem, gdje je moguće pronaći grupe igrača različitih skillova koje jednostavno možete izazvati na dvoboj, a igra će vam nakon svakog online meča ponuditi i opciju za brzi revanš, bez potrebe da se vraćate u glavni meni.

Od drugih problema, tu su i omražene mikrotransakcije, koje vam između ostalog omogućavaju da za pravi novac kupite Easy Fatalities tokene, sa kojima možete izvesti Fatality poteze pritiskom svega dvije tipke. Ako ništa, Easy Fatalities tokeni i nisu toliko bitni, a ukoliko vam već zatrebaju, možete ih pronaći i u Kryptu, koji se pokazao kao jako zabavan dodatak igri… iako bi bilo lijepo kada bi se tokom igranja klasičnih mečeva moglo zaraditi više in-game zlatnika koje bi onda trošili u Kryptu.

I da, prije nego zaboravim, na listu problema dodajte i činjenicu da je Goro preorder bonus koji je iz nekog razloga još uvijek nedostupan na evropskom PlayStation Storeu, tako da na igranje sa njim možete zaboraviti ukoliko MKX niste preorderovali - sve i da ste spremni platiti ga pravim novcem.

No, ako ostavim te zamjerke po strani, Mortal Kombat X se pokazao kao još jedan odličan nastavak ovog krvavog i brutalnog serijala. Osnovni gameplay je i dalje zabavan i pristupačan, ali i težak za usavršiti. Story mod, iako kraći nego ranije, nikada nije bio zabavniji, a tu su i dalje preludi Test Your Luck mečevi u kojima nikad ne znate kakvi vas modifieri čekaju u idućoj borbi.

Svemu tome dodajte još i Tower izazove i borbe, te solidni online i uvijek zabavni lokalni multiplayer i slika postaje kompletna. Jako krvava, ali kompletna i vrijedna vašeg vremena ukoliko ste ljubitelj tabačina - i pogotovo Mortal Kombata.

odličan gameplay, zabavan story mod, zanimljivi i zabavni novi likovi, Test Your Luck mečevi;

mikrotransakcije, povremeni problemi sa konekcijom u online modovima, novi tornjevi - iako zabavni - nisu zanimljivi kao Tower iz prošlog nastavka;

Žanr: tabačina