Najbolje iz 2014. smo izabrali, a obzirom da je i 2015. već počela nuditi zanimljive naslove - počevši od Nintendovog Captain Toada, pa do novog Saints Rowa i Dying Lighta - shvatili smo kako bi bilo krajnje vrijeme da bacimo pogled na idućih 12 mjeseci i upoznamo vas sa našim najočekivanijim igrama koje bi tokom njih trebali zaigrati.

I baš kao i na listi najboljih igara koje smo igrali prošle godine, svaki naslov smo popratili sa kratkim objašnjenjem zašto se našao na listi, a tu su i njihovi traileri, kao i (barem okvirni) datumi izlaska. Naravno, nadamo se da će i 2015. donijeti nekoliko iznenađenja kao što je to pošlo od ruke prošloj godini, a na kraju liste smo izdvojili i još nekoliko (khm, “nekoliko”) igara na koje bi također trebali obratiti pažnju u nadolazećim mjesecima.

Stoga, da ne dužimo - u nastavku vam predstavljamo naše najočekivanije igre iz 2015. godine, na kraju koje ćemo znati da li je zaista bila najbolja gaming godina ikada.

Najočekivanije igre u 2015. godini po Senadovom izboru

Soma

Majstori horora nisu više Shinji Mikami, Keiichiro Toyama i Mile Kitić nego Šveđani u Frictional Gamesu. Po svemu onome što se može vidjeti iz promotivnih materijala, Frictional će u Somi skoncentrisati svo svoje iskustvo i znanje stečeno razvojem ultra-strašne Penumbre i igrive noćne more po imenu Amnesia: The Dark Descent.

Birajte šta vam bolje zvuči: poludjele inteligentne mašine, podvodno istraživačko postrojenje ili lovecraftovski dizajn.

Datum izlaska: 2015. / Platforme: PC, PS4 / Trailer

Kingdom Come: Deliverance

Magija? Nula bodova. Dwarfovi sa sjekirama? Nula bodova. Goblini? Nope. Kingdom Come karakteriše potpuno odsustvo fantazije. Umjesto toga, radnja će se vrtiti oko dobrih starih srednjevijekovnih peksina sa batkom u jednoj i kriglom piva u drugoj ruci. Rojevi insekata će da napadaju nedužne konje u štalama. Usamljeni sin kovača će krenuti na put osvete protiv okupatora i usput spasiti svoju domovinu.

Najbolje je to što je ovo u cijelosti singleplayer igra, smještena u otvoreni svijet, sa nelinearnim questovima. Osim gameplaya u prvom licu, atmosferu će dočarati i autentična muzika srednjevijekovne Bohemije.

Datum izlaska: četvrti kvartal 2015. / Platforme: PC, PS4, Xbox One / Trailer

Raven's Cry

Milion puta odgađani Raven's Cry mogao bi biti zanimljiva nelinearna akcijska avantura,  smještena u piratsko okruženje i obogaćena moralnim dilemama. A, možda i ne bi. Jedno je sigurno: jedva čekam da to otkrijem. Ako postoji neka marketinška strategija koja se može opisati kao anti-hype iz kojeg nastaje hype, onda su je autori ove igre definitivno primijenili – i ne samo primijenili, nego i usavršili.

Datum izlaska: 26. januar / Platforme: PC, PS3, PS4, Xbox 360 / Trailer

The Witcher 3: Wild Hunt

Iznenadivši svijet prije svega otkrićem da nam za kvalitetan zapadnjački RPG ne trebaju Bioware i Troika Games, The Witcher je svim razvojnim timovima pokazao kako zapravo trebaju izgledati moralne dileme u nekoj igri.

Veliki misteriozni svijet i lov na jeziva čudovišta koja teroriziraju sela nedužnih ribara i njihove šćeri definitivno su najzanimljivije stvari u trećem dijelu. Kao u TV seriji Supernatural, zadatak će vam biti da istražite mitske beštije, pronađete ih i ubijete – ili ne, ako ocijenite da nisu zle.

Datum izlaska: 19. maj / Platforme: PC, PS4, Xbox One / Trailer

Syberia III

Ovoj avanturi se radujem iz prostog razloga što sam sto posto siguran da će biti najbolji dio serijala. Vidite, uvijek sam imao osjećaj da je depresivna atmosfera prva dva dijela rezultat kombinovanog efekta sterilnog dizajna, likova koje kao da je neko nogama dizajnirao i animirao te socijalne priče o sudbini mamuta i osjećajnim automatonima.

S obzirom na to da od ova tri faktora dva možemo otpisati zbog prebacivanja na novi engine, zaključak se sam nameće. Plus, Syberia 3 je avantura, a ja sam slab na avanture.

Datum izlaska: 2015. / Platforme: PC / Trailer... trailera nema

Torment: Tides of Numenera

Ako ovo stvarno izađe ove godine, ima da procvrkućem od radosti kao vrabac kad ugleda burek. Spiritualni nasljednik najboljeg RPG-a svih vremena i jedne od rijetkih igara koje se mogu nazvati umjetničkim djelom, Planescape: Tormenta, Tides of Numenera bi trebao donijeti sve vrste bolesnoća kakve očekujemo od jednog old-school RPG-a. To jest, ako Numenera bude više "nasljednik", a manje "spiritualni". Da se ne ponovi priča sa Bioshockom i razočaranim fanovima System Shocka.

Ako ništa drugo, za sada sve zvuči savršeno: glavni lik je bio opsjednut duhom misterioznog čovjeka koji je naučio kako da postane besmrtan prelazeći iz jednog tijela u drugo. U igri vam valja krenuti u potragu za nekadašnjim gospodarem i usput se suočiti sa djelima i nedjelima koje je ovaj napravio dok je kontrolisao vaše tijelo.

Datum izlaska: četvrti kvartal 2015. (vjerovatnije 2016.) / Platforme: PC / Trailer

Hellraid

Za nekoga kome su Blood i Quake neke od najbolje dizajniranih igara svih vremena, Hellraid je pravi praznik za oči, mozak i nadbubrežne žlijezde. Močvare, memljivi dvorci i katakombe u kojima se ugodno može osjećati samo plemenita buđ kriju razne rogate kreature, demonske mesare i druge zabavne stvari u kojima uživaju gameri odrasli na krajnje neporodičnim igrama i sumnjivim hamburgerima.

Tu su čak i zombiji koji kidaju komade mesa sa sebe i gađaju vas njima. Ako neće Carmack, ima ko hoće.

Datum izlaska: 2015. / Platforme: PC, PS4, Xbox One / Trailer

Total War: Attila

Attila već sada djeluje zanimljivije od Romea 2 – novi gameplay elementi, poput upravljanja mobilnim barbarskim hordama koje mogu razvući šatore gdje žele i onda pokupiti prnje u potrazi za nekim gradom kojeg će spaliti, mogli bi proizvesti imerzivnu atmosferu u kojoj se lako identifikovati sa određenom civilizacijom.

Znate, onu gdje se sukobljavaju civilizacije sa potpuno drugačijim vrijednostima i taktikama. Gospoda i manijaci. Plavi i Crveni. A, takvi Total Warovi su najbolji.

Datum izlaska: 17. februar / Platforme: PC / Trailer

Project CARS

Dizajneri u Slightly Mad Studiosu, poznati po tome što su odgovorni za zadnji Need for Speed koji je valjao, baš su razvukli posao na Project CARS-u. Rezultat svega toga bi trebao biti uvjerljiv vozni model i raznolike staze.

Iznad svega, međutim, Slightly Mad je vješt u pretvaranju dosadnih simulacijskih iskustava u zabavna, pa se nadam da će im to poći za rukom i u Project CARS-u.

Datum izlaska: 20. mart / Platforme: PC, PS4, Xbox One, Wii U / Trailer

Pillars of Eternity

Ček', da vidimo: Chris Avellone, Josh Sawyer i Tim Cain. Sva trojica radili na Fallout serijalu. Baš me zanima hoće li Pillars of Eternity s njima na čelu biti kvalitetan RPG? Hm, to nikako nije moguće pogoditi.

Ako je Tides of Numenera spiritualni nasljednik Planescapea, Pillars je spiritualni nasljednik Baldur's Gatea. Kako god okrenete, rodna godina za ljubitelje roleplayinga.

Datum izlaska: 26. mart / Platforme: PC / Trailer

Najočekivanije igre u 2015. godini po Dženanovom izboru

Bloodborne

Biću iskren: iako su me Demon’s i Dark Souls već godinama gledali sa police, stigao sam ih odigrati tek prošle godine. I nije mi dugo trebalo da se zaljubim. Mračni fantasy svjetovi, fantastičan art-dizajn i fenomenalan gameplay sa potpisom japanskog From Softwarea i sa Hidetakom Miyazakijem na čelu su - ako mene pitate - recept za nevjerovatan uspjeh. A sudeći prema onih 9 sati druženja sa alpha verzijom Bloodbornea prošle godine, ne sumnjam da će Miyazaki-san i ekipa ponovo uspjeti nadmašiti sami sebe. Još bolja atmosfera, brži gameplay i ko zna kakvi drugi noviteti koji nas tek trebaju iznenaditi - šta više poželjeti?

Datum izlaska: 25. mart / Platforme: PlayStation 4 / Trailer

The Witcher 3: Wild Hunt

Ako postoji razvojni tim koji bi mogao na pravi način iskombinovati ogromni open world svijet sa fantastičnom pričom, prepunom političkih intriga i moralnih dilema oko kojih ćemo se kolebati danima, želim da vjerujem da je to poljski CD Projekt Red. Još ako uspiju kreirati smislene questove koje će razbacati po svom ogromnom svijetu i koji će biti nešto više od običnih Ubisoft/Fedex side-questova kojima su zatrpane neke druge igre proteklih godina, mojoj sreći neće biti kraja.

Datum izlaska: 19. maj / Platforme: PC, PS4, Xbox One / Trailer

No Man’s Sky

Kada vam simpatični razvojni tim od nekoliko Engleza obeća cijeli Svemir - i to generisan proceduralno, ali smisleno - kako ne ostati impresioniran? Zar ne želite i sami uskočiti u svoj svemirski brod, te bez ikakvih učitavanja odletjeti na neku drugu planetu, gdje ćete otkriti potpuno nove životinjske i biljne vrste koje nikada ranije nije vidio nijedan drugi igrač - pa čak ni razvojni tim?

Datum izlaska: 2015. / Platforme: PS4, PC / Trailer

Batman: Arkham Knight

Vitez tame se vraća - ali ovaj put u Batmobilu. Nakon odličnog Arkham Asyluma i skoro-pa-savršenog Arkham Cityja (zanemariću Arkham Origins, koji nije bio loš, ali… ehh), spreman sam za još jednu Arkham Avanturu, sa svim njenim starim (Be the Batman!) i novim elementima (Batmobile!). Nadam se još samo da će se Rocksteady od Arkhama i Batmana oprostiti na način dostojan prve dvije igre u serijalu.

Datum izlaska: 2. juni / Platforme: PC, PS4, Xbox One / Trailer

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Koliko god ja bio skeptičan po pitanju nekih gameplay elemenata Ground Zeroesa i The Phantom Paina, novi MGS je igra bez koje ne bih mogao zamisliti svoju listu najočekivanijih naslova u 2015. A i kako bih kada nam Kojima sprema novu avanturu sa Big Bossom, ali ovaj put u open worldu u kojem objektivima možemo pristupiti kako god želimo? I koliko god ja volio Big Bossa (ipak je riječ o glavnom liku jedne od najboljih igara svih vremena, Metal Gear Solida 3), jedva čekam vidjeti njegov pad i transformaciju u demona o kojem Kojima-san priča već nekoliko godina.

Datum izlaska: 1984. / Platforme: PS4, PS3, X360, Xbox One, PC / Trailer

Hotline Miami 2

Nastavak indie fenomena iz 2012. koji nam je donio jednostavan, ali predobar gameplay, vrhunski stil i najbolji soundtrack svih vremena. Nastavak koji obećava nove igrive likove, nove vještine u borbi i još bolji soundtrack, uz priču koja će se osvrnuti na priču originala na način na koji bi to od Hotline Miamija i očekivali. Šteta samo što ga nisu nazvali Hotline Miami 3: Wrong Number.

Datum izlaska: početkom 2015. / Platforme: PC, PS4, PS Vita / Trailer

Overwatch

Hohoho, ko bi rekao da će jedna od dvije najočekivanije multiplayer pucačine u 2015. biti nova Blizzardova igra? Da ste mi to rekli prošle godine, vjerovatno bih vas pogledao čudno i pobjegao na drugu stranu ulice. No, 2015. je tu i donosi nam Overwatch, Blizzardov prvi izlet u FPS vode koji malčice podsjeća na srcu dragi Team Fortress 2, samo što su tu još luđi likovi koji više podsjećaju na klase iz Diabla III nego na neki tamo dosadni FPS.

Datum izlaska: 2015. (nadamo se) / Platforme: PC (vjerovatno i PS4 i Xbox One) / Trailer

Rime

Kada već Team ICO ne želi ni zucnuti o Last Guardianu, mislim da bi dašak atmosfere slične onoj u njihovim igrama ove godine mogli osjetiti u novom naslovu španskog Tequilla Worksa. Traileri izgledaju obećavajuće, a i razvojni tim pogađa prave note u intervjuima - fokus će navodno biti na istraživanju i zagonetkama, a od igre ne trebamo očekivati borbu sa kojekakvim protivnicima. Jedva čekam!

Datum izlaska: 2015. / Platforme: PlayStation 4 / Trailer

Firewatch

Indie developerska super-grupa Campo Santo bi nas ove godine trebala počastiti sa svojom prvom igrom koja naprosto odiše vrhunskom atmosferom - ne znam za vas, ali ja se jedva čekam izgubiti u nepreglednim šumama Wyominga gdje će mi jedino društvo praviti vjerni toki-voki i nadzornica Delilah koja će me uvijek čekati sa druge strane radio-veze. A da i ne spominjem sve one naznake veće misterije koja se krije tu negdje...

Datum izlaska: 2015. / Platforme: PC / Trailer

Splatoon

Hohoho, ko bi rekao da će jedna od dvije najočekivanije multiplayer pucačine u 2015. biti nova Nintendova igra? Da ste mi to rekli prošle godine, vjerovatno bih vas pogledao čudno i pobjegao na drugu stranu ulice. No, 2015. je tu i donosi nam Splatoon, šarenu pucačinu iz trećeg lica u kojoj ćemo protivnike farbati u svoje boje. A osim što ćemo boju koristiti u borbi, sa njom ćemo rješavati zagonetke, ali je i koristiti kako bi se kretali nivoima. Inovativno, šareno i zanimljivo - mislim da je vrijeme da konačno kupite Wii U.

Datum izlaska: maj 2015. / Platforme: Wii U / Trailer

1/1

***

 I još malo igara na koje treba obratiti pažnju u 2015. godini

Naravno da je 20 igara na listi naših najočekivanijih u 2015. godini premalo - zato ćemo vas u nastavku podsjetiti na još nekoliko naslova koji bi trebali biti kvalitetno igraće štivo u kojem ćemo uživati ove godine:

Persona 5 - Novi nastavak kultnog JRPG serijala bi ove godine trebao stići i na PlayStation konzole izvan Zemlje izlazećeg Sunca. Očekujemo solidan gameplay i vrhunsku priču.

Quadrilateral Cowboy - 30 Flights of Loving je bilo prilično interesantno iskustvo, a Quadrilateral Cowboy sa svojim hakiranjem zvuči i izgleda još zanimljivije.

Titan Souls - 2D indie kombinacija Shadow of the Colossusa i Dark Soulsa. Šta više reći?

Below - Jedna riječ: atmosfera. Više riječi: atmosfera misterioznog podzemlja. Misterioznog podzemlja kojeg jedva čekamo i sami istražiti.

Uncharted 4: A Thief’s End - Novo čedo Neila Druckmanna i Cristophea Balestre, kreativnog dvojca koji je nadgledao razvoj Uncharteda 2 i The Last of Usa. Jeste prijetili odsustvo Uncharteda 3 u prošloj rečenici? Upravo zato od Uncharteda 4 očekujemo vrhunsku avanturu.

Not a Hero - Nakon odličnog i minimalističkog skejterskog naslova OlliOlli, indie tim Roll7 nam priprema i 2,25D verziju Vanquisha. Ili tako barem oni tvrde. A kada neko spomene Vanquish, naši novčanici su obično spremni za akciju.

The Swindle - Proceduralno generisani nivoi po kojima ćemo se šunjati i pljačkati sve što se može opljačkati.

The Witness - Od Braida je prošlo… pa, jako puno godina, a obzirom da nas je svojevremeno oduševio, od nove igre Jonathana Blowa očekujemo još i više.

Xenoblade Chronicles X - Ogromni dinosaurusi i gigantski roboti, koji su zapravo neka vrsta transformersa, u novom JRPG-u ekskluzivnom za Wii U.

Heroes of the Storm - Hoće li Blizzard uspjeti ugrabiti dio MOBA kolača sa svojom novom igrom? Uskoro ćemo zaigrati betu i prenijeti vam naše utiske!

Star Wars Battlefront - Klasični Battlefield nas u zadnje vrijeme i ne privlači nešto posebno. Ali Battlefield u galaksiji far, far away? Why, yes please!

Invisible, Inc. - Nova igra nama dragog Klei Entertainmenta, kreatora Mark of the Ninje. I to kombinacija špijunske tematike i borbe na poteze poput odličnog XCOM-a!

The Forest - Kombinacija horora i modernih survival igara na ostvru krcatom kanibalima. Gdje treba stati u red za kupovinu (pretpostavljamo jednosmjerne) karte?

Crypt of the Necrodancer - Jeste li čuli soundtrack za ovu igru koji potpisuje dobri stari Danny Baranowski? Eh sad, zamislite taj soundtrack u roguelike naslovu u kojem se borba zasniva na ritmu muzike.

Ori and the Blind Forest - Platformer koji izgleda predivno i koji jedva čekamo zaigrati kako bi otkrili da li se ispod onakve grafike krije nešto više.

Yoshi’s Wooly World - I još jedna Wii U ekskluziva koja izgleda predivno i u kojoj će se vuneni Yoshi naći u vunenom svijetu u kojem je sve napravljeno od vune i u kojem je vuna ključni gameplay element. Vuneno!