“Demokratija je sam život” piše na loading screenu dok se učitava jedna od ko zna koliko proceduralno generisanih planeta u Helldiversima, najnovijoj igri Šveđana iz Arrowheada. “Ukoliko vas pogode, objekti lansirani supersoničnim brzinama iz orbite mogu nanijeti ozbiljne tjelesne povrede” tvrdi idući loading screen, još jednom dajući do znanja kako se kreatori Magicke i Showdown Effecta i dalje vole dobro zafrkavati.

***

Da se razumijemo - humor ludih Šveđana i opuštena atmosfera igre će vam biti očigledni i prije nego zaigrate njen tutorial, jer Helldivers počinje animacijom u kojoj ćete saznati kako su ljudi u dalekoj budućnosti u Svemiru naišli na nekoliko gadnih vanzemaljskih rasa, koje su potom odlučili upoznati sa konceptom demokratije.

U igri preuzimate ulogu jednog od Helldiversa, ultimativnih specijalnih jedinica koje će demokratiju - naravno - Svemirom širiti onako kako samo ljudi znaju - zasipanjem neukih vanzemaljaca gomilama olova i prženjem laserima.

U svaku misiju možete ponijeti ukupno 4 vlastita Stratagema (plus one specifične za misiju), ali bi se proces njihovog aktiviranja mogao pokazati kao relativno komplikovan. Naime, kako bi prizvali neki od Stratagemova, potrebno je držati tipku L1 i potom unijeti kombinaciju određenih tipki na D-padu, što je nekada prilično teško dok kao posljednji preživjeli član tima pokušavate pobjeći gomili buba koje su vam za petama…

Arrowhead je pri tome zadržao osnovni gameplay koncept koji bi trebao biti poznat svim ljubiteljima Magicke - Helldiversi se igraju iz izometrijske perspektive, a iako ih je moguće igrati solo, preporučio bih vam da ih zaigrate u lokalnom ili online multiplayeru sa do tri druga igrača - čisto kako bi mogli uživati u svim ljepotama friendly fire mehanike i slučajnog ubijanja svojih saboraca.

A obzirom da je ovdje riječ o SF igri, saborce ćete umjesto magijama ubijati kojekakvim tenkovima, mechovima, mitraljezima, stacionarnim turretima i više-manje svime što vam dođe u ruke… i što vam padne sa neba.

Naime, svaka misija u igri počinje tako što zajedno sa svojom grupom Helldiversa slijećete na planetu u Hellpodovima (uz fantastičan zvuk i tresak prilikom slijetanja!), a u istim takvim Hellpodovima ćete dobijati i Stratagemove, odnosno razne bonuse u vidu dodatne municije, specijalnih oružja, tenkova, mechova i čega sve ne.

1/1

Samih Stratagemova ima priličan broj i u nekoliko dana igre, tokom kojih sam levelovao svog lika na 13. nivo, otključao sam tek mali dio njih. No, isto tako moram priznati kako sam bio prilično spor i kako nisam obraćao puno pažnje prilikom izbora misija - neke nude nagrade u vidu dodatnih XP poena, dok će neke druge otključati novi Stratagem, oružje ili armor set za vašeg lika (ja sam bio sretan i zadovoljan čim sam otključao svog minijaturnog Metal Gea… pardon, mecha, ali ćete vi možda preferirati drugi stil igre i neke potpuno drugačije Stratagemove kao što su npr. bacač plamena ili neko lasersko čudo koje liječi druge igrače).

Arrowhead je sve te gameplay mehanike iz “glavne” igre iskombinovao i sa meta igrom - velikim ratovima na tri fronta u kojima učestvuju svi igrači Helldiversa kada su online. Sa svakom vanzemaljskom rasom ćete se tako boriti u drugim dijelovima galaksije, napredujući prema njihovom homeworldu. No, ukoliko se globalni napori Helldivers zajednice ne pokažu kao dovoljni, vanzemaljci će krenuti osvajati vaša područja i napredovati prema vašem homeworldu savršeno demokratskog imena - Super Earth.

Ipak, svi ti Stratagemovi ne bi puno značili da osnova igre nije kvalitetna, što ovdje nipošto nije slučaj. Za jednu izometrijsku pucačinu, Helldiversi su odlični, neovisno od oružja kojeg koristite - bilo da pokušavate srediti male protivnike udarcima kundakom ili pucanjem iz slabašnog, ali korisnog pištolja, bilo da ste se opredijelili za neki od teških mitraljeza. Tome dodajte još i specifične mehanike nišanjenja (protivnike morate pogoditi pod pravim uglom), zalijeganja (kada vas protivnici i saborci ne mogu upucati, ali vas mogu zgaziti ili napasti melee napadima), reloadanja (ukoliko se odlučite reloadati oružje prije nego potrošite svu municiju iz šaržera, reload će trajati kraće, ali ćete izgubiti nepotrošene metke) i prikupljanja posebnih kristala koje ćete kasnije koristiti za unaprjeđivanje oružja i Stratagemova - i dobićete sasvim dovoljno sastojaka za vrlo zabavan shoot’em’up…

...a još nisam ni spomenuo različite rase vanzemaljaca i tipove protivnika specifične za svaku od njih - od uvijek mrskih buba, pa do vanzemaljaca koji su me sa svojom nevidljivošću i nekim jedinicama podsjetili na Protosse iz Starcrafta, u Helldiversima ćete potamaniti svako nedemokratsko biće na koje naiđete.

Helldiversi nude čak 12 nivoa težine - prvih nekoliko je moguće igrati i sam, dok su na 4. i 5. već poželjni i saborci, a na 6. i 7. ćete naići na prave probleme (veće težine da i ne spominjem).

Također, vrijedi napomenuti kako se svaka misija u igri odvija na proceduralno generisanoj mapi, a tu je i uvijek drugačija kombinacija ciljeva koji variraju od escort misija i osvajanja kontrolnih tačaka, pa do odbrane područja koja su pod napadom i čuvanja vozova koji putuju mapom.

I da, čisto da znate - protivnika u igri ima bezbroj i možete ih ubijati dok se boje ne rastope, ali oni će nastaviti da naviru sa svih strana, tako da vam je najpametnije da se saberete i obavite ciljeve misije, te nakon toga pozovete dropship koji će vas izvući iz belaja - osim ako slučajno ne ostanete na lokaciji njegovog slijetanja, kada će jednostavno sletjeti na vas i lišiti vas života.

***

Ako bih Helldiverse morao opisati u par riječi, vjerovatno bih rekao kako su - divno haotični. Jer koliko god haos čovjeka nekada može iznervirati, toliko ga nekada može i opustiti, a mene su Helldiversi prilično opuštali - čak i kada bi pred sami kraj misije neko od saboraca prizvao nepotrebni Stratagem koji bi sletio meni na glavu ili kada bi, nakon aktiviranja Hell-bombe, svi članovi tima potrčali na suprotne strane, samo kako bi zaginuli nekoliko sekundi kasnije, jer igra ne dopušta da se previše odmaknemo jedni od drugih.

I ne, to nije nimalo loše, jer je srž igre upravo u tom kooperativnom multiplayeru i haosu prijateljske paljbe sa kojom će uigrani saborci znati izaći na kraj. Sve dok ispod njih ne izroni gigantska buba, a neko od njih slučajno upuca drugog člana tima i potom ostane zgnječen ispod vlastitog Stratagema koji padne sa neba...

opuštena atmosfera i humor, prezabavan gameplay, Stratagemovi, friendly fire mehanika i ludilo koje donosi sa sobom;

poneki bug i povremeni problemi sa diskonektovanjem između misija u multiplayeru;

Žanr: shoot'em'up