Otkako je Shinji Mikami, inače originalni kreator Resident Evila, napustio Capcom, stvari nisu išle baš najbolje za jedan od najstarijih survival horror serijala. Peti nastavak je još i bio dobar, ali je šesti sa svojim fokusom na akciju i napucavanje razočarao brojne fanove. No, tu negdje oko šestog nastavka, Capcom se vratio survival horror korijenima sa Resident Evil Revelationsom, koji je nedavno dobio i drugi nastavak - i to u vidu epizodne igre.

A kada su već krenuli eksperimentisati, u Capcomu su odlučili ići do kraja i epizodni format odraditi na svoj način, ignorišući aktuelne trendove u industriji - umjesto da izbace prvu epizodu i tek onda nastave sa razvojem njenih nastavaka, kreirali su kompletnu igru i igračima je ponudili epizodno na sedmičnoj bazi.

I, mogu vam reći, taj koncept mi se sviđa puno više u odnosu na onaj kod igara čije nove epizode čekamo po mjesec-dva, jer ovako imamo priliku odigrati jednu epizodu, znajući da je iduća odmah iza ugla i da ćemo je zaigrati već sljedeće sedmice.

Samu igru je možda najlakše opisati kao kombinaciju Resident Evila 5 i originalnog Revelationsa - fokus je na preživljavanju i napetim sukobima sa protivnicima, uz dodatak kooperativnog multiplayera. Naime, u svakom trenutku možete voditi jednog od dva lika i ukoliko Revelations 2 budete igrali sami, kontrolu nad drugim likom preuzima AI (s tim da se između njih obično možete prebacivati po želji). No, ukoliko pri ruci imate i drugi kontroler, Revelations 2 možete zaigrati u split-screenu, kada igra postaje zabavnija, iako možda gubi dio svoje horor čari jer je više ne igrate sami u mraku i sa slušalicama na ušima.

Svaka epizoda igre je podijeljena na dva dijela - u jednom vodite Claire Redfield i Moiru Burton, dok u drugom vodite Barryja Burtona i djevojčicu Nataliu. Pri tome svako od njih ima svoje specifičnosti - Claire i Barry npr. mogu koristiti noževe za blisku borbu, ali i različite pištolje, sačmarice i automatske puške, dok je Moira ograničena na korištenje pajsera i poneke bombe. Sa druge strane, Natalia može koristiti tek dimne bombe i ciglu sa kojom može udarati protivnike ili ih sa njom gađati.

Priča igre je više-manje standardni Resident Evil - tu su zle korporacije i njihovi opasni virusi, likovi koji ih pokušavaju zaustaviti, kao i dobro poznati “no fucks given” stav kada su u pitanju šašave scene i dijalozi. Jedan od likova koji bježe od zombija će tako uzviknuti “Mother of balls, my life is awesome!”, dok će Barry helikopter zabijen u zgradu prokomentarisati sa rečenicom: “That’s one hell of a parking job.”

I tu dolazim do jednog od najboljih elemenata gameplaya - Claire i Moira, odnosno Barry i Natalia će se odlično dopunjavati sa svojim skillovima. Moira tako npr. može ošamutiti protivnike svojom baterijskom lampom, nakon čega će ih Claire oboriti na zemlju udarcem nogom, da bi ih Moira potom dokrajčila pajserom.

Još bolje kombinacije skillova ćete koristiti kada budete igrali kao Barry i Natalia - naime, dok je Barry hodajući tenk sa gomilom naoružanja i bombi, Natalia ima nadnaravne vještine koje joj omogućavaju da “osjeti” (čitaj: vidi) protivnike i kroz zidove. Samim tim, u igri se ponekad možete opredijeliti i za stealthy pristup, iako sam se ja u kooperativnom multiplayeru uglavnom oslanjao na izravne sukobe.

A osim što može vidjeti protivnike kroz zidove, Natalia može otkriti i njihove slabe tačke, što će biti od ključnog značaja prilikom sukoba sa nekim od većih i opasnijih čudovišta. I da, može “osjetiti” gdje se nalaze nevidljivi one-hit-kill protivnici, zbog čega su sukobi sa njima bili apsolutni highlight mog Revelations co-op multiplayer iskustva - dok jedan igrač vidi siluetu čudovišta, drugi mora pratiti njegove upute i nišaniti tamo gdje mu saigrač kaže, tako da svako uspješno obaranje nevidljive prokletinje obično rezultuje oduševljenjem i fist-bumpovima.

1/1

I dok je osnova gameplaya solidna zahvaljujući likovima čiji se skillovi međusobno dopunjavaju, atmosfera igre mi je bila tek okej. Istini za volju, bilo je tu i nekoliko prilično napetih scena, ali me igra nije držala na ivici fotelje kao što je to pošlo od ruke Bloodborneu (čovječe, toliko sam toga rekao o toj igri, a zaboravio sam spomenuti da je riječ o totalnom hororu!). Ako ništa, dizajn sukoba sa protivnicima je imao svojih momenata, pogotovo kada bi se igra okrenula dobrom starom Resident Evilu 4 i stavila nas u kuću opkoljenu bijesnim protivnicima koji pokušavaju ući unutra.

A kada sam već kod elemenata igre koji su mi “tek okej”, moram spomenuti i kontrole, koje omogućavaju istovremeno kretanje i pucanje, ali koje imaju i jedan problematičan element - trčanje. Naime, u Revelationsu 2 trčite držanjem pritisnute tipke X (odnosno A na Xbox kontroleru), što bi bilo ok kada bi vaš lik bio koliko-toliko okretan u tim situacijama, što ovdje nije slučaj.

I dok Claire i Barry mogu pokupiti dobar dio predmeta i resursa na koje naiđete u igri, tek će Moira i Natalia moći pronaći “sakrivene” predmete, koje otkrivate korištenjem baterijske lampe u slučaju Moire, odnosno uz Natalijina nadnaravna čula.

Tako ćete prilikom bježanja od protivnika uz npr. neke stepenice morati trčati prema njima i potom usporiti kako bi se okrenuli u pravom smjeru… osim ako ne želite izgledati kao budala koja jedva skreće i konstantno udara glavom u zidove.

Usput, ubjedljivo najgori element dizajna igre je nekonzistentnost nevidljivih zidova na kojekakvim ivicama objekata - na početku igre nećete nikako moći pasti sa greda i stijena po kojima se krećete, da bi se dizajneri negdje pred kraj igre predomislili i odjednom uklonili nevidljive zidove sa nekih litica. Kako i zašto - ne znam, ali znam da ovakve dizajnerske odluke ne želim vidjeti ni u jednoj igri.

Kada završite kampanju, za što će vam trebati nekih osam sati, možete se baciti na Raid mod i njegovih 150 i kusur misija i desetak različitih igrivih likova.

Raid mod predstavlja arkadni dio igre u kojem se borite sa protivnicima na različitim mapama (čini mi se da tu ima i mapa iz prethodnih nastavaka). Usput ćete zarađivati i bodove za učestvovanje na leaderboardsima, te sakupljati nova oružja i dijelove za njih, kao i iskustvene poene za svoje likove, sa kojima ih možete levelovati i otključavati nove aktivne i pasivne skillove.

Također, za razliku od glavne kampanje, koja nudi isključivo lokalni (split-screen) multiplayer, Raid mod je moguće igrati kako u lokalnom, tako i online multiplayeru.

U Revelationsu 2 ćete naići i na crafting, skill i upgrade sisteme. Kroz igru ćete tako pronalaziti resurse koje ćete koristiti za kreiranje raznoraznih improviziranih bombi i healing itema, tu i tamo ćete moći unaprijediti svoja oružja, a između epizoda ćete moći “kupiti” i unaprijediti i nekoliko (uglavnom neinspirativnih) skillova.

Stoga, ukoliko vam se svidi mehanika borbe iz glavnih epizoda, ne sumnjam da ćete odvojiti barem nekoliko sati i za Raid mod. Ovdje bih rekao da ću mu se možda čak i ja vratiti idućih dana, ali znajući sebe, jedina igra kojoj ću se vratiti je Bloodborne… barem dok ne stigne Witcher 3.

Bilo kako bilo, osim osnovne četiri epizode i sadržajem bogatog Raid moda, Revelations 2 nudi još gomilu drugih dodatnih sadržaja. Tu je tako nekoliko alternativnih kostima za likove, kao i par alternativnih gameplay modova za svaku od epizoda, različite figurice, concept art slike i kojekakvi drugi collectiblesi. A ukoliko kupite Season Pass sa svim epizodama ili fizičko izdanje igre, dobićete i dodatne bonuse povrh svega navedenog, uključujući i dvije nove epizode igre sa Moirom i Nataliom, ali i dodatne likove za Raid mod.

***

Resident Evil Revelations 2 me nije oduševio, ali ni razočarao - igra je sasvim solidna u singleplayeru i još zabavnija u split-screenu, a tu je i ogromni Raid mod koji bih volio igrati još neko vrijeme - samo što vremena nemam. No ukoliko ga vi imate i ukoliko ste ljubitelj Resija, Revelations 2 bi se mogao pokazati kao odličan način za ubiti nekoliko dana dok čekate Resident Evil 7 i nadate se povratku serijala među gaming velikane.

co-op gameplay, Raid mod, gomila sadržaja;

kontrole prilikom trčanja, nekonzistentni elementi dizajna;

Žanr: survival horror