Prošlogodišnji The Adventures of Van Helsing, prema skromnom mišljenju vašeg autora, predstavlja jedan od najzabavnijih akcijskih RPG-ova kojih se trenutno moguće dočepati. Osim što ima vrhunski dizajn protivnika i okruženja, prepucavanje između glavnih likova, Katarine i Van Helsinga, počesto zna biti i urnebesno smiješno. Netom prije nego što smo isprobali zatvorenu betu nastavka, dotični je sa sredine aprila odgođen na 22. maj – s razlogom. Brojni sitniji grafički i zvučni bugovi ne smetaju previše gameplayu, ali sigurno zahtijevaju žestok crunch time za poliranje.

Razvojni tim NeocoreGames, prije ovoga poznat po King Arthur RPG/TBS serijalu, jedan je od najupečatljivijih primjera "Getting sh.t done" mentaliteta u industriji igara – sa Van Helsing serijalom se ne izmotavaju previše i umjesto beskrajnih dorada enginea i dodavanja kojekakvih revolucionarnih noviteta, u nastavku su odlučili naprosto ponuditi nove doze pretežno istog iskustva koje je krasilo i prošli dio. Noviteti se uglavnom vrte oko šireg izbora borbenih opcija u vidu tri klase (klasika: borac, čarobnjak i mehaničar), razornijeg sistema specijalnih moći i mikromenadžmenta jedinica u područjima masovnih obračuna kakvo je ono u beti, koje nije ni približno toliko zanimljivo koliko zvuči. Beta je zaključana na likove višeg levela, što je pri našem igranju automatski rezultiralo i krvavijom akcijom zbog velikih hordi jakih monstruma koji sa svih strana salijeću cijenjenog Abrahama i duh njegove duhovite (buahahaha!) kolegice. Po pitanju sirove akcije, sve funkcioniše kako i treba kada je u pitanju ovakav tip igara: novac, predmeti i protivničke utrobe lete na sve strane.

S druge strane, pak, priča po svemu sudeći neće biti baš briljantna, čak ni u usporedbi sa onom iz prvog dijela. Za početak, tu je isprana premisa pobune protiv režima (kao u Thiefu 4, Mirror's Edgeu, Dishonoredu i bezbroj drugih igara priproste radnje), pri čemu je beta smještena u isprano industrijsko okruženje. Nije nam baš najjasnije zbog čega su autori odlučili s javnošću prije izlaska čitave igre podijeliti baš smeđu mapu popunjenu poprilično ružnim fabrikama, šinama, cijevima i teksturama, ali ako je to najbolje što mogu ponuditi, imamo problem. Neki od najimpresivnijih aspekata prethodnika su upravo level dizajn i originalni questovi. Nasuprot tome, ova beta demonstrira izuzetnu lijenost razvojnog tima kod motivisanja igrača da nastavi trčkarati okolo i klati također lijeno razmještene i repetitivno složene grozdove neprijatelja. Spomenuto donošenje odluka o rasporedu jedinica i prioritetima pri odbrani industrijskog distrikta od najezde čudovišta nema neke korjenite posljedice po nastavak igre. Također, nisam siguran da mi se dopada povećan broj šala i vrckavog dijaloga između glavnih likova, jer se time gubi balans između spontanosti ponašanja likova i gotske atmosfere, pa na kraju sve djeluje kao parodija.

Nažalost, beta je premala za donošenje bilo kakvog suda o tome kakva će biti igra i razbacivanje plusevima i minusima. Ako gledamo ono što je u njoj predstavljeno – jedna singleplayer mapa industrijskog dizajna – čeka nas otužno igraće iskustvo. Međutim, već u prvom dijelu je bilo očigledno da razvojni tim posjeduje itekakav talenat za dizajniranje zanimljivih i raznolikih okruženja, pa ovdje zapravo isključivo na osnovu toga očekujemo i nadamo se da će i finalna verzija igre biti zanimljiva. Radujemo se lutanju po samotnim šumama i zabačenim selima, ali ne i tumaranju po smeđim fabrikama koje su svima dosadile još prije deset godina.

http://neocoregames.com/van_helsing_2

1/1

 

SPECIFIKACIJE:
Razvojni tim/izdavač: NeocoreGames/NeocoreGames; Minimalno: Dvojezgreni procesor na 2.0GHz, 1GB RAM, GeForce 8800 GT ili AMD HD3850, Windows XP; Preporučeno: Četverojezgreni procesor na 2.0GHz, 2GB RAM, GeForce 275 GTX ili AMD HD5770; Igrano na: Athlon64 X2 5600+, 4GB RAM, GF GTX 275